Mikko Maliniemi

Syksyn merkit ilmassa...

26 viestiä aiheessa

Alkaa nuo ilmat viilenemään, niin eikö herhiläisten ja muiden hyönteisten pitäisi mennä jo talvihorrokseen? No, pieniä rauhoittumisen merkkejä on ilmassa. Tänään eivät iltapäivän kierrosta lentäneet kuin 17:n koneen voimin. Tässä pojat palaamassa takaisin kotiin...

HN-440

[ attachment removed / expired ]

HN-433

HN-446

HN-409

HN-436

HN-451

HN-406

HN-401

HN-438

HN-447

HN-410

HN-412

HN-442

HN-444

HN-429

HN-454

HN-450

Eilen ajelivat sentään 18:n voimalla +1 yksinäinen susi saapui. Taitaa olla syksyn merkki, kun pikkuhiljaa joukko harvenee? Huomenna ei ole varmaan kuin 16 :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

notta johan oli monta samanlaista kuvaa ..  ...vai onko vika vain minun silmissä? ;D

Tarkoitus oli kyllä saada koko sarja täyteen, mutta parin koneen kohdalla meni pannaukset ketuiksi, niin ei saanut ihan samaa kuvakulmaa. Sorry, ei tule toistumaan. Seuraavalla kerralla on kaikki samanlaisia ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiallisia kuvia kyllä kaikki, eikä yhtään liikaa :thmbup: Tekevätkös Hornetit kuinka usein parilaskuja, sehän varmaankin riippuu säästä ja muusta vallitsevasta kelistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekevätkös Hornetit kuinka usein parilaskuja, sehän varmaankin riippuu säästä ja muusta vallitsevasta kelistä?

Todella harvoin. Vaikka itse olen kyllä kentällä notkunut varmasti tarpeeksi, en ole kertaakaan nähnyt HN:ien starttaavan, tai laskevan parina. Muutaman kerran on sentään Hawkit näkynyt parittelemassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan mukavia kuvia sinänsä, nuo punaiset ohjukset tuovat tarpeellista vaihtelua, jota mielellään näkisi hn-aiheesta enemmänkin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan mukavia kuvia sinänsä, nuo punaiset ohjukset tuovat tarpeellista vaihtelua, jota mielellään näkisi hn-aiheesta enemmänkin  ;)

No äläs nyt. Noita varten piti etsiä oikein uusi kuvauspaikka, että pääsi kuvaamaan kosketukset etuviistosta, eikä takaviistosta, kuten tähän asti Rissalassa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo kaikki kunnia näille, silti esim. ne taannoiset kuvasi maantietukikohdan hn-toiminnasta pysyvät kyllä paremmin mielessä  8)

Mielipiteet ovat mielipiteitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo kaikki kunnia näille, silti esim. ne taannoiset kuvasi maantietukikohdan hn-toiminnasta pysyvät kyllä paremmin mielessä  8)

Mielipiteet ovat mielipiteitä.

Tottakai. Sellaisten ottaminen ei vain ole joka päivä mahdollista. Ja varsinkin Rissalassa, missä pääsykielto kiitotien toiselle puolelle syö mahdollisuuksia entisestään. Ja pitkälle iltapäivään on aina vastavalo...

Mulla tosiaan oli ihan oikeasti tarkoitus saada noista päivän koneista kuvat tyyliin "kerää koko sarja". Eli että olisi saanut joka koneesta kuvan just samasta kulmasta. Se olisi ollut ihan hauska setti kokonaisuutena. Meni vain parin koneen kohdalla mönkään. Tuota valoa kun ei hirveästi liikaa kyllä taas ollut. Tosin tässäkin kävi sitten perinteinen Murphyn lain mukainen tapaus. Exifien mukaan minuutti ja 29 sekuntia viimeisen HN:n laskun jälkeen alkoi paistamaan aurinko ;D

Olishan tuossa tietty eiliseltä jokaisesta koneesta keskenään identtinen kuva rullatessa, mutta en niitä edes harkinnut pistäväni näytille. Ne ne vasta tylsiä on, sideshotteja jne, mutta joskus talven pimeinä hetkinä niitäkin on kiva katsella :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi Nilsille :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ja Kristians Goldstein ajateltiin Lauantaina kello 16 jälkeen Rissalassa pari tuntia aikaamme viettää, joten onko tuolloin (kysyn vielä kerran) mitään nähtävää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Finskin iltakone käy lauantaisin 18.15. Ja olikohan aiemmin päivällä joskus yhden aikaan joku Finskin chartteri-757. Eli eipä siellä mitään ihmeitä varmaan siihen aikaan ole...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerropa muuten Mikko, onko normaalia että oikean siivenkärjen ohjuksessa on siivet (tai ohjausevät tai miksi niitä kutsutaankaan) mutta vasemmanpuoleisessa ei? Tuli vain mieleen näistä kuvista  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerropa muuten Mikko, onko normaalia että oikean siivenkärjen ohjuksessa on siivet (tai ohjausevät tai miksi niitä kutsutaankaan) mutta vasemmanpuoleisessa ei? Tuli vain mieleen näistä kuvista  ;)

En ole Mikko, mutta aika sattumanvaraista tuo näyttää olevan, joissain oikealla olevissa ohjuksissa on siivekkeet, joissain ei....liekö sillä sitten merkitystä? Joku oikeasti asiasta tietävä voisi kyllä mielellään kommentoida....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa'a, en minä kyllä tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei :P Sen olen huomannut, noita eviä ylipäätään on paikallaan melko harvoin. Ja melko monesti noita puikkoja ei ole, kuin toisessa siivessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dynamiitit siivenkärjissä? Minä olen Pirkkalassa kerran nähnyt Horot paritellen laskeutuvan, oli se kyllä aikalaista touhua. Tykkäävät muuten nuo Hornetit paljon lennellä muodostelissa millon missäkin, ei paljon yksittäisiä näe ainakaan täällä päin.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota valoa kun ei hirveästi liikaa kyllä taas ollut. Tosin tässäkin kävi sitten perinteinen Murphyn lain mukainen tapaus. Exifien mukaan minuutti ja 29 sekuntia viimeisen HN:n laskun jälkeen alkoi paistamaan aurinko ;D

Ymmärrän Nikonisteja, kun sitä herkkyyttä ei oikein voi mennä nostamaan ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella harvoin. Vaikka itse olen kyllä kentällä notkunut varmasti tarpeeksi, en ole kertaakaan nähnyt HN:ien starttaavan, tai laskevan parina.

Mä oon :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa'a, en minä kyllä tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei :P Sen olen huomannut, noita eviä ylipäätään on paikallaan melko harvoin. Ja melko monesti noita puikkoja ei ole, kuin toisessa siivessä...

Kuulemma kuluvat siivet ja siivekkeenpirut sen verran nopeasti, etteivät niitä pahemmin kannata käyttää. Liekö saapunut sitten viime aikoina kestävämpää materiaalia, jolla myös harjoituksiakin kehtaa lentää. Harvemmin ne tosiaan molemmissa on. Nuo punaiset dummypuikot ovat käsittääkseni aivan tunnistusta varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne kuitenkin tekee tota ihan sitä varten että saavat sitten lukea täältä ja naureskella kun me mietitään että mikä ihmeen logiikka noissa on ;)

Puuttuu vielä että niissä lukisi "Hei Mikko!" tms.. ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt kun annoitte hyvän tekosyyn pistää lisää kuvia, niin tässäpä:  ;D

Tosiaan aika monenlaista configuraatiota näkyi olleen käytössä. Joillain ei puikulan puikulaa, joillakin jopa kaksi. Siivekkeillä tai ilman. Hankala olisi kuvitella, että nuo lento-ominaisuuksiin vaikuttaisi hirveästi. Siis onko ohjus vain toisessa siivessä, tai onko siivekkeet vai ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kukaan ole sattunut kameran kanssa paikalle kun koneessa on ollut kuumaa rautaa kiinni?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla