Nils Rostedt

Lentokenttä ilman aitauksia - Amsterdam Schiphol (osa 2, 19 kuvaa )

13 viestiä aiheessa

Jatketaan Schipholista. Kuvauspaikka on siirtynyt 200 metriä mutta on edelleen kiitotien 06/24  vieressä.

 

Lentokenttä ilman aitauksia tosiaankin :) . Tässä lähtee Martinairin rahti-MD-11 rullaamaan. PH-MCT.

[ attachment removed / expired ]

 

Miksi tehdä aitauksia, kun kanaalitkin on keksitty? Varsin hollantilainen tapa pitää yleisö erillään kiitotieltä  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Edellisessä kuvassa näkyvä TAP Air Portugalin A321 laskussa. Reverssiaukkojen perusteella A32x-sarjassa on käytössä ainakin kahta erilaista moottoria. Joku varmaan tietää enemmän ja ystävällisesti kertoisi kumpi on kumpi ? CS-TJG.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä rahtijumbo on Malesiasta. MASkargo, TF-ATX.

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä yksi harvinaiseksi käyvä DC-10-30. Gemini Air Cargo, N605GC kaislikon takana  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Britti saapuu. G-EUPE, A319.

[ attachment removed / expired ]

 

KLM:n Fokker 70. Näitä oli aivan tolkuton määrä liikenteessä, vaikka en ole juuri muualla niitä nähnyt. KLM:n laivastossa onkin 21 kpl Fokker 70-konetta. PH-KZR.

[ attachment removed / expired ]

 

Vaihteeksi raskaampaa kalustoa. Continental ja B767, N76055.

[ attachment removed / expired ]

 

Pitihän lennonjohtotornista ottaa kuva täältäkin. Eteen sattui Easyjetin B737 G-EZJV.

[ attachment removed / expired ]

 

Air France Regional ja Embraerin ERJ-135, F-GOHB reverssit auki.

[ attachment removed / expired ]

 

Lisää Easyjettiä, tällä kertaa kuuluisa A319 erikoismalli. Tunnus G-EZEZ.

[ attachment removed / expired ]

 

Sarjassa harvemmin nähtyjä lentoyhtiöitä (ainakin minulle) , Royal Air Maroc ja B737 CN-RNW. Lämpöväreily alkaa haittaamaan yhä useammissa kuvissa  :-\

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä ainut tunnistamani Fokker 100, sekin albiinovärityksessä, vaikka KLM:llä on 16 koneen laivasto tätä tyyppiä. PH-OFL.

[ attachment removed / expired ]

 

SU-LBH on A.netin tietojen mukaan Air Afriqiyah:n  (Libya) kone tyyppiä A320.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä tulee Boeing Business Jet. Operaattorina Privatair "(on behalf of KLM)". HB-JJA.

[ attachment removed / expired ]

 

Lisää KLM-kalustoa. B767-300ER  PH-BZM polttaa kumia.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja perässä tule eAir Canada, niin ikään B767 mutta -233 mallia. C-FBEM.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä MegaArk tuli laskuun salakavalasti selän takana 36R:lle. Onneksi se rullasi sopivasti ohitse. Singapore Airlines Cargo, B747 9V-SFM.

[ attachment removed / expired ]

 

Olin jo kävelemässä pois, kun vieressä oleva setä huusi "Atlas Blue! Atlas Blue!" Nopea kääntölaukaus ja tässä kuva minulle uudesta lentoyhtiöstä ;) . Atlas Blue näyttää nettisivun mukaan olevan Royal Air Maroc-yhtiön halpalentoyhtiö. B737, CN-RNA.  Thank you for your shout, sir !

[ attachment removed / expired ]

 

Sarja jatkuu vielä iltakuvilla , kunhan ehdin  :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellisessä kuvassa näkyvä TAP Air Portugalin A321 laskussa. Reverssiaukkojen perusteella A32x-sarjassa on käytössä ainakin kahta erilaista moottoria. Joku varmaan tietää enemmän ja ystävällisesti kertoisi kumpi on kumpi ? CS-TJG.

 

Tässä TAPissa on CFM:n moottorit ja alempana olevassa BA:ssa IAE:n mosat.

 

Kävitkö kattoterassilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan noilla Afrigiyahin pojilla käynyt kömmähdys katon maalauksen kanssa, vai mitä, kun tuo nyt näyttää ihan kuin olis reikä katossa ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan noilla Afrigiyahin pojilla käynyt kömmähdys katon maalauksen kanssa, vai mitä, kun tuo nyt näyttää ihan kuin olis reikä katossa ???

 

Siinä on mennyt aikoinaan tällainen rantu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lisää Easyjettiä, tällä kertaa kuuluisa A319 erikoismalli. Tunnus G-EZEZ.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mitäs eikoista tuossa sitten on?

 

Oliko niin, että joissakin Easyjetin malleissa ei ole kyökkiä?

 

Tämäkö se sitten on?

 

Niin paljon kysymyksiä, vaan vastaukset puuttuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs eikoista tuossa sitten on?

 

Oliko niin, että joissakin Easyjetin malleissa ei ole kyökkiä, onko tämä bussi siis se malli?

 

Vai tarkoitetaankohan tuossa poikkeuksellisen suurta istuinpaikkamäärää koneessa...(?) Yleensä 319- busseissa ei ole kahta hätäexittiä per puoli :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai tarkoitetaankohan tuossa poikkeuksellisen suurta istuinpaikkamäärää koneessa...(?) Yleensä 319- busseissa ei ole kahta hätäexittiä per puoli :)

 

Jaa! Tuota en huomannutkaan. Pitääpi yrittää ottaa selvää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, löytyihän se. Kyseessä siis taitaakin olla isompi malli A319:stä. Normi malliinhan menee 124 matkustajaa, Easylle taas 156.

 

Niin ei se kone yhtään isompi ole vaan penkkejä vaan on tungettu tiheämpään.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensiksi, kiitos kuvista, kaikista kolmesta ketjusta. Tuovat mukavia muistoja kesästä mieleen. Etenkin nyt kun ulkona on kylmä syksy. 8) Enkä muuten taida olla ainoa näin tunteva...

 

Edellisessä kuvassa näkyvä TAP Air Portugalin A321 laskussa. Reverssiaukkojen perusteella A32x-sarjassa on käytössä ainakin kahta erilaista moottoria. Joku varmaan tietää enemmän ja ystävällisesti kertoisi kumpi on kumpi ? CS-TJG.

Pikkubussien siipien alla on kahden firman moottoreita:

IAE ja CFM International CFM56.

 

Kuvat FS2004:stä via Avsim -niiistä näkee eron helposti:

IAE Lätty

CFM International

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä TAPissa on CFM:n moottorit ja alempana olevassa BA:ssa IAE:n mosat.

 

Kävitkö kattoterassilla?

 

Kiitos, nyt olen viisaampi.  :) Ei jäänyt aikaa käydä terassilla. Lisäksi netistä löytynet spottausohjeet kovasti suosittivat kiitoteiden varsilla olevia paikkoja, ja kun kerran kulkuneuvo oli käytössä niin sinne. Pysäköintikin oli meille ilmaista toisin kuin terminaalilla  ;)

 

Mitäs eikoista tuossa sitten on?

 

Tuossa se taisi tulla jo selväksi, ulospäin näkyvä erohan on juuri nuo kaksi varauloskäyntiä siiven päällä A320:n tapaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla