Tatu Kantomaa

WinXP Pro asennus, miten G: muutetaan C:

6 viestiä aiheessa

Eli ostin uuden kovalevyn ja samalla WinXP Pron. Nyt levy on G:, vanha Windows asennus oli C:llä, kysymys kuuluu pystynkö jotenkin helposti muuttamaan uuden G: kovalevyn C:ksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tehnyt silleen että uudelle levylle asennan puhtaalle pöydälle XP:n Vanhasta masterista jumpperit slaveksi. Sieltä sitten noukkinut tiedostot uudelle levylle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun SATA levyissä (niitä on kaksi) ei ole jumppereita.... Tämä uusi on näistä toinen.

Vanhoissa levyissä joita on 2 on toki jumpperit, mutta tämä on vähän sotkuinen juttu...  :P

Muutin nyt niin että kone buuttaa G:ltä, eli uudelta levyltä, ehkä sen Wintoosan ei tartte sitten olla C: asemalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun SATA levyissä (niitä on kaksi) ei ole jumppereita.... Tämä uusi on näistä toinen.

Vanhoissa levyissä joita on 2 on toki jumpperit, mutta tämä on vähän sotkuinen juttu...  :P

Muutin nyt niin että kone buuttaa G:ltä, eli uudelta levyltä, ehkä sen Wintoosan ei tartte sitten olla C: asemalla?

Ah juu no sitten se onkin eri juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et voi muuttaa järjestelmälevyn tunnusta noin vain. Joku levyapuohjelma saattaa sellaisen osata, mutta en ole sellaista tarvinnut niin en tiedä. Käytännössä helpoimmin saat järjestelmän C:lle tuollaisessa tapauksessa kun irroitat vanhan levyn Windowsin asennuksen ajaksi. Kun asennus formatoi ainoan osion, se tekee siitä C:n. Sitten kun asennuksen jälkeen kytkee vanhan levyn uudestaan kiinni, sen osiot saavat uuden tunnuksen. Niitä voi kyllä muuttaakin levynhallinnassa, mutta järjestelmäosion ei.

Mitään varsinaista tarvetta Windowsin olemiseen C:llä ei ole. Jotkin asennusohjelmat kyllä defaultina tunkevat tavaraansa suoraan C:\Programs tms. kansioon (sen sijaan että lukisivat järjestelmän Programs-kansion sijainnin), mutta se on pieni vaiva muuttaa. Mullakin Windows on tällä hetkellä D:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alright, en jaksa alkaa tuota enää vaihtamaan. Tärkeimmät ohjelmat pitää joka tapauksessa asentaa uudestaan kun niiden pelkkä siirtäminen levyltä toiselle ei riitä, joten eipä tässä nyt ole niin väliä missä mikäkin on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään