Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Seiska hallin kuppilan hampurilaiset, nam nam. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Minä taas kuulin opettajaltani kun hän oli perheineen ollut paikallisessa Mäkkärissä. Kun ruokia ei odotuksen jälkeen kuulunut, hän valitti asiasta tiskille, josta sai about seuraavanlaisen vastauksen: "Ei tämä ole mikään pikaruokala, tämä on perheravintola". ??? Kyllä itsekin aina olen Mäkkäriä pikaruokalana pitänyt, mutta ilmeisesti totuus onkin toinen. Opettaja fiksuna (not) ihmisenä siis mennyt ja dissannut mäkkiä töissään, luultavasti mitenkään työtehtäviin liittyen. Itse asiaan. Paras ketjuhampurilainen on mäkkärin QP lisäpihvillä, eli tunnetaan myös tuplajättijuustohampurilaisena, jota saa listoilta vain öisin (mutta monesta paikasta myös päivisin, kun vaan osaa pyytää. Jos ei muuten, niin sitten ostaa sen QP:n lisäpihvin kanssa (tai tyytyy QP:hen sellasenaan)). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Itse asiaan. Paras ketjuhampurilainen on mäkkärin QP lisäpihvillä, eli tunnetaan myös tuplajättijuustohampurilaisena, jota saa listoilta vain öisin (mutta monesta paikasta myös päivisin, kun vaan osaa pyytää. Jos ei muuten, niin sitten ostaa sen QP:n lisäpihvin kanssa (tai tyytyy QP:hen sellasenaan)). Kieltämättä hyvä setti, jos joskus harvoin sattuu käymään niin että tulee kotiin hyvin myöhään. Joskus niitä on tarttunut mukaan kolmekin kappaletta - täytyy siteerata Ennätystehdasta ja todeta että ihme etten oo kuitenkaan tän lihavampi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Rovaniemen linja-autoaseman vieressä oli ennen semmonen grilli kuin Örnin grilli. Siellä oli kyllä älyttömän hyvät ja isot hampurilaisateriat! Voitti kyllä mennen tullen kaikki nämä ketjumestat... Se oli kyllä paras paikka tähän asti, missä on tullu syötyä Toinen hyvä oli "leksan"grilli keskustassa K-marketin sivuparkin(ns leksan parkki) vieressä. Sieltä chiliburgeri....aijai! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Taiston herkkugrilli ja siellä kun ottaa lounasburgerin (ananas ja pekoni lisätäytteiksi) niin ei oo parempaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Tässä kyllä paras mitä olen tähän mennessä törmännyt, Nilsiän vierasvenesatamassa Syvärin Helmi-nimisen Grilli-Ravintolan jättihampurilainen, tässä tosiaan oli tekemistä aikuisellakin miehellä, ja isot ranskalaiset kyytipojaksi, jotka todellakin olivat "ISOT!" [ attachment removed ] Suosittelen lämpimästi kokeilemaan ja hintakaan ei päätä huimaa, sinänsä koomista, että itse ei tuota meinannut jaksaa tuhota, niin vieressä 6-v pikkuneiti pisteli tuollaisen ääntä kohti melkein ennen kuin edes ehdin aloittaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Juuri tuollaisia niiden hampurilaisten olla pitää, ei mitään mäkkärin pikkupurilaisia. Scan -burgerilla yllätyimme hampurilaisten mukavasta koosta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Itse asiaan. Paras ketjuhampurilainen on mäkkärin QP lisäpihvillä, eli tunnetaan myös tuplajättijuustohampurilaisena, jota saa listoilta vain öisin (mutta monesta paikasta myös päivisin, kun vaan osaa pyytää. Jos ei muuten, niin sitten ostaa sen QP:n lisäpihvin kanssa (tai tyytyy QP:hen sellasenaan)). Kyllä kyseessä on mäkkärin paras hampurilainen, mutta kyllä siinä tuntee itsensä luuseriksi kun tilaa kyseisen tuplajättijuusto plus-aterian ja sitten joku nätti tyttö sen sulle pakkaa ja kysyy "Nii sulle oli tuplajättijuustoateria"" Ulkomaillahan tämä kyseinen hampurilainen kulkee tietääkseni nimellä "Double quarter pounder with cheese" jota mm. leffassa Supersize Me ihmeteltiin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Amarillossa sellanen hampurilainen ko XXXL Burger siis aivan tajuttoman komee rakennelma Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Tanpereen Siperiasta saa hampurilaisen jossa on kilo lihaa! Vähän suurempaan nälkään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Outoja paikkoja on moni mitä täällä on mainostettu! Mutta kuitenkin itse olen tkästynyt paikalliseen Liisan Grillin porilaisiin etenkin...Nam Nam... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2007 Eikös se ole Hampuris? http://www.hampuris.fi/toimipisteet.htm Hampuris on paras - hauska nimi ja hyvät eväät EDIT: typo Juu nii se taitaapi olla , nimet vähä sekottuu.. Tais muuten olla ennen vanhaa Grilli nimellä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2007 Tuolla aiemmin mainittiin että Kuopiossa on Elvisburger. Näin on myös Vantaalla, Tikkurilassa. Kuvassa Elvis Special; 4 pihviä, 5 sämpylää, 2 juustoa, 2 ananasta, 2 kananmunaa ja salaattia. Mukana tietty vähän mausteitakin. [ attachment removed ] Saatavilla on myös pelkkä Elvis Burger joka on muuten sama kuin Elvis Special mutta ilman kananmunia. Jakomäessä on kuulemma nakkari jossa on myynnissä tuote nimeltä Patja. Se täytyy kyllä joskus käydä kokeilemassa, vaikka ihan nimen perusteella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2007 Hampuriksesta täytyy sen verran sanoa, että on kyllä ihan järkyttävää ylihintaista roskaa. Scan Burger on toinen vastaava. Molemmissa ylihintaisia mauttomia hampurilaisia. Ja aiheeseen liittyen, parhaat hampurilaiset sai Helsingistä Grill Yasminesta. Valitettavasti lopetti ja tilalle tuli - yllätys yllätys - Hampuris. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2007 Isojen ketjujen hampparit... syöhän niitä... mutta eivät sytytä ihmeemmin. Joskus löytyy jokin nakkiputka, joka sitten tarjoaa oikein hyvää, ainakin meikäläisen makuun. Tuli käytyä pääkaupunkiseudulla ja yöpala tuli ostettua Soukan ostarin snagarilta (Yläkartanontiellä), se pekonihampurilainen maistui harvinaisen hyvälle. Käykääpä maistelemassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2007 [ attachment removed / expired ] Hyvin on eväät naamioitu, eipä pelota satunnaista popsijaa niin pahasti kun ei tiedä mitä suuhunsa laittaa ja tuo soosimäärä peittää taatusti maun kuin maun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2007 Sindbadin pursiseuran rannassa, Helsingissä, rannan Café Meren F-1 Burger. Oli niin kokoa kuin makuakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2007 Suomen paras on/oli Carrols. Oma kokemukseni kuitenkin kertoo, että hampurilaisia kannattaisi syödä vain rapakon takana etelävaltioissa. T:A Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Minusta Hesburger ja Mc Donalds ovat kummatkin hyviä paitsi että Mäkki on PALJON halvemi ja siksi syönkin siellä hampparini jos syön! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Noista vaihtoehdoista kyllä McDonald's vie voiton. Itsekin saa tehtyä todella hyviä hampurilaisia kunhan on kunnon resepti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Nuoret eivät välttämättä edes tiedä asiaa, joten kerrottakoon. Kipparikallen "kavereihin" kuuluu Eetu ( englanniksi Wimpy ), joka lupautuu tiistaina maksamaan, jos saa hampurilaisen tänään. Kyseinen suurehkon BMI:n omaava knallipää lienee ollut syynä hampurilaisketjulle WIMPY. Ketju käväisi Suomessakin ja on marginaalisesti hengissä edelleen. Itse tutustuin hampurilaisiin Lontoossa joskus 1960-luvulla Sohossa. (Älkää kysykö, mitä siellä tein ) No, voin kertoakin. Tuolloin asuin poikkeuksetta Regent Palace Hotelissa, joka oli korttelin päässä Picadilly Circusista, joka taas oli muutamien kortteleiden päässä Sohosta. Firma maksoin täsmälleen nuorenkin miehen asumisen, mutta EI sapuskoja. Päivärahatkaan eivät kaksisia olleet, joten edulliset ravitsemusliikkeet olivat kiinnostavia. Sohossa oli Wimpy's, jonka munahampurilainen oli erinomainen. Pihvi oli pelkkää sitä itseään = nautaa ja muna pyöröpaistettu sämpylän toiselle puoliskolle yhteensopivaksi. Syötiin oikeilta lautasilta ja metallisen veitsen ja haarukan avustamana. Tuota parempia hampurilaisia olen onnistunut saamaan vain itse valmistettuina. Myöhemmin huomasin, että puolen korttelin päässä - lähes, silloin vielä olemassa olleen Cocismainoksen alla - oli sisäänkäynti kiinalaiseen ravintolaan The Lotus House. Heillä oli aivan taivaallinen annos "Roast breast of chicken Cantonese style". Suomessa sanat mehukas ja kana eivät asiallisesti ottaen ole koskaan mahtuneet totuudenmukaiseen referaattiin. Lontoossa mahtui, mainitsemassani paikassa. Reino Oinonen nousi vanhan, hyvän ja pitkän kaavan mukaan perunankuorijasta Lahden seurahuoneen ravintolapäälliköksi. Meillä oli hyvin toimiva suhde - sellainen - että maailmaa kun silloin matkasin, niin toin ruokalistoja sekä reseptejä maailmalta ja sain vastapalvelukseksi syödä maankuulusta Keskiviikkoillan herkkupöydästä vapaasti. SE näytti tuollaiselta. [ attachment removed ] Kehnostihan siinä sitten ihan loppupeleissä kävi. Kanaresepti ei irronnut - edes kilopunnalla ( ) ja Oinosen Reiskakin kuoli ennen kuin sai siirryttyä eläkkeelle, reseptinsä ruotuun ja niistä tehtyä kirjan, josta oli luvannut omistuskirjoituksella varustetun ensikappaleen minulle. Kyseinen herkkupöytä myötävaikutti kyllä siihen, että entinen keskiraskaan sarjan ottelupainoni siirtyi pitkän matkaa yli nykyisen raskaan sarjan rajan ja pysyi siellä muutamia vuosikymmeniä. Koska vanhetessaan viisastuu ja what goes up - has to come down, niin vapaata pudotusta on nyt ollut tuollaiset 30 kg, mutta on sinne keskiraskaaseen matkaa vieläkin. ??? Hampurilaisia en suosittele kenellekään jatkuvaan käyttöön - EN edes niitä itse kokkaamiani! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Ehdottomasti kebsu ja niiden kebab-hampurilaiset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Boriksen viestistä;Reino Oinonen nousi vanhan, hyvän ja pitkän kaavan mukaan perunankuorijasta Lahden seurahuoneen ravintolapäälliköksi. Nyt selvis sekin miksi Snällin Mikko vei Laren ja mut kerran syömään Lahden seurahuoneelle. Naiset olivat ihan hulluina, koska emme olleet kännissä. Niitä sai hätistellä tosissaan hihoista ja lahkeista. Mikko sai pääruuan ja söi sen, kysyi sitten tarjoilijalta; " alkupalat olivat hyviä, kummonenkohan on pääruoka?" Tarjoilija mulkas pahasti ja toi Mikolle lihaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2008 Boriksen viestistä;Reino Oinonen nousi vanhan, hyvän ja pitkän kaavan mukaan perunankuorijasta Lahden seurahuoneen ravintolapäälliköksi. Nyt selvis sekin miksi Snällin Mikko vei Laren ja mut kerran syömään Lahden seurahuoneelle. Naiset olivat ihan hulluina, koska emme olleet kännissä. Niitä sai hätistellä tosissaan hihoista ja lahkeista. Mikko sai pääruuan ja söi sen, kysyi sitten tarjoilijalta; " alkupalat olivat hyviä, kummonenkohan on pääruoka?" Tarjoilija mulkas pahasti ja toi Mikolle lihaa. "Kiltti Mikko" on oma lukunsa! Hänen isänsä ja minun isoisäni olivat samaisen konsuli Zachariassenin palveluksessa, Heinolassa anno domini keppi ja kivi. Nykyinen ravintolahenkilökunta saattaisi ohjeistaa kysyjää "vetämään käteen" pyyntöineen. Kun kuitenkin muistaa Mikon pahuksen ison "lapasen", niin kyllä siihen pienehkö pääruoka ihan kätevästi alkuruuanomaisesti katoaa. Houkuttimena selvyys on itsestäänselvyys, mutta pääsääntöisesti tytöt tykkää kielimiehistä. Kokemukseni mukaan jonon saa helposti aikaan ihan vaivihkaa mutta merkitsevästi nuolaisemalla kulmakarvojaan. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2008 Minun suosikit: Parhaat: Suomi: Tampere/Plevna: American Diner, useita erilaisia USA/California: Carl's Junior: Six dollar hamburger Huonoimmat: USA/California: McDonald's: Big Mac. Meksikolaiset työntekijät valmistivat BigMacin jossa ei ollut edes kastiketta ja juustoa. Ostin drive-in:stä enkä huomannut ennen kuin oli myöhäistä. Suomessa BigMac on aina kokonainen, USA:ssa näköjään saattaa saada keskeneräisen tuotteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla