Veli-Matti Karppinen

1321 km purjelentosimulaatorilla

6 viestiä aiheessa

Voipi olla että kuuluisi simu-puolelle, mutta ehkä kiinnostaa myös yleisemmin, siksi heitän tänne:

 

Englantilainen heppu jaksoi vääntää Silent Wings purjelentosimulla yli 10 tunnin session aikana 1321 km "matkalennon". Ei muuten ole mikään triviaalijuttu, kokeilkaa vaikka demolla  :thmbup:

 

Lisää tarinaa http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/feature/silent.htm

 

-vm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnittelun arvoinen suoritus.

 

Miten on mahdettu matka laskea? Tuskin tuo ainakaan FAIn mukainen vapaa matkalento on. Onkohan se laskettu OLC-säännöillä.

 

Kyllä se on kotioloissa mahtava suoritus simuloida kymmenen tunnin matkalentoa. Varmaan tulisi puolisolta kommenttia jo muutaman tunnin istumisen jälkeen eväistä ja muusta (kunnon simuilija ei juoksuta vaimoa jääkaapilla?), mutta siinä vaiheessa simuilu varmaan jo loppuisi, kun lentäjä tekee hädän pussiin ja heittää ulos ikkunasta. Vai rakentaako oikea simuilija hukkaputken?

 

Miten Silent Wings käsittelee vuorokaudenaikoja? Koska termiset nostot alkavat, koska päättyvät?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitääpä kaivaa kotosalla se loki Seeyouhun ja katsoa, minkä matkan se antaa...

 

Edit: Eipä se ollut OLC:nkään sääntöjen mukainen, startti oli yli 3000 m korkeudessa, maali meren rannassa. OLC-matkaa KFlogin analyysi antoi yli 1200 km. Kuitenkin, sitkeä sissi istumaan kompuutterin ääressä :o

 

Kyllä terminen päiväkin pitäisi olla mallinnettuna mukaan. Minusta tuntuu, että tehtävässä on hyödynnetty myös rinnetuulta, jottei keli lopu kesken. Tämmöisiä featureja lupaavat sään suhteen:

 

"

#  Dynamic thermal model simulating the full cycle of a thermal from release through condensation and buildup to evaporation and decay.

# Thermals depend on the sun radiation as well as the local topography of the terrain. Thermals will follow ridge lines and release near the tops as in real life.

# Ridge lift and lee turbulence

# Wind layers with wind shear and turbulence

# Beautiful, volumetric 3D clouds

# Accurate simulation of the sun position during the day affecting the occurence of thermals, as well as giving beautiful daylight effects.

# Accurate simulation pressure and temperature distribution of the atmosphere, including its effect on instruments etc. (Watch that Vne at high altitudes!)

"

 

Noi sun kotikommentit on kyllä varsin paikkansapitäviä. Varmaan "lentojarru" avautuisi, jos tuota yrittäisi  ;)

 

-vm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään