Guest niko korpela

EFHF Illasta 06.09.06

8 viestiä aiheessa

Iltalenkki Spottausnoutajan kanssa tänään käsitti molemmat "Pk-seudun kansainväliset", ja sattui Malmilla tälläinen itselle myös uusi tuttavuus ja omaan silmään "kaunis kone" eteen, ja linssille.

 

OH-TJS Socata TB-21 Trinidad tc

 

[ attachment removed / expired ]

 

Penkit nahkaa yms., ilmeisesti ei aivan sieltä halvimmasta ja yleisimmästä  päästä  ainakaan Suomessa oleva GA-kone...?

 

Sellaista tänään, palaillaan taas huomenissa uusin kujein... ;) (Ja kuvin...!)

 

 

Ps. Tuomas, olitkos siinä punaisessa "Marshaller-Mondeossa" apukuskin paikalla kuvailemassa?, oltiin juuri "pojan" kanssa siinä takananne, kun piti tulla sanomaan käsipäivää, mutta lähditte saattamaan sitä "RedBull?" konetta parkkiin...?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu olin, Riku pyysi että lähdetkös kyytiin kun taisi olla yksin tylsää :-)

 

"Redbull-kone" on siis OH-EWA jota uusi isäntä kävi opiskelemassa toisen taitolentäjän kera.

 

medium

 

Tykkään tästä kuvasta itse jostain syystä..

medium

 

Myös laskuvarjokerhon hissi oli käytössä kuten yleensä:

medium

 

Kun ajelee autolla koneiden perässä, näyttää tulevan aika paljon "ahterikuvia" ;D

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa vai EWAlla uusi isäntä - Ketonen myi ja kukas sen osti ja minne EWA menee/meni ?

 

TLi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sattui Malmilla tälläinen itselle myös uusi tuttavuus ja omaan silmään "kaunis kone" eteen, ja linssille.

 

OH-TJS Socata TB-21 Trinidad tc

 

Penkit nahkaa yms., ilmeisesti ei aivan sieltä halvimmasta ja yleisimmästä  päästä  ainakaan Suomessa oleva GA-kone...?

 

Ainoa laatuaan tuo kapellimestari Leif Segerstamin pojalle Jan Segerstamille (=TJS-tunnus siitä) ostettu Trinidad Suomessa taitaa olla. Nopea ja hyvin varustettu kone. 250 hp turboahdettu moottori (siitä TC-lyhenne), 170 KTS matkalentonopeus. Ei paha.

 

Tuli maahan noin v. 1994, mikäli muistan oikein. Oli tehtaan esittelykoneena lentänyt, mistä syystä tavallista fiinimpi sisustus ja autopilotit yms. silloiset avioniikka-huippuvehkeet. Manuaalit piti kääntää erikseen ranskasta suomeksi.

 

Kone oli myös taksilentoluvissa jonkin aikaa, ja vain parilla pilotilla oli tyypit siihen, mutta keikkaa ei juurikaan tullut, vaikka 3 asiakkaan lento esim. Brommaan olisi tuolla sujunut nopeasti ja kohtuuhintaan.

 

Koska kone oli ostettaessa kuitenkin "vähän käytetty", vuosimallia 1987, ostaja sai hieman alennusta listahinnasta. Ei mikään salaisuus ole, että hinta oli 500000 mummon markkaa (vuoden 1994 rahaa).

 

Ainakin nimellisesti omistaja näkyy tänä vuonna vaihtuneen eri osakeyhtiön nimiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaas tähän jatkoksi kun ei aina jaksa tehdä uutta ketjua. MIK:in koulukonetta "tuunattiin" taas kuntoon - kun kone lentää paljon, kaikenlaista pientä pitää aina rassata.. tällä kertaa menossa on uuden peruskorjatun moottorin vaihto nokalle (nyt pois vaihdetaankin se, millä esim. minä opettelin lentämään..) ja samalla kun kone on viikon hallissa "levällään" hyödynnettiin tilaisuus ja ehostettiin myös sisustusta ja paikkailtiin maalipintaa parista kohtaa missä ajan hammas oli nakertanut rankimmin.

 

Lycoming 0-235-N2C ja muutaman firman brändien hyötykäyttöä ;D

medium

 

Nyt kelpaa taas lentää - penkkien päälliset uusittiin kun vanhat olivat aika huonossa kunnossa. "Mustang"-raidat säilyivät alkuperäisestä värikaaviosta.. tyylikkyys suorastaan huokuu koneesta  8)

medium

 

Ensi viikolla taas ilmaan..

medium

 

Sen jälkeen ulos.. Dakota palaa Tallinnasta..

medium

 

medium

 

Sideshottiako?

medium

 

Raja lähti sillä välin.. ei varmaan ihan normiviikonloppu...

medium

 

Iso Lintu

medium

 

Delegaatio Suomen Turusta  8)

medium

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

medium

 

 

Täähän on kuin vormuloissa varikolla ikään. Pitää peittää kaikki strategiset osat, etteivät kilpailijat saa vihiä, mitä sinne on laitettu...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

medium

 

 

Ihanko oikeesti noissa renkaissa pidetään yleensä nuin vähän ilmaa? Meinaan vain, että tuosta alhaisesta rengaspaineesta on haittaa lentoonlähdössä, koska vierintävastus on suurempi - eli kone kiihtyy hitaammin. Toisaalta, laskussa pysähtyy ehkä nopeammin...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla