Matti Mäki

Tiedonsiirto koneelta toiselle

3 viestiä aiheessa

Hommasin uuden masiinan. Nyt oon tapellut puolipäivää että mitenkäs saan vanhalta koneelta siirrettyä tiedostoja uudelle??? Koneet on kytketty toisiinsa ja jonkinlainen verkkokin saatu aikaan mutta siihen se sitten jääkin. En omista sarjakaapelia. Kotiverkkoa lähinnä olen yrittänyt rakentaa. Mikä neuvoksi?  ???

-Matti-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sulla on paljon siirrettävää, pistä suosiolla siitä vanhasta koneesta kovalevy uuteen kiinni siksi aikaa, että olet saanut tiedostot kopioitua. Säästyy aikaa, vaikkei välttämättä rahaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommasin uuden masiinan. Nyt oon tapellut puolipäivää että mitenkäs saan vanhalta koneelta siirrettyä tiedostoja uudelle??? Koneet on kytketty toisiinsa ja jonkinlainen verkkokin saatu aikaan mutta siihen se sitten jääkin. En omista sarjakaapelia. Kotiverkkoa lähinnä olen yrittänyt rakentaa. Mikä neuvoksi?  ???

-Matti-

Jos "jonkinlainen" lähiverkko on tosiaan saatu aikaan niin jaa vanhan koneesi levyt (tämähän lienee selvää pässinlihaa kun verkkokin on saatu aikaan?) ja ota uudelta koneelta jakamasi verkkoresurssit käyttöön (Resurssien hallinta -> työkalut -> yhdistä verkkoasemaan). Sitten vain normaalisti kopioit liittämästäsi verkkoresurssista (tai sen levyasematunnuksen alta) haluamasi tiedostot.

Verkosssa harvemmin muuten tarvitsee sarjakaapelia! Jos kopiointi tuottaa vaikeuksia tai verkkoyhteyden luominen kuitenkin on se ongelma tässä scenessä niin asiaan saat parhaiten apua kertomalla mitä olet tähän mennessä tehnyt ja mitä asiasta todella ymmärrät tai et ymmmärrä. Mahdollisimman tarkka kuvaus tämänhetkisestä tilanteesta ja verkostasi  tuo varmasti paremmin apuja. Oletko lyönut koneet suoraan toisiinsa ristiinkytketyllä parikaapelilla tai ovatko ne kiinni esim. hubissa, palomuurissa tai kytkimessa? Pingaavatko ne toisensa? Käytäthän TCP/IP protokollaa ja jos käytät, ovathan koneet samassa aliverkossa? Onko jommassa kummassa tai kenties molemmissa koneissa esim. liikennettä estävää palomuurisoftaa käytössä? Onko levyjako tehty oikein? Onko käyttäjätunnukset  ja käyttöoikeudet luotu? Hanki tietoa, paikallista ongelma, kysy täsmentäen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään