Harri Koskinen

ASEM-kokouksen koneita

146 viestiä aiheessa

Laitetaan sitte vähä erilaista tältä päivältä.  ;)

Kiitos Toni! nämä landari ja mottikuvat on kiinnostavia. Ai kun tekisi mieli päästä tutkimaan noita laskutelineitä ihan vierestä. Se varmaan ei kuitenkaan onnistu kuin jossain museossa. :P

..Nikolle ei kelpaa muu kuin sulttaanin kone! Mitä noita kuvaamaan ,ihan joutavaa, ihan tavallisia..hoh hoijaa. he he.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..Nikolle ei kelpaa muu kuin sulttaanin kone! Mitä noita kuvaamaan ,ihan joutavaa, ihan tavallisia..hoh hoijaa. he he.

Enpäs niin ole sanonut... >:(, paljon mielenkiintoista Bizjettiä on ollut tyrkyllä, mutta kun tuo työkin pitää hoitaa, niin eipä ole kentän varteen pahemmin kerinnyt, suoraansanoen suivauttaa.... >:(, ja kuten Sami V. taannoin asian ilmaisi, onko miehelle pahempaa kohtaloa, kuin joutua Asem-lauantaina Ikeaan... >:(, on kai sekin merkki toimivasta parisuhteesta.... :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja kuten Sami V. taannoin asian ilmaisi, onko miehelle pahempaa kohtaloa, kuin joutua Asem-lauantaina Ikeaan... >:(, on kai sekin merkki toimivasta parisuhteesta.... :o

Ei tuo niin vakavaa vielä ole, aina voi käydä pahemmin, esim. jäädä auton alle ennen ADEX'ia, ASEM'ia tms. ja viettää koko tapahtuman aika sairaalassa. Ei, mulle ei onneksi ole käynyt niin...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sinne se Kreikkalainen meni rivin jatkoksi.  Mä olen joskus ennenkin sanonut tämän, että kuvatkaa niitä koneita monta samalla kertaa niin ei tule niin paljon niitä kuvia eikä kyllästymistä.

Yhdyn tähän. Nythän näistä koneista on nähty näitä yksittäiskuvia, mutta ottapaakas pojat sellainen ryhmäkuva/kokonaiskatsaus tuosta kaaoksesta. Ei noista yksittäiskuvista oikein selviä tuota koneiden määrää. Ilmakuva olisi paras mutta ei ihan taida onnistua.

Ja kun joku kysyy kuitenkin että miksi en itse ota niin syy on siinä että kamera on kotona eikä työajalla tohdi kuvailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpö höpö. Sulla on upeita hämäräkuvia, jo tuolla ekasivulta alkaen.. Kyllähän joka jätkä päivällä steriileissä oloissa päivänvalossa kuvia ottaa, mutta kun valo vähenee, eikä ole miljuunan taikaoptiikkaa käytössä, niin alkavat jyvät erottua akanoista...

Niin paljon olen iltaisin ja öisin sutta ja sekundaa tehnyt, että osaan arvostaa... :thmbup: EDIT: Ja ainakin Vaasan kentälle kun ollaan vielä laitettu vierekkäin koneen omien halogeenien lisäksi suurpainenatrium- ja elohopealamppuja sikin sokin, niin koita siinä sitten arpoa väritasapainoa kohdilleen kun koneen etupää on oranssi, keskikohta ok, ja takaa sininen...

Ja jos sää riipookin, niin toisaalta siinä on saatu tosi moneen kuvaan tässä säikeessä upean dramaattisen näköinen tausta...

Janne

Näemmä mennyt tämä ihan ohi, kiitoksia vaan :) Mukava, että kelpaa kuvat :thmbup: Katsoo jos ensi kuussa tekisi taas oman kuvathreadin niinkuin tossa jo hyvää aikaa sitten ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpäs niin ole sanonut... >:(, paljon mielenkiintoista Bizjettiä on ollut tyrkyllä, mutta kun tuo työkin pitää hoitaa, niin eipä ole kentän varteen pahemmin kerinnyt, suoraansanoen suivauttaa.... >:(, ja kuten Sami V. taannoin asian ilmaisi, onko miehelle pahempaa kohtaloa, kuin joutua Asem-lauantaina Ikeaan... >:(, on kai sekin merkki toimivasta parisuhteesta.... :o

No nyt ymmärrän. Vedätin aivan väärään suuntaan. :-[ Että mun pitikin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

6. Ja laitetaan vielä loppuun KLM, joka saapui Finnairin tekniikan hellään huomaan.

[ attachment removed / expired ]

Juha.

Taisin bongata sut tossa VP kolmosen edustalla. Olitko liikkeellä punaisella farmarimallisella autolla ja vielä tikapuut takakontissa mukana? Ainaskin joku samoihin aikoihin oli pakkaamassa autoaan siinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa sunnuntai-illalta. Kuvassa taustalla näkyvät kiitotien 15/33 takana sotilaspoliisien bajamajat ja telttakylä: kaksi korotettua ja neljä tavallista puolijoukkuetelttaa.

Ihan tulee mieleen ETYK-kokous vuodelta 1992, kun olin sotilaspoliisina väijymässä platalla silloisten valtionpäämiesten koneita, paikalla oli mm. Air Force One. Meillä oli teltat tuolloin siinä rahtihallien takana. Harmi, ettei tuolloin ollut kameraa matkassa mukana.

Skappareilla meni pasmat sekaisin, kun kaverin kanssa ilmottauduttiin monta kertaa vapaaehtoisesti vartioon, niin mukava oli katsella koneita läheltä ja jutella ulkomaanelävien kanssa. Niin niitä epäilytti oma-aloitteisuutemme, että kävivät välillä salaa kurkkimassa mitä me siellä oikein touhuttiin.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukava valikoima privaattikoneita tänään. :) Katsotaan jos huomenna saisi kuvia näytille.

Tässä yksi teknisesti surkea fiilisnamu. Neljä vähintään kolmemoottorista heviä lähdössä samaan aikaan, kahden eri yhtiön konetta. Ja kun taustalta löytyy vielä neljä jumboa ja MD-11. Voiko tätä uskoa HK:ksi? 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

UPEITA KUVIA  :o

Oma suosikki löytyy tuosta Brunein sulttaanin jumbosta, illalla näkyy hienosti platan valot  :thmbup:

Very Nice !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisin bongata sut tossa VP kolmosen edustalla. Olitko liikkeellä punaisella farmarimallisella autolla ja vielä tikapuut takakontissa mukana? Ainaskin joku samoihin aikoihin oli pakkaamassa autoaan siinä.

Juha oli minun kyydissäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

saamarin japskin piti lähtee mut ei sit lähtenykkää vaa ajo pisnekseen >:( nyt varmaa salettii o lähteny ku en oo sitä kattomassa :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

saamarin japskin piti lähtee mut ei sit lähtenykkää vaa ajo pisnekseen >:( nyt varmaa salettii o lähteny ku en oo sitä kattomassa :'(

Joo Jaappanilaiset lähti tossa 15minuuttia sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt sitten joitain kuvia alkuillan lähtijöistä, kun kukaan muu noin sadasta(!) paikallaolleesta ei vaivaudu niin tekemään..  :-\

Malta (9H-AEE) [aurinko oli ikävästi pilven takana :(]

Ranska (F-RBFB) [aurinko oli edelleen ikävästi pilven takana - koittakaa kestää..]

Portugali (17401) [no tulihan se aurinko esiin  :thmbup:]

Espanja (T.18-4/45-43)

Sveitsi (HB-ISF)

Espanja (T.22-1/45-50)

Thaimaa (HS-TYR)

Brunei (V8-ALI)

Siinä tämän illan saldo. Toivottavasti kelpasi..

..ja kommentteja tietysti kaivataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei aavistustakaan miksi, mutta Japskien jumbon myllyt pyöri kymmenen aikoihin ???

Terve

Joo, kyllä ne päällä oli, eli joku koekäyttö oli käynnissä jostain syystä. Torni vielä sano, että vaan tyhjäkäynti sallittu. Sivukorvalla muistan tälläistä radiosta kuulleeni.

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt sitten joitain kuvia alkuillan lähtijöistä, kun kukaan muu noin sadasta(!) paikallaolleesta ei vaivaudu niin tekemään..  :-\

Ehkä se johtuu siitä, että jengi alkaa olla jo täysin kyllästynyt näihin.  Tai sitten ne about sata kuvaajaa hieroo niitä pikseleitä jotta voi uppaa ne kuvat a.nettiin  ;D

Mut täytyy sanoa että olin vähän yllättynyt, kun ei Bruneista tämän enempää ollut kuvia.  Olisin odottanut että varsinkin tästä vaiheesta olisi kuvaa ilmestynyt enemmänkin. Varsinkin kun sitä porukkaa oli todella runsaasti siellä radan päässä josta tämän kaarron oletin saadun paremmin.

20060911_V8-ALI_250x20.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Japanin 20-1101 hinattiin iltayhdeksältä rahti II:lta VIP Presidentin eteen (800 ASA, 1/3s).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, minä olin sen punaisen farmamallisen auton mukana matkustajana. Eli jos näit musta takkisen rillipäisen kaverin niin se olin minä.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aijai että oli upeaa ku koreani lähti kohti washingtonia  :thmbup: perään lähti finskin nykin lento  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama minultakin  8).

1. Air China

2. Luftwaffe

3. Kiiltävä Royal Danish Air Force

4. Filippiiniläis lussu kohti kotia :)

5. Thaimaan A319 oli varmaankin täynnä bensaa, kun nousi niin myöhään.

6. Fuerza Aerea Espanola A310. Tosi hieno tuo nokan maalaus  :thmbup:

7. Loppuun Brunein sulttaani  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla