Guest helopilot1

Flash player ongelma

7 viestiä aiheessa

Teretys,

Ongelma on siis seuraavanlainen;

Tällä saitilla: http://www.youtube.com/ olisi muutama kiinnostava video jonka haluaisin katsoa. Aikaisemmin saitti on pelannut minulla mukisematta mutta nyt on tullut eteen pulma josta en tajua mitään. Nimittäin mikään video ei suostu pyörimään (lukuunottamatta etusivulla olevaa, ilmeisesti uusinta? uploadattua videota). Kun siis yritän avata minkä tahansa clipin, tulee ruutuun seuraavanlainen ilmoitus:

""Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player.""

Tuosta "click here" kohdasta pääsee seuraavalle sivulle:

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Luulin siis aluksi, että minulla on joku vanha versio tuosta playerista tai jotain, mutta tässäpä tämä kummallisuus sitten alkaakin. Eli tuolta sivulta saa siis uusimman version Flashistä ja kun painan kohtaa "Download now", niin sivu ilmoittaa saman tien kuvan kera; "Adobe Flash Player successfully installed". Jep muuten hyvä, mutta kun ei vaan pelaa.... >:(

Onko kenelläkään harmainta aavistusta mistä ongelma voisi johtua? Toissapäivänä taisin viimeksi kyseisillä sivuilla vierailla ja silloin ei ongelmia ollut. Enkä myöskään muista aikoihin muuttaneeni selaimen asetuksia. Kaikki asennetut Active-x komponentit näyttäisivät myöskin olevan käytössä.

Osaako kukaan neuvoa tyhmää? :-[

/Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Klikkaa kuvaketta hiiren kakkosnapilla ja valitse selaimesta riippuen "tallenna kohde levylle" tjsp., katso mihin se lataa sen, mene hakemistoon johon juuri latasit paketin ja asenna se sieltä käynnistämällä install_flash_player.exe-niminen tiedosto. Näin varmistut ainakin siitä että höskä on todellakin asennettu. Sitten kannattaa vielä varmuuden vuoksi tyhjentää selaimen välimuistit jne. ja käynnistää selainkin uusiksi.

Itsellänikin on ollut noiden flash playereiden kanssa ongelmia, tosin olen saanut asennettua periaatteessa (ladattuani tiedoston) mutta sitten se ei ole vaikuttanut kuitenkaan mitään.

Muok: Jos ei höskän kunnolla asentaminen auta (ja sinulla periaatteessa olisi valmiiksi tuo asennettuna) niin sitten voi kokeilla esim. uudelleenasennusta ensin poistettuasi playerin lisää/poista sovellus-toiminnolla. Muuta en osaa neuvoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko neuvoista. Eipä kuitenkaan näytä onnistuvan tuokaan konsti, kun klikkaan "tallenna kohde nimellä"-kohtaa, niin kone tallentaa vain koko webbisivun jonain html dokumenttina eikä siis itse playeriä.

Poistin käytettävistä sovelluksistakin kaikki, jotka vähääkään viittaavat Flash- tai Shockvawe playeriin, mutta kone ei silti suostu lataamaan uudelleen vaan ilmoittaa edelleen, että "successfully installed".

Kiitti kuitenkin,

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisiko tarkistaa selaimen ja palomuurin asetukset?

Juu varmaan jos niistä vaan jotain ymmärtäisi :'( . Mutten kyllä ole muuttanut mitään asetuksia aikoihin tässä koneessa. Aivan kuin koneellani tosiaan edelleen kyllä olisi tuo Flash mutta tuo nettisivu ei (eikä muuten esim. maikkarin sivukaan) "tunnista" sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sulla sitten oo JavaScript pois päältä niinkun virheilmotuksessa epäillään?

Mistäs sen näkisi? :-[ Juu oon hiukan amatööri näissä jutuissa...Mutta en kyllä ole ainakaan tietoisesti ottanut mitään pois päältä ja kohta olen jo poistellutkin täältä niin paljon tavaraa ettei varmaan mikään enää kohta pelaa :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään