Guest Alexx

Eroja koneiden välillä

3 viestiä aiheessa

Mistä johtuu, että esim. suunnittelu vaiheessa oleva Boeing 787-3 lentää 10,000km vähemmän kuin 787-8 vaikka polttoainetta menee tankkiin samanverran, moottorit ovat samanlaiset sekä 787-3 on viiskytä tonnia kevyempi? Ihmettelin tätä myöskin 777 sarjan kohdalla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

787-3 on optimoitu Japanin lyhyille kotimaanlennoille. Koneessa on ehkä jotain pieniä rakenteellisia muutoksia ja kaikin puolin se on tarkoitettu lentämään lyhyempiä reittejä kuin esim. 787-8. Matkustajiakin mahtuu peruskofiguraatiossa enemmän 787-3 koneeseen.

 

Eli ehkä kyseessä ei ole niinkään se etteikö se kone pystyisi lentämään pidempiä matkoja vaan se että sitä ei ole tarkoitettu sellaiseen käyttöön. Vähän niin kuin Boeing 747-400 ja Boeing 747-400 (Domestic), eli jälkimmäisessä ei ole winglettejä ja muistaakseni laskutelineitä on vahvistettu ja jotain muitakin pikku eroja siinä on vaikka se päällisin puolin näyttääkin ihan samalta kuin perus -400 sarjan jumbo.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
787-3 on viiskytä tonnia kevyempi

 

Tässähän se taika taitaa olla. Eli 787-3:n maksimilentoonlähtöpaino (MTOW) on n. 110 000 naulaa pienempi. Matkustajia menee koneeseen kuitenkin enemmän kuin 787-8:aan eli hyötykuormaa on enemmän.

 

Jostain muualta pitää siis tinkiä painoa pois, ja se joku muu on kuljetettava polttoainemäärä. Noiden versioiden välillä voi tietysti olla jotain merkittävää rakenteellista eroa, poistettu/pienennetty polttoainetankkeja tms. mutta ei sillä tavalla koneen tyhjäpainoa voi puoleen pudottaa...

 

  Make

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään