Risto Lötjönen-Pihlaja

Ulkoisen kovalevyn käyttö ?

6 viestiä aiheessa

Morjens.

Työkseni tätä Suomenniemeä kiertävänä, hotellikuolemaa välttääkseni, olen miettinyt simulaattorin käyttöä ulkoisen kovalevyn kautta.

Työkoneeni on läppäri ja siihen ei voi asentaa ohjelmia  itse, joten onko kellään kokemusta ulkoisen kovalevyn käytöstä usb:n kautta.

Vaatiko ulkoinen kovo oman käyttiksen, vai voiko työkoneen oman käyttiksen kautta käyttää simulaattoria, asentamatta tiedostoja työkoneelle.

terv Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaatiko ulkoinen kovo oman käyttiksen

Ei vaadi mitään erikoista käyttistä, mutta erikoisen koneen kylläkin. Läheskään kaikilla koneilla ei ole mahdollista ajaa käyttöjärjestelmää usb:n kautta. Ja jos onnistuu, niin se on erittäin hidasta...

voiko työkoneen oman käyttiksen kautta käyttää simulaattoria, asentamatta tiedostoja työkoneelle.

Ei onnistu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ratkaisu voisi olla toinen kovalevy, jonka voisi vaihtaa aina hotellikuoleman ajaksi.

Ainakin Dellin kannettavissa kovalevyn saa ulos yhden ruuvin avaamalla.

Toiselle levylle olisi hyvä olla ko. läppärille sopiva vaihtokehikko, niin ei tarvitse irroitella sitä varsinaista levyä kehikosta (yleensä 4 ruuvia).

Tätä ei varmaan kuitenkaan työnantajan tietotekniikkatuki kovin suopeasti katsele...

ak

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ulkoinen levy ei millään lailla lisää oikeuksiasi, se on vain levyä siinä kuin sisäinenkin. Simun asentaminen valmiiksi ulkoiselle levylle ei myöskään tuo sitä käyttöön, koska se vaatii muutoksia järjestelmärekisteriin. Simua ei saa toimimaan ilman asennusoikeuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olkoista kovalevyä voisi verrata USB-flashmuistitikkuun. Se vain on "mekaaninen" ja siihen mahtuu paljon enemmän tietoa. Meillä on 80 Gt ulkoinen kovalevy valokuvia varten.

Korjatkaa joku jos olen väärässä kovalevyn suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään