Marko Koponen

16.9. KLM MD-11 PH-KCK lähti kotio

9 viestiä aiheessa

Iltaa ,

 

elikkäs huollosta lähtenyt otsikon kone suuntasi iltapimeässä kotia kohti. Ja kuvathan oli pakko ottaa kun kentälle tuli "raahauduttua".

Tulos on tässä, kello 20.26, ISO 3200 (kun ei lasissa valovoimaa riitä) ja kuvan rakeisuus sen mukainen  :-\ 

Kuva ei ole nähnytkään mitään NeatImageja ym.  Elementsillä cropattu, pienennetty ja that´s it !

 

En häiritse teitä kuin yhdellä kuvalla ... kiitos ja anteeksi !  ;)

 

-  Marko  -

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä oma vedos ... iso 1600 ja 0.3sek.

 

ph-kck

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai, se pysyikin edelleen vanhoissa KLM:n väreissä  ???. Olisi luullut, että se maalataan uusiin väreihin samalla, kun kerran huollossa käy.

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai, se pysyikin edelleen vanhoissa KLM:n väreissä  ???. Olisi luullut, että se maalataan uusiin väreihin samalla, kun kerran huollossa käy.

 

Eipä niitä kannata maalata aivan milloin tahansa, yleensä koneet maalataan isomman huollon päätteeksi, tuo oli vain alle viikon eli ei mikään kovin järeä toimenpide ollut. Raskashuolto usein kestää parikin kuukautta eikä niitä esim. D-huoltoja ole kuin noin ehkä 5-6 vuoden välein konetyypistä/käytöstä riippuen.

Silloin kone maalataan lähes poikkeuksetta uusiksi kuitenkin, joten on sitten lähes sama maalata se väreihin kuin väreihin. Esim. Finskin Busseista alkupään koneet lienevät jo käyneet raskashuollossa, suurin osa kuitenkin toimitettu valmiiksi nykyväreissä. Vanhoissa väreissä toimitetut taidettiin kyllä maalata ihan ex-tempore uusiin ilman isompaa huoltoa.

 

T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Esim. Finskin Busseista alkupään koneet lienevät jo käyneet raskashuollossa, suurin osa kuitenkin toimitettu valmiiksi nykyväreissä. Vanhoissa väreissä toimitetut taidettiin kyllä maalata ihan ex-tempore uusiin ilman isompaa huoltoa.

Joskin aika pitkään monesta koneesta puuttui harmaa pohja, LVI ja LQA taitavat olla ainoat enää jossa on valkoiset pohjat. LVI:ssä ja LVH:ssa taisi myöskin olla sabenan siniset moottorit, ja itseasiassa LVI:ssä taitaa olla vieläkin, mutta LVH taitaa olla sittemmin jo maalattu. LQA taidettiin maalata ihan vastavarten varsin pikaisella aikataululla. :)

 

Ja eka kone finskin uusissa väreissä tais muuten olla LPA, ihan vaan kursiositeettina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä niitä kannata maalata aivan milloin tahansa, yleensä koneet maalataan isomman huollon päätteeksi, tuo oli vain alle viikon eli ei mikään kovin järeä toimenpide ollut. Raskashuolto usein kestää parikin kuukautta eikä niitä esim. D-huoltoja ole kuin noin ehkä 5-6 vuoden välein konetyypistä/käytöstä riippuen.

 

Totta tietysti, mutta kaikki muut KLM:n MD-11:t ovat uusissa väreissä, ymmärtääkseni olleet jo jonkin aikaa. Olisivatko kaikki muut käyneet esim. D-huollossa äskettäin, epäilen. Kuvittelisin, että ainakin osa on maalattu ihan varta vasten.

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...elikkäs huollosta lähtenyt...

 

Minkäslainen huolto se elikkäs-huolto on ?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla