Juho Vastapuu

Mitä palomuuria käytät

30 viestiä aiheessa

Itseäni on jo kauan mietityttänyt ihmisten puheet siitä, että Zone Alarmin ilmaisversio (joka minulla on) syö konetehoja hirveästi. Mitä palomuuria sinä käytät, ja onko totta että kyseinen ZA vie konetehoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kaikissa pc koneissa mitä talosta löytyy niin on sygate palomuuri, meni hermot ja resurssit zone alarmiin kauan sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotona F-Secure Antivirus Client Security. Töissä se on kanssa joka koneessa, mutta varsinaisen palomuurin virkaa hoitaan Watchguard Firebox III 700.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Telewellin adsl purkissa on jonkinlainen palomuuriviritys joka on käytössä. Tietenkin on koneella vielä Sygate.

ZoneAlarmin olen todennut käytettävyydeltään huonommaksi softaksi. F-Securesta en kyllä maksa sillä siihen on mennyt hermot sen verran monta kertaa. F-Securen oikeaoppinen poistaminenkaan kun ei poista f-secure tietoja rekisteristä. Joutuu käsin korjailemaan rekisteriä koska asennettavat ohjelmat kertovat että koneella on jo palomuuri/virustorjunta-softa.

Viruspuolella on Antivir joka ei syö niin paljoa koneen resursseista kuin norton/f-secure. Muutamaan kertaan norton ja f-secure saaneet koneen jumiin että ei kiitos enää. F-Securelle oli ainakin liikaa se että jos käytönaikainen tarkistus oli päällä ja menin kansioon jossa oli paljon tiedostoja muutamista kilotavuista muutamiin gigoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP SP2:n palomuuri pitää pöpöt loitolla tarpeeksi hyvin. Haluan minimoida "turhien" ohjelmien määrän, ja kun ZoneAlarmia ei asenna niin siinä kyllä säästyy isolta vaivalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseltäni löytyy Kaspersky. Ihan kiitettävästi ainakin tähän asti toiminut :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ZyXelin laitepalomuuri käytössä

Niin täälläkin(Zyxel Prestige 660H-61), ei tartte tapella softamuurien kanssa, varsinkin kun koneita on 5kpl verkossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-secure internet security 2006 ohjelman palomuuri on käytössä.

Yleensä, kun lennän simulaattorilla niin suljen käytönaikaisen tarkistuksen, koska sen sulkeminen parantaa framerateja huomattavasti.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin täälläkin(Zyxel Prestige 660H-61), ei tartte tapella softamuurien kanssa, varsinkin kun koneita on 5kpl verkossa.

Samaan tapaan nattaava reititin riittää, lisäksi olen vääntänyt koneilta XP:n palomuurin päälle niin muuta ei tarvitakaan. Kannettavassa on firman turvaohjelmisto, mutta ei sekään mitään sisäänpyrkivää havaitse kotiverkon privaattiosoitealueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Zone, tasaisesti olen sitä päivittänyt, ei mielestäni syö tehoja, eikä ole hermot menny... ::) Macissa OSX:n oma palomuuri.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pöytäkoneessa Sygate ja läppärissä McAfee. Ei ole kummassakaan moitittavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-secure internet security 2006 ohjelman palomuuri on käytössä.

Yleensä, kun lennän simulaattorilla niin suljen käytönaikaisen tarkistuksen, koska sen sulkeminen parantaa framerateja huomattavasti.  :D

Hmm... metkaa. Itse en ole huomannut mitään vaikutusta. Et kai vaan ole määrännyt taustasuojausta tarkistamaan kaikkia tiedostoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan erillistä rautaa on rajalla.. Softana siinä on IPcop (elikkäs iptablesilla..).. Itse koneella en ole paljoa pidellyt erillisiä muureja, korkeintaan XP:n omaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sygateahan ei enään päivitetä? Silti se löytyy täältäkin. ZA:n kanssa meni myös hermot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... metkaa. Itse en ole huomannut mitään vaikutusta. Et kai vaan ole määrännyt taustasuojausta tarkistamaan kaikkia tiedostoja?

En ole. Tarkastus on määritetty niin, että se tarkistaa vain määritetyt tiedostot. Jostakin syystä kuitenkin se hidastaa konetta, mutta onneksi vain simulaattorissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään