Lauri Räsänen

Kysymys hintaluokasta

12 viestiä aiheessa

Tuli vastaan joulunaluslentoja tutkiessa muutama itselleni tuntematon termi. Eli ihan yksinkertainen asia varmaankin; mitä merkitsee kun on esim. Bangkokiin lennettäessä hintaluokka T, tai hintaluokka M? Onko niillä jotakin eroa? ???

Olisin kiitollinen kaikista vastauksista! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erot tulevat mm.lipun peruutus/vaihto-oikeuksista sekä miten paljon ennen matkaa lippu täytyy lunastaa. Mulla ei nyt ole käsillä lipunkirjoítusopasta, mutta varmaa joku täydentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä julkaistut BKK hinnat Finskillä, M on matkatoimistojen sopimushinta paketeille.

Lähtöpäiväksi oletin 19.12. Ohessa myös paikkatilanne eri luokissa ko päivältä. / MN

Fare Details

Departing Airport HEL

Arriving Airport BKK

Departure Date 19/12/06

Note:

The fares listed do not include airport and/or security fees.

Fare Basis Airline Booking Class Trip Type Fare

NHHAPPY      AY              N                 Round-Trip  1292.00 (EUR)

VHTRSP2      AY         V                 Round-Trip  1724.00 (EUR)

VHTRSP       AY         V                   Round-Trip  1724.00 (EUR)

KHTOUR       AY         K                 Round-Trip  1902.00 (EUR)

KHTOUR2      AY       K                 Round-Trip  1902.00 (EUR)

ISPCL         AY           I                     Round-Trip 3500.00 (EUR)

YFLEX5       AY           Y                   Round-Trip 3542.00 (EUR)

CFLEX5       AY         C                   Round-Trip  4002.00 (EUR)

YFLEXOW5    AY               Y                 One-Way    2303.00 (EUR)

CFLEX2       AY         C                   Round-Trip 4780.00 (EUR)

CFLEX         AY           C                     Round-Trip 4780.00 (EUR)

CFLEXOW5  AY               C               One-Way   2602.00 (EUR)

AY 95               HEL

19/12/06 08:00PM BKK

20/12/06 10:45AM M11 J9 C9 D9 I6 Y9 B9 H9 K9 M9 L1 V0 T0 S0 N0 Q0 O0 Z0 G0 A0

AY 97         HEL

19/12/06 11:50PM BKK

20/12/06 02:40PM M11 J9 C9 D9 I9 Y9 B9 H9 K9 M1 L1 V0 T0 S0 N0 Q0 O0 Z0 G0 A0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaten se T on matkatoimistojen paketteihin liitetty hinta.

T-luokasta saa edestakaiselta Bangkokin reisusulta 7878 pistettä ja M-luokasta 15756 pistettä menopaluu Finnair Plus:aan.

T-luokalla paikka MD-11 -koneessa löytyy riveiltä 29-59 ja M-luokka antaa varata paikan 21-59 riveille.

M-luokkaan löytyy paremmin tilaa jos lippua pitää vaihtaa, T-luokka on surkea vaihtojen suhteen.

Tuosta Markuksen listasta puuttuu monta luokkaa, mistä lista on otettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy nyt vielä kysyä, että pääseekö siis matkustaja itse valitsemaan paikkansa? :P Jos esim. matkustaa jonkin toimiston kautta ja luokka on vaikkapa M, niin onko jokin paikka (netissä) mistä pääsen valitsemaan istuimeni? Tack!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

M-luokan lippu on Bangkokiin tosiaan jonkun toimiston (ei Aurinkomatkat eikä Tjäreborg) kautta ostettu. Varatessa ilmoitat paikkatoiveesi ja se toimisto tutkii mahdollisuuden varata sinulle haluamasi paikka.

Finnairin ja monen matkatoimiston sivuilla varatessa pelkkää lippua voit esittää paikkatoiveesi ja se ehkä pysyy lähtöön asti tai sitten ei. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

>T-luokalla paikka MD-11 -koneessa löytyy riveiltä 29-59 ja M-luokka antaa varata paikan 21-59 riveille.

-eiköhän turistiluokan lipulla saa valita paikan ihan koko turistiluokasta, ei näillä kitjaimilla ole mitään tekemistä itse istuinpaikan kanssa

>M-luokkaan löytyy paremmin tilaa jos lippua pitää vaihtaa, T-luokka on surkea vaihtojen suhteen.

toi on totta. Kallimmalla lipulla on aina paremmat mahdollisuudet vaihtaa kuin halvemmalla

>Tuosta Markuksen listasta puuttuu monta luokkaa, mistä lista on otettu?

expertflyer.com -siinä ei ole sopimushintoja eikä paikallisia tarjouksia, vain koko maailman nähtävissä olevat julkiset hinnat.

/MN

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-eiköhän turistiluokan lipulla saa valita paikan ihan koko turistiluokasta, ei näillä kitjaimilla ole mitään tekemistä itse istuinpaikan kanssa

On niillä tekemistä istuinpaikan kanssa ja paljon onkin.

K M B H Y luokat oikeuttavat kaukolennoilla varaamaan varauksen yhteydessä MD-11:ssa riveille 21-28.

Muut jäljellejäävät turistiluokan luokat sallivat rivit 29-59.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niillä tekemistä istuinpaikan kanssa ja paljon onkin.

K M B H Y luokat oikeuttavat kaukolennoilla varaamaan varauksen yhteydessä MD-11:ssa riveille 21-28.

Muut jäljellejäävät turistiluokan luokat sallivat rivit 29-59.

Mistä tietosi on peräisin?

Miten sitten saan istua aina lempipaikallani 21C vaikka mulla ei ole koskaan varaa KMBHY -luokkiin vaan aina on A tai O tai äärimmäisessä hädässä N. -ja ei, mulla ei ole tuttuja siellä.

/mn

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tietosi on peräisin?

Miten sitten saan istua aina lempipaikallani 21C vaikka mulla ei ole koskaan varaa KMBHY -luokkiin vaan aina on A tai O tai äärimmäisessä hädässä N. -ja ei, mulla ei ole tuttuja siellä.

/mn

Tiedot on peräisin Finnairin varauskoneesta sekä niiden takana olevista säännöistä varauksessa.

Nyt puhuttiinkin varauksen yhteydessä tehtävästä istumapaikkatoiveesta.

E-check in -palvelussa lippuluokasta riippumatta on mahdollisuus varata mikä tahansa vapaana oleva paikka. Tosin joskus siitäkin heivataan pois Finnairin toimesta.

Samaten lähtöselvityksessä tiskillä voit saada sen 21-rivin C-paikan vaikka olisi A tai O luokat lipussa.

Lähtökohta on se, että tasojäsenet ja paremman lipun ostaneet sijoittuvat etukabiiniin ja mm. aurinkomatkalaiset ovat siellä 3+4+3 -osastolla riveillä 50 ja jotain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään