Hannu Salonen

Sammonmäen (Lemminkäisen) roskat / roskaaminen

21 viestiä aiheessa

Nyt kun on useampaan kertaan tullut käytyä otsikon mukaisella spottipaikalla, viimeksi tänään aamusta, on pistänyt rumasti silmään koko paikan siisteys. "Kaatopaikka" alkaa jo tienvarren "pysäköinti"-sektorilta jatkuen aina kallioiden toiselle puolen asti. En voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka kantavat piknik-tavarat mestalle mutta jättävät kaiken roskan jälkeensä maastoon - olisi kiva nähdä miten kyseiset henkilöt asuvat, tai tarkemmin ajatellen ei olisikaan... Onko se niin h**vetin vaikeata ottaa tuomansa roskat poislähtiessään mukaan?? Luulisi jos paikalla käy useammin niin olisi itsensäkin mukavampi tulla siistille paikalle uudelleen!!

Pitäisikö tämän foorumin porukalla joskus pitää siivoustalkoot ja siivota koko mäen roskat jätesäkkeihin ja kuljettaa roskat niille tarkoitettuun paikkaan? Itse olen valmis olemaan niissä talkoissa mukana.

nimim. foorumin todella uusi jäsen ja tänään aamulla viimeksi roskamäärä kauhistellen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäistä kertaa tuolla tuli käytyä tänä kesänä ja heti kiinnitin huomiota samaan. On se kumma kun niitä roskia ei voi viedä mukana jos ei ole roskiksia  :thmbdn:

Ei ollut kovin vaikea viime kerralla pistää karkkipapereita ja limupulloa reppuun pieneen muovipussiin kuin se että olisi ne vain viskannut Lemminkäiselle.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kanssa tullut samaan tulokseen että Lemminkäinen on aika siivottomassa kunnossa.

Yhteinen siivouspäivä olisi hyvä asia. Ainoaksi ongelmaksi voisi tulla että kuinka moni todella jaksaisi tulla paikalle siivoamaan ja tekemään töitä :(

Jos joku saisi hankittua makkaraa+virvoitusjuomia niin talkoopäiväivillä varmasti olisi suosiota. Mikäs sitä siivoillessa kauniina syyspäivänä samalla kun idän koneet saapuvat iltapäivällä ja tietenkin samalla vielä keskustellaan muiden Nordickilaisten kanssa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän, jos porukka tästä innostuisi ja päivä olisi sopivana viikonloppuna, niin täältäkin löytyisi yksi talkooväkeläinen :D Pitää kyllä jättää kamerat kotiin, tai ei tule siivoamisesta yhtikäs mitään :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku yritys tai Finavia vaikka haluaisi sponsoroida paikalle roskiksen? En tiedä moniko niitä roskiaan sinne kiikuttaisi, mutta olisi ainakin todennäköisempää ehkäistä vastaisuuden roskaantuminen kuin nyt, kun sitä roskista ei ole.

Ja kyllä, ilmoittaudun talkoisiin mukaan. Otan siivouspäivän mahdollisuutena tutustua alan ihmisiin. Jos sinne sitten saataisiin kaikki palstan hc-nimet paikalle  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me oltais myös tulossa siivoamaan koko perheen voimalla. Tosin hieman alle 2v. poika ei ole vielä hirveästi siivouksesta innostunut... ::)

Ehdottoman hyvä idea!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannatan myös siivoustalkoota ja lähden messiin mikäili saataisiin vain osallistujia, ei tarvi olla montaa ukkoa niin saadaan varmasti paikat kuntoon. Joten eiku tuumasta toimeen. Ens sunnuntai käy vallan mainiosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en usko, että varsinaiset kuvaajat mitään sotkevat tuola. Kun eihän sielä ees käy ne, jotka oikeesti haluaa kunnon kuvat ottaa. Eiköhän tässä oo kyseessä ne, jotka sinne menevät vaan ihastelemaan laskeutuvia koneita.

ON se kyllä kumma kun ne grillieväät jaksaa kantaa sinne, mutta kun ne on syöty niin dumpataan sinne luontoon lojumaan, kun reppukaan ei paina kun 1/4 osan siitä, mitä se paino tullessa..... :thmbdn:>:(

Ja maineen tästä saadaan me kuvaajat, jos vähänkin voi arvata....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en usko, että varsinaiset kuvaajat mitään sotkevat tuola. Kun eihän sielä ees käy ne, jotka oikeesti haluaa kunnon kuvat ottaa. Eiköhän tässä oo kyseessä ne, jotka sinne menevät vaan ihastelemaan laskeutuvia koneita.

ON se kyllä kumma kun ne grillieväät jaksaa kantaa sinne, mutta kun ne on syöty niin dumpataan sinne luontoon lojumaan, kun reppukaan ei paina kun 1/4 osan siitä, mitä se paino tullessa..... :thmbdn:>:(

Ja maineen tästä saadaan me kuvaajat, jos vähänkin voi arvata....

Juuri näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Senverran mitä itse olen käynyt vain katselemassa koneita, olen huomannut että usein siellä on nuortakin sakkia jättämässä muutamaa kaljapulloa sinne sun tänne ja sitten piknik-tyyppejä on näkynyt myös. Roskis sinne kyllä pitäisi saada ;)

Kuvaamassa en siis käy, mutta en myöskään jätä roskia sinne lojumaan.

Näin pari kertaa Lemminkäisellä porukalla grillanneena pitää kyllä todeta että kaikki siellä piknikkiä viettävät eivät kyllä roskaa, vaan  myös joitain meistä se sotku häiritsee. Ainoa haitta on se grilliä sytyttäessä syntyvä savu joka on varmasti esim. tornista kiikaroidessa mielenkiintoisen näköistä :)

Juu, tarkoitukseni ei ollut syyttää piknikväkeä, koska kenenkään en ole nähnyt jättävän niitä roskia, lähinnä niitä kaljapulloja olen vain nähnyt siellä maassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Senverran mitä itse olen käynyt vain katselemassa koneita, olen huomannut että usein siellä on nuortakin sakkia jättämässä muutamaa kaljapulloa sinne sun tänne ja sitten piknik-tyyppejä on näkynyt myös. Roskis sinne kyllä pitäisi saada ;)

Näin pari kertaa Lemminkäisellä porukalla grillanneena pitää kyllä todeta että kaikki siellä piknikkiä viettävät eivät kyllä roskaa, vaan  myös joitain meistä se sotku häiritsee. Ainoa haitta on se grilliä sytyttäessä syntyvä savu joka on varmasti esim. tornista kiikaroidessa mielenkiintoisen näköistä :)

Ei se roskis sinänsä välttämättä auta, jonkun se pitäisi tyhjentääkin. Paras apu on se oma roskapussi millä vie pois sen mitä sinne tuo, ja muutaman ylimääräisen samalla.

Eniten tuolla sapettaa lasinsirut kun ei voi lasten / koirien kanssa oikein olla.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen samaa mieltä, että suurin ongelma on lasinsirut, koiran joutuu ottamaan syliin vähän väliä (onneksi on kevyt sylikoira eikä mikään yli 50 kg paimenkoira...). >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdyn täysin edelliseen. Muutenkin noin niinkun jos jättää pullon niin pitääkö se vielä hakkaa rikki ensin? 2kpl saksanpaimenkoiria, ei mahdu syliin niin millään (ja juu, lähemmäs 40kg)  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Itse en tuolla Lemminkäisen kallioilla nykyään edes juurikaan käy,mutta on siellä ennenkin roskaa ollut.

En oikein usko sponsoriroskikseen.Homma toimisi toki siihen asti,kunnes se roskis tulee täyteen. Tuskin siinä vaiheessa LT tms sitä sinne kalliolle tulisi tyhjentämään.

Ensi vaiheessa sinne voisi tehdä roskaamiskielto kylttejä tms. ja koettaa ihmisiä herätellä asian tiimoilta.

Toki paikka pitäisi myös ensi vaiheessa saada siistiksi.Talkoitakin voi pitää,mutta on myös sellainen vaihtoehto,että jokainen meistä siellä käydessään kerää muovipussin täyteen roskia.Johan alkaa kalliot siistiytyä.

Nuo lasinsirut ovat todella paha ongelma koirien/koiranomistajien kannalta.Siinä hommassa voi käydä hyvinkin ikävästi.Ja eiväthän ne lasitkaan mitenkään sovi sinne luontoon muutenkaan. :thmbdn:

-Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo lasinsirut ovat oikea maanvaiva melkein missä kallioilla vain, ainakin täällä päin maailmaa. En muuta enneltaehkäsevää ole keksinyt kuin että lasipulloille laitettaisi parin euron pantti, niin johan palautuisi tyhjät pullot aika hyvällä prosentilla... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

myös sellainen vaihtoehto,että jokainen meistä siellä käydessään kerää muovipussin täyteen roskia.Johan alkaa kalliot siistiytyä.

-Jukka

Kannatan !

ja toteutankin ensikerran paikalla käydessäni ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me kerätään pussukka roskia kanssa. heti kun taas jaksaa raahautua paikalle.

otan kuvan todisteeksi. (jos se pirkaleen kamera nyt tulisi huollosta) >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdyn täysin edelliseen. Muutenkin noin niinkun jos jättää pullon niin pitääkö se vielä hakkaa rikki ensin? 2kpl saksanpaimenkoiria, ei mahdu syliin niin millään (ja juu, lähemmäs 40kg)  :(

Sama ongelma myös tiilikasan maastossa tuo roskaaminen ja pullojen rikkominen, toissapäivänä spotterinoutaja ( 43 kg) otti lasinsirun tassuun, eläinlääkäri melkein 80 e, joten eiköhän pidettäisi tuo tiilikasankin maasto puhtaana, sieltäkin löytyy mitä ihmeellisintä hylättyä tavaraa, menee vähän ohi otsikon, mutta ongelma kyllä koskee kaikkia spottauspaikkoja yhtälailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikko takaperin tiilikasalle tuli 4 kpl juuri vaippansa riisunutta örveltäjää kaljoissaan.

Kaikki "paska" ( mm. kaljapullot ) heiteltiin menemään metsään ! ! Onnex oli Eetu 6v. mukana joka

keräsi itselleen hyvät "karkkirahat" !

Ei ne sotkijat ole spottereita ! Kaiken kansan "pällistelijät" niitä paikkoja valitettavasti sotkee !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikko takaperin tiilikasalle tuli 4 kpl juuri vaippansa riisunutta örveltäjää kaljoissaan.

Ei ne sotkijat ole spottereita ! Kaiken kansan "pällistelijät" niitä paikkoja valitettavasti sotkee !

Valitettavan tottahan tuo on, että kaikki hyvät asiat/harrastukset keräävät ympärilleen näitä lieveilmiöitä, elikkä mainitsemassasi tapauksessa näitä ns. "wannabe-spottereita", jea omalla tavallaan tietysti nämä "kaiken kansan pällistelijät" vielä yhdistävät nämä aitoihin harrastajiin. sad but true  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään