Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Tuossa takavuosina on Oulussa käynyt C-130:a useamman kerran: Ruottalaiset [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Markku [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Lentonäytöksen aikaan: [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Lopuksi vähän harmaantunut yksilö [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Alaskan kansalliskaarti tuli suoraan navan yli: "vähän" jäätä tankkien kohdalla. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja sitten se erikoisin RAF:tä tietty [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Astetta pervomman näkönen toi RAffi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Jos oikein muistan , niin tuli lennettyä tuolla ruåtsalaisten 847 koneella Afganistanissa. Pitääpä kaivella omia vanhoja kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Jos oikein muistan , niin tuli lennettyä tuolla ruåtsalaisten 847 koneella Afganistanissa. Pitääpä kaivella omia vanhoja kuvia. Tuo 845 ja 847 olivat paikalla tämmöisissä merkeissä : http://www.suomi.net/airshow/html/laskuvarjo.html Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Tuossa takavuosina on Oulussa käynyt C-130:a useamman kerran: Kun täällä kaivellaan esiin vanhoja kuvia isoista Suomessa käyneistä militaarikuljetuskoneista, niin mahtaako löytyä enemmälti kuvia tästä koneesta http://airliners.net/open.file/0629510/M/ Suezille suomalaismiehiä vietiin tasan 50 vuotta sitten eli v.1956 Mutta onko Suomessa käynyt C-124 Globemasteria milloinkaan muulloin? Miten pojat tulivat takaisin Suezilta? Ja mikä on rakennus Globemasterin takana? Kuvan tekstiäkin voisi joku korjata. Eihän v. 1950 ollut Helsinki-Vantaata edes olemassa. Avattiin vasta 1952. Ja Malmille tuo kone ei taatusti ole laskeutunut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Kaivelin vielä Oulussa käyneitä harvemmin nähtyjä sotilaskuljetuskoneita: Vuonna 1975: [ attachment removed / expired ] Tais olla Luftwaffe Oulussa liikkeellä ensikertaa sodan jälkeen: [ attachment removed / expired ] Ja vuonna 1980 vielä syvän pysähtyneisyyden ajan neukkuvieras, tuolloin länsimaissa harvemmin nähty: [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Ja mikä on rakennus Globemasterin takana? Kuvan tekstiäkin voisi joku korjata. Eihän v. 1950 ollut Helsinki-Vantaata edes olemassa. Avattiin vasta 1952. Kuvan tekstissä sanotaan että: 50 luvulla. Siis tarkka vuosi ei ole tiedossa. Rakennus taustalla, voi olla mikä vaan rakennus, millä tahansa kentällä, mutta muistuttaa kovasti nykyistä 1-kuppilan rakennusta. Joten itse en korjauttaisi kuvan tekstiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2006 Kyllä kuva on Helsinki-Vantaalta otettu. Tarkkaa vuotta tahi päivämäärää en kuvalle saanut. 50-luvulla kuitennii -Tuisku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Kyllä kuva on Helsinki-Vantaalta otettu. Tarkkaa vuotta tahi päivämäärää en kuvalle saanut. 50-luvulla kuitennii Tarkka vuosi on 1956. Globemasterin käynnistä Helsingissä oli juttu ja kuvakin äskettäin Hesarin "50 vuotta sitten"-palstalla. Ja kyllä tuo talokin näyttää tutulta, mutta en muista missä se oli. Lennonjohdon rakennus oli muistaakseni pienempi ja korkeammalla. Ja siinä oli "lasikoppi" katolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Kyllä kuva on Helsinki-Vantaalta otettu. Tarkkaa vuotta tahi päivämäärää en kuvalle saanut. 50-luvulla kuitennii -Tuisku Kun nyt lähdetään tähän saivartelun linjalle niin jatketaan loppuun asti. Kuvaa ei ole otettu Helsinki-Vantaallla. Kentän nimi oli silloin Seutula. No hyväksytään kansankieliellä Seutula. Virallisesti Helsinginlentoasema EI KUITENKAAN SILLOIN MISSÄÄN TAPAUKSESSA HELSINKI-VANTAA. Helsingin maalaiskunta muuttui 70 luvulla ensin Vantaan kauppalaksi ja vasta myöhemmin Vantaan kaupungiksi. Vantaan kaupungilla meni jonkin aikaa ennenkuin älysivät vaatia Helsingin lentoasemaa Helsinki-Vantaaksi. Kiitos lähettäjälle hyvin mielenkiintoisista kuvista. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Tässä saivartelun lomassa panaanpa värikuvasetti tuosta IL-76T:ta. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Kukas muuten tietää mitä tuon koneen kyydissä oli? Markku ps. tuo Seutulakeskustelu on täällä jo käyty. Tuo Seutula nimi on kansan suussa syntynyt eikä ole koskaan ollut kentän virallinen. Johtuu siitä että viiskytluvulla tulotiellä oli tienviitta jossa luki "Seutula" joka oli ( ja on ) paikka kentän luoteispuolella. http://kartta.vantaa.fi/fin/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Tarkka vuosi on 1956. Globemasterin käynnistä Helsingissä oli juttu ja kuvakin äskettäin Hesarin "50 vuotta sitten"-palstalla. Ja kyllä tuo talokin näyttää tutulta, mutta en muista missä se oli. Lennonjohdon rakennus oli muistaakseni pienempi ja korkeammalla. Ja siinä oli "lasikoppi" katolla. Tarkka päivämäärä viiden Globemasterin vierailulle Seutulassa oli 10.12.1956. Suomalaisia rauhanturvaajia lähti tuolloin Suezille. Minulla oli kuvakysymyskin asiasta foorumilla: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,40992.msg424114.html#msg424114 Ja lisää Suezin operaatiosta löytyy linkistä: http://www.mil.fi/ruotuvaki/index.dsp?action=read_page&pid=25&aid=323 Jukka ps: mainioita kuvia taas, Markku! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Nyt veti kyllä Markku sanattomaksi. Erityisesti Herculekset ovat mieleen! Mahtavaa! Kiitokset näistä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Tarkka vuosi on 1956. Globemasterin käynnistä Helsingissä oli juttu ja kuvakin äskettäin Hesarin "50 vuotta sitten"-palstalla. Siis tiedät että Globoja ei käynyt, nykyisen Vantaan alueella sijaitsevalla lentokentällä, muuten kuin tuona rauhanturvaajien vienti kertana. Kuvassa ei siis saata olla, esim. 57 vuodelta lähetystön huoltolento normaalia isommalla koneella?? Tuisku, joka kuvan on lähettänyt, ei tiennyt koska se on otettu. Kuinka sinä sen tiedät, vai oletatko vaan?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Katson huomenna lisätiedot kuvan takaa Ei siellä edelleenkään tarkkaa vuosilukua ole, mutta lennon tarkoitus suattaapi löytyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2006 Joo, Sittenhän saatetaan saada lisävalaistusta asiaan, ja pääteltyä oikea, tarkka päivämäärä Joka suezin tapauksessa on 10.12.1956. Nisulan Jukan tietojen mukaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2006 Joo, Sittenhän saatetaan saada lisävalaistusta asiaan, ja pääteltyä oikea, tarkka päivämäärä Joka suezin tapauksessa on 10.12.1956. Nisulan Jukan tietojen mukaan. Niin, tietoni sain Gummeruksen " Vuosisatamme Kronikka"-jättikirjasta (1240 sivua), jossa tuo kysymäni Globemasterin lastauskuva oli päivämäärineen. Saman päivän oli oikein vastannut Toivasen Ilkka, jonka lähteenä on ollut "Iloinen 50-luku"-kirja. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2006 Kun tuo Globemaster ongelma näyttää nyt ratkenneen niin toistetaan tuo kysymys: mitä tuossa rahtikontissa mahtas olla kyytissä: [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2006 Kuvan takana seuraava: (Globemaster) Tuli Seutulaan hakemaan YK:n joukkoja Suezille. Korjausnootit A.netin kuvatietoihin voi halukas laittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla