Guest Finski

Operation Flashpoint -editorin osaajia?

19 viestiä aiheessa

Kiinnostaa tietää onko täällä ketään henkilöä, joka osaisi vääntää ko. sotasimun editorilla hyvin monimutkaistakin missionia? Itse en ole löytänyt netistä mitään kunnon ohjetta editorin käyttämiseen, joten jos joku löytyy niin kyselisin mielellään paria asiaa :)

 

Itse osaan vain nuo perusjutut tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse osaan nuo jotenkuten, scriptien laitto tehtäviin onnistuu mukavasti mutta ei niiden itse kirjoittaminen...

 

Mutta täältä löytyy kattavia ohjeita:

 

http://www.ofpec.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh kylläpä vain, mutta en löydä sitä enää mistään. :(

 

Sähköpostia Pelit-lehden toimitukseen ja kysyt, että olisiko sitä numeroa vielä saatavilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyse on näiden scriptien kirjoittamisesta.

 

Seuraavat näistä erityisesti kiinnostavat:

 

- Miten saa scriptattua päämajan radiokutsuja tehtäviin?

- Miten saa tehtyä triggerin mikä lopettaa tehtävän, kun kaikki viholliset on nujerrettu?

- Miten saa Group Leaderin komentamaan, vaikkapa sotamies 2:n KK:n puikkoihin?

- Miten saa helikopterille ja ryhmälle sotilaita tehtyä waypointit, niin että helikopteri ottaa ukot kyytiinsä, nousee ja vie ryhmän kohteeseen, jonka jälkeen lähtee tukemaan ryhmän hyökkäystä?

 

Ylipäätään kiinnostaa tietää mitä vaikutusta on seuraavilla waypoint asetuksilla:

 

- TALK

- SCRIPTED

- GUARD / - SENTRY (mitä eroa?)

- SUPPORT esim. tankille kun laittaa tämän, niin miehistö seisoo tankin vieressä muttei osaa mennä sisään vihollisen hyökätessä.

 

Ja lopuksi vielä miten saa yksikön pysymään tietyssä waypointissa vaikkapa 5 minuuttia ja mikä on timeoutin merkitys waypointissa?

 

Seppo, tuo sivusto on kyllä hyvä, mutta latautuu minulla jostain syystä niin hiljaa, etten jaksa odottaa sen avautumista ???

 

Kiitokset, Otto, pidän mielessä :) Mutta, jos näihin (yksinkertaisiinkin?) kysymyksiin voisi joku vastata, niin olisin kiitollinen :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SUPPORT taitaa toimia vain jos on kyseessä ambulanssi/lääkintämies, tankkausauto, ammusauto taikka korjausauto.

 

Nämä siis rientävät tukemaan, jos heitä kutsuu sieltä valikon kautta... AI osaa itse kutsua esim lääkintämiestä, jos yksiköstä joku on haavoittunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Miten saa tehtyä triggerin mikä lopettaa tehtävän, kun kaikki viholliset on nujerrettu?

 

Tuo on oikeastaan varsin helppoa, eikä tarvitse minkäänlaista skriptipäätä. Eriasia onkin jos haluaa sen niin että kun tietyt miehet ovat haudassa, tehtävä loppuu.

 

Noniin... Haluamme siis että kun west-sankarimme on tuhonnut kaikki ilkeät east-miehet tietyltä alueelta, tehtävä päättyy.

 

Ensin, teemme tietysti west-sankarin joka on tässä tapauksessa pelaaja. Sitten teemme ilkeitä east-miehiä oman valinnan mukaan. Tämän jälkeen luodaan triggeri, jonka sisällä on kaikki East-miehet. (kannattaa tehdä sopivasti isompi alue kuin se missä east-miehet ovat, koska niillä on paha tapa juosta karkuun. Älä kuitenkaan tee liian isoa aluetta, sillä emme halua haravoida koko saarta etsien sitä viimeistä venakkoa.)

 

Triggeristä laitamme sitten activation-menusta East, ja sen vieressä on lista sellaisia kuin present, not present, detected by east, detected by west jne. Tähän asetamme not present. Tässä vaiheessa meillä on siis triggeri joka ajaa itsensä kun west-sankari tappaa ilkeät east-miehet.

 

Sitten hieman alempana on sellainen menu (en muista nimeä) jossa on vaihtoehtoina ainakin End 1, End 2, End 3, End 4, Loose ja Switch. Tästä valitsemme sitten vaikkapa End 1:n, jolloin siis tehtävä päättyy kun venäläiset on lahdattu.

 

Tässä vaiheessa on aina mukava lisä jos vääntää vielä cinematics-osiosta jotain yksinkertaisia tekstejä, kameraefektejä ja musiikkeja.

 

Monta Endiä on valittavissa koska voisi tehdä myös West Not Present-triggerin jonka täytyisi siis olla End 2, tai OFP saattaisi päätellä että molemmat puolet ovat tuhottu tms.

 

Toivottavasti tuosta oli jotain apua, jos jäi jotain epäselväksi, kysymystä vaan tulemaan. Voisin tehdä screenshotillisenkin version jos se auttaisi.

 

-Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyse on näiden scriptien kirjoittamisesta.

 

Seuraavat näistä erityisesti kiinnostavat:

 

- Miten saa scriptattua päämajan radiokutsuja tehtäviin?

 

 

Minä olen toteuttanut tuon laitamalla tigrun "on activation" riville seuraavasti: thislist select 0 sidechat "jotain tekstiä";

 

- Miten saa tehtyä triggerin mikä lopettaa tehtävän, kun kaikki viholliset on nujerrettu?

Seppo tuon kertoikin

- Miten saa Group Leaderin komentamaan, vaikkapa sotamies 2:n KK:n puikkoihin?

 

En tiedä miten Leaderin saa komentamaan mutta AI sotilaan saa menemään vaikkapa kk:n puikkoihin laittamalla tigruun tai sotilaan init riville: this assignAsGunner konekivääri;

 

- Miten saa helikopterille ja ryhmälle sotilaita tehtyä waypointit, niin että helikopteri ottaa ukot kyytiinsä, nousee ja vie ryhmän kohteeseen, jonka jälkeen lähtee tukemaan ryhmän hyökkäystä?

 

Teet ryhmän sotilaita ja helikopterin joka ei ole samassa ryhmässä muiden sotilaiden kanssa. Laitat sotilasryhmälle waypointin kopteriin "get in" ja kopterista waypointin (transport unload) paikkaan johon haluat kuskata tyypit.

 

Ja lopuksi vielä miten saa yksikön pysymään tietyssä waypointissa vaikkapa 5 minuuttia ja mikä on timeoutin merkitys waypointissa?

 

Jos haluat soltun pysyvän waypoinnissa 5 minuuttia laita Timeoutin Min, Max ja Mid kohtaan 300.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, Seppo tuo oli varsin oiva esimerkki :)

 

Minähän muuten teen vain MP cooperative tehtäviä. En tee SP - tehtäviä ollenkaan.

Tuon End #1 triggerin olenkin jo tehnyt, mutta tuo toinen antamasi triggeri oli yksi mitä olinkin kaipaillut kiitokset siitä. Karmaa ei sinulle pysty antamaan 130h takia.

 

EDIT: Ja vasta 130h päästä karmaa sinulle niinikään Otto :)

 

EDIT2:

Teet ryhmän sotilaita ja helikopterin joka ei ole samassa ryhmässä muiden sotilaiden kanssa. Laitat sotilasryhmälle waypointin kopteriin "get in" ja kopterista waypointin (transport unload) paikkaan johon haluat kuskata tyypit.

 

Näin olen tehnytkin, mutta helikopteri tykkää nousta ennenaikojaan ilmaan ja osa sotilaista jää maahan. Toinen asia mikä tässä mättää on, ettei helikopteri tunnu jättävän sotilaita maahan vaan päättää hyökätä ensin, vaikka mielestäni välimatkaa vihollisen tukikohtaan on sen verran paljon, ettei ainakaan kopterilla pitäisi vaaraa olla. Vaikka tämä onnistuisikin, niin miten saan tehtyä tuon "transport unload" -waypointin jälkeen sekä ryhmälle, että kopterille omat pointtinsa? Koska tuon purku pointin jälkeenhän se jatkuu kopterin omana waypoint juoksuna, eikö? Menee vähän sekavaksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, Seppo tuo oli varsin oiva esimerkki :)

 

Minähän muuten teen vain MP cooperative tehtäviä. En tee SP - tehtäviä ollenkaan.

Tuon End #1 triggerin olenkin jo tehnyt, mutta tuo toinen antamasi triggeri oli yksi mitä olinkin kaipaillut kiitokset siitä. Karmaa ei sinulle pysty antamaan 130h takia.

 

EDIT: Ja vasta 130h päästä karmaa sinulle niinikään Otto :)

 

Eipä mitään. Joku taisi jo sitä tänään antaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT2: Näin olen tehnytkin, mutta helikopteri tykkää nousta ennenaikojaan ilmaan ja osa sotilaista jää maahan.

 

Tämä on purkkaratkaisu mutta laita sen kopterin fuel slideri nollille, sitten sen ryhmän "get in" waypointtiin kirjoitat kopteri setfuel 1; Eli tällöin kopteri saa polttoainetta vasta kun ryhmä on sisällä eikä varmasti nouse ennenaikojaan ;)

 

Toinen asia mikä tässä mättää on, ettei helikopteri tunnu jättävän sotilaita maahan vaan päättää hyökätä ensin, vaikka mielestäni välimatkaa vihollisen tukikohtaan on sen verran paljon, ettei ainakaan kopterilla pitäisi vaaraa olla.

 

kokeile millainen vaikutus on jos laitat "transport unload" waypointin Combat mode kohtaan "never fire", ei pitäisi höökiä silloin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on purkkaratkaisu mutta laita sen kopterin fuel slideri nollille, sitten sen ryhmän "get in" waypointtiin kirjoitat kopteri setfuel 1; Eli tällöin kopteri saa polttoainetta vasta kun ryhmä on sisällä eikä varmasti nouse ennenaikojaan ;)kokeile millainen vaikutus on jos laitat "transport unload" waypointin Combat mode kohtaan "never fire", ei pitäisi höökiä silloin.

 

Heh... pitääpä kokeilla tuota ensimmäistä :)

 

Äh... joo enpä tosiaan tajunnut katsoa tuota kopterin omaa combat mode kohtaa. Siitäpä se varmaan pitkälti johtuikin :-[ Kiitoksia jälleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kokeile millainen vaikutus on jos laitat "transport unload" waypointin Combat mode kohtaan "never fire", ei pitäisi höökiä silloin.

Nyt taidan minäkin, veteraani-editoria leikkineenä ja 1½ karmaa tienanneena laittaa kysymyksen koptereista:

 

Miten sen saisi toimimaan niin, että kopteri EI laskeudu maahan vaan hidastaa ja kyytiläiset alkavat pomppia ulos. Vauhtihan hidastuu helposti pelkän MOVE-waypointin voimalla, kun kopteri jää muuttamaan sitä kurssiaan ja kääntyy 0° jatkaakseen tämän jälkeen seuraavalle WP:lle.

 

Muistan tuon joskus jostain löytäneeni, mutta en enää muista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt taidan minäkin, veteraani-editoria leikkineenä ja 1½ karmaa tienanneena laittaa kysymyksen koptereista:

 

Miten sen saisi toimimaan niin, että kopteri EI laskeudu maahan vaan hidastaa ja kyytiläiset alkavat pomppia ulos. Vauhtihan hidastuu helposti pelkän MOVE-waypointin voimalla, kun kopteri jää muuttamaan sitä kurssiaan ja kääntyy 0° jatkaakseen tämän jälkeen seuraavalle WP:lle.

 

Muistan tuon joskus jostain löytäneeni, mutta en enää muista.

 

No senhän saa laittamalla tigrun siihen kohtaan missä haluaa että ne hyppää ulos ja kirjoittamalla siihen: sotilas action ["eject",helikopteri]; unassignvehicle sotilas;

ja tuo tietenkin jokaiselle helikopterissa olevalle sotilaalle erikseen peräkkäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No senhän saa laittamalla tigrun siihen kohtaan missä haluaa että ne hyppää ulos ja kirjoittamalla siihen: sotilas action ["eject",helikopteri]; unassignvehicle sotilas;

ja tuo tietenkin jokaiselle helikopterissa olevalle sotilaalle erikseen peräkkäin.

 

Kiitos kauniinpuoleinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaivoin nyt tämän vanhan threadin kun kahlailin viestiviidakossa...

 

Mikäli harrastat Flashpointin peluuta, suosittelen TODELLA lämpimästi Finnish Defence Forces Modia, joka mallintaa Suomen puolustusvoimia. Arvatenki kaikki tämän tietävät, mutta pistetään nyt kumminkin... :P

 

FDFModin kotisivut http://koti.mbnet.fi/fdfmod/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään