Sami Vesala

Lasia kuvanvakaimella..

5 viestiä aiheessa

Eli: Talvi lähenee, ja rupee illat pimenee (sitaatti kummeleista.). Siis valo vähenee, suljinajat suurenee, sekä kohina+kuvantärähtäneisyys kasvaa. Vakilaseilla ei enää pian mitään kuvata ilman jalustaa, joten pakko se on kesätyörahoista santsata jonkin verran uuteen lasiin.

Tässä nyt jonkin aikaa olen tutkaillut tätä Canonin EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM lasia. Tätä myytäisiin verkkokaupassa hintaan 494€, ja rajalssa hintaan 595€(?). Verkkokaupassa tällä olisi saatavuutta 2-5 viikkoa. Onko missään muualla samaa lasia samaan hintahaarukkaan, tai jotain muuta samantyyppistä lasia samalla hintatasolla? Tai onko kenties joku foorumilainen myymässä vakaimella varustettua lasia inhimilliseen hintaan? Köyhällä lukiolaisella kun ei kauhiasti ole varaa satsata...

Kiitos..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

Mulla on ollut tuo lasi pari vuotta ja siinä on se ikuturso-vanha vakaaja, joka ei salli pannausta olleskaa.

Tiedoksi vain! Itse kuvaan "vakavat" kuvat vakaajattomalla lasilla (75-300).

EDIT: Itseasiassa kannattaa kokeilla, jos vaikka saisi testata ennen ostoa!

t.PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko harkinnut EF-S 17-85 f/4-5.6 USM IS:ää? on meinaan paljon parempi vakaaja tuossa lasissa ja croppirungolla todennäköisesti myöskin käyttökelpoisempi polttovälialue(toki riippuu käyttäjästä mutta rajusti yleistettynä).

549€ on tuo lasi top-fotossa esim. (www.top-foto.de ja toimittavat Suomeen ihan postilla/postiennakolla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa tosiaan tuo zuumausvaraa on liian vähän. Kuitenkin pitää välillä kuvata vähän kauempanakin olevia kohteita, joten millejä pitää olla vähän enemmänkin. Mutta tilasin tuon mainitsemani lasin. Sain siitä kaverilta (hänellä ko. lasi) hyvät "arvostelut". Mutta kiitos kaikille vastaajille.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään