Markus Mäkelä

Uutta prossua ja emoa hankkimassa.

10 viestiä aiheessa

Terveeks,

Kyselisin asiantuntijoilta, että mikä olisi paras prossu+emo yhdistelmä hinta-laatu-nopeus-suhdetta

ajatellen tällä hetkellä? Tulee tietysti FSX käyttöön ja Vista-pohjalle dx10 näytönohjaimen kera.

Joku mainitsi intelin core duo suorittimen, mut onko todellisuudessa hirveesti nopeuseroa jos siihen

satsaa 200€ tai 400€.  Entä ehdotus hyvälle emolle?  Tässäpä tätä, kiitos vastauksista!

t. Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vain FSX-käyttöön hankit, niin odota 6kk. ;D Vaikka olisikin vain tarkoitus hankkia muut rojut nyt ja näytönohjain myöhemmin. Sitten saat samalla rahalla tahokkaampaa rautaa..

Mutta jos NYT pitää jotain hankkia niin kuuminta hottia ( :P ) lienee tuo Intel Core 2 Duo. Toinen vaihtoehto on AMD:n Athlon 64 X2.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terveeks,

Kyselisin asiantuntijoilta, että mikä olisi paras prossu+emo yhdistelmä hinta-laatu-nopeus-suhdetta

ajatellen tällä hetkellä? Tulee tietysti FSX käyttöön ja Vista-pohjalle dx10 näytönohjaimen kera.

Joku mainitsi intelin core duo suorittimen, mut onko todellisuudessa hirveesti nopeuseroa jos siihen

satsaa 200€ tai 400€.  Entä ehdotus hyvälle emolle?  Tässäpä tätä, kiitos vastauksista!

t. Markus

Korjataan alkuun pikkasen, Intel Core 2 on nykyään se nopein prossu, Core Duo on kannettavien prossu.

Ja tässä linkki Toms Hardware sivustolle, tuolla on mukava vertailla eri prossujen suorituskykyjen eroja, voi sitten itse päättää mikä niistä on rahan väärtti....itse päädyin Intelin Core 2 Duo E6700:een.

Emoksi jokin Intel 975X -piirisarjalla varustettu, itse otin Asus P5W DH Deluxen, joka tosin on sieltä kalleimmasta päästä.

Ja Sami on oikeassa, jos uusit konetta FSX:n takia, niin kannattaa tosiaan odottaa niin kauan että saa Windows Vistan ja DX10-näytönohjaimen, silloin saa nämä muut romut jo jonkin verran halvemmalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saanko kysyä uteliaisuuttani - miksi juuri 975X-piirisarjalla?  Käyhän noihin core2 duo prossuihin toisenlaisetkin emon piirit.

Käy toki, linkistä löytyy eri vaihtoehtojen testi http://techreport.com/reviews/2006q3/core2-chipsets/index.x?pg=1

Minulle ratkaisevat asiat FSX mielessä olivat ylikellotus ja crossfire mahdollisuus, jos näistä ei välitä, niin valinta olisi ollut Intel P965 -piirisarja. Nvidian piirisarjoilla en viitsi leikkiä Intelin prossun kanssa...ja vanhemmat piirisarjat putoaa vaihtoehdoista pois monista syistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSI P965 NEO-F olisi sitten varmaankin hyvä valinta?  Sata2

Käykö mun vanha Maxtor SATA kiintolevy siihen vai pitääkö ostaa uusi kiintolevy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sata2

Käykö mun vanha Maxtor SATA kiintolevy siihen vai pitääkö ostaa uusi kiintolevy?

Käy, Sata2-väylä on alaspäin yhteensopiva....ja puolestaan Sata2-kiintolevyillä on jumpperi, jolla ne saa asetettua toimimaan Sata-väylässä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSI 975X Platinum ja E6400 ovat kaikki mikä pieni ihminen tarvitse.  Pesee AMD isot prossut (en usko että sanoin tätä) ja viella alle 500€ yhteishintan. :thmbup: eli hinta/teho suhte on kohtalla.  Noh toki joku tehokas DX10 korti "joutu" hankiman kaveriksi ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSI P965 NEO-F olisi sitten varmaankin hyvä valinta?  Sata2

Tuosta emosta sen verran, että peruskäytössä tuntuu hyvinkin toimivalta kuukauden kokemuksella mutta kellottamisesta ei kannata paljon haaveilla. Esimerkiksi coren jännitteelle en ole löytänyt mitään säätöä...  :thmbdn: Mutta jos ei kellotella aio niin voin kyllä suositella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään