Guest Nixu

Missä vika? Modeemissa? Nettikortissa ? vai itse netissä?

6 viestiä aiheessa

Nyt on tämmöstä ikävää onglemaa esiintynyt jo jonkun aikaa:

Eli netti "pätkii" eli ihan kummallisesti menee pois päältä ja tulee vain oikeaan alakulmaan teksti Langattomia verkkoyhteyksiä ei ole saatavilla.

Verkkoyhteyksiä pitäisi olla saatavilla, koska modeemissa kaikki tarvittavat valot palaa, mutta tämän tapahtuman jälkeen nettikortin valot sammuvat (siis ne siinä antennin vieressä). Modeemina on A-Link RR24AP ja korttina BELKIN 802.11 G

Mikä mättää?

//N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko näppis/hiiri langattomia? Koneen lähellä Bluetooth vehkeitä käytössä? Muita radiolähettimiä vieressä? Minun langaton netti tekee välillä ihan samaa, langalliseen näppäimistöön vaihtamisen jälkeen harvemmin. Minä olen ollut sodassa WLAN:in kanssa niin kauan että uskon jo että sen toimivuus riippuu kuun asennosta(kin). ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WLAN käyttää samoja vapaita taajuuksia kuin kaikki radioaalloilla kommunikoivat laitteet, joille ei ole varattu omaa kaistaa. Mikroaaltouunikin käyttää samaa kaistaa. Se on siis hyvin häiriöherkkä. Jos samassa talossa on monta WLAN:in käyttäjää, sekin voi tukkia kaistan. Ja sitten ne vehkeet voivat takkuilla, missä tapauksessa ne ovat rikki. Voit yrittää säätää lähetystehoa tai kääntää antenneja tai tietokonetta hieman, tämä saattaa parantaa signaalia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita laskea lähetystehoa paljon. Saattaa auttaa, kun heijastukset vähenee. Ainakin teoriassa. Mutta jos niiden etäisyys on metri, miksi et vedä siihen väliin verkkopiuhaa? Toimii aina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samanlaisen Belkinin kortin olen liikkeeseen sutena palauttanut. Kämpässä on toiminut (ja edelleenkin toimii) muutamat muut merkit ihan normaalisti.

-Sale

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään