Guest Aaltonen

Fiilistelyä, EFHK 19.9.2006.

93 viestiä aiheessa

Joops tässä vähän erilaista kuvaa Helsinki-Vantaalta, toivottavasti kelpaa.

Kuvasuhteet on tarkotuksellisesti pielessä...koska kyseessä on fiilistelyä....

[ attachment removed / expired ]

-Sami-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan nää asiasettiä ;) Vähän näyttää olevan vaan sumuista :-\

Ja kiva (jälleen kerran) vertailla patonki quattron ja läskisen mädärin nousukulmaa :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, mutta osa liian suuria. Näytti Sassin mädäri ottavan gearit aika aikaisin ylös :D.

No eikö se ole "positive rate of climb - gear up"?  ::)

SAS-kuva oli kiva

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä näissä kuvissa ei oo kyllä erikoisemmin mitään fiilistä millä perusteella näitä voisi fiilistelyiksi kutsua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä näissä kuvissa ei oo kyllä erikoisemmin mitään fiilistä millä perusteella näitä voisi fiilistelyiksi kutsua...

Ai pitääkö fiiliskuviinkin olla jokin tietty kaava, jonka voi kenties lukea jostain kirjasta tai Internetistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai pitääkö fiiliskuviinkin olla jokin tietty kaava, jonka voi kenties lukea jostain kirjasta tai Internetistä?

Ei toki, mutta omalla kohdalla nää ei ainakaan herättänyt mitään "fiiliksiä". Kunhan kerroin oman mielipiteeni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kerroppas meille kaikille, mikä on sun mielestä fiilistely kuva vailla vertaa? Kuva, missä on tunnelmaa enemmän kun missään, jota voi sitten fiilistelyksi kutsua? Kuva, missä katsoja on lähes sanaton katsoessaan sitä....?  Millanen tollanen kuva on? Millanen kaava tollaseen kuvaan pitää olla, että rupee sana fiilistely tuntumaan kotosalta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kerroppas meille kaikille, mikä on sun mielestä fiilistely kuva vailla vertaa? Kuva, missä on tunnelmaa enemmän kun missään, jota voi sitten fiilistelyksi kutsua? Kuva, missä katsoja on lähes sanaton katsoessaan sitä....?  Millanen tollanen kuva on? Millanen kaava tollaseen kuvaan pitää olla, että rupee sana fiilistely tuntumaan kotosalta?

Semmoinen kuva josta tulee todella hyvät fiilikset katsojalle ainakin mun kohdalla. Nää ei vaan mulle tehny sitä, sori vaan.

EDIT: lisättäköön että fiilistelyssä on IMHO olennaista se että kuvan kautta välittyy se tilanteen hieno fiilis, sitä fiilistelykuvat mun mielestä pohjimmiltaan. Ja saada se katsoja siihen fiilikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvä. Nyt lähinnä aattelin, kun sivukuva/rotaatio/lasku kuvatarinoita on ollu täällä niin paljon, että tarjotaan jotain erilaista tunnelmaa katsottavaksi. Mutta mietinpähän taas ens kerralla 1000 kertaa, että laitanko mitään. Kun se on vähän, että aivan sama mitä laitetaan, mikään ei kelpaa. Enkä nyt tarkota tätä yhtäkommenttia tällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

Äläs ny Sami masennu muutamasta kommentista. Meitä "hiljaisiakin" on täällä paljon, jotka fiilistellään mukana mutta ei aina joka viestiin vastailla.

Jatka samaa linjaa vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Olli mielestäni haukkunut mitenkään ja turha siitä on vuodattamaan tyyliin, että mietinpä 1000 kertaa ennen kuin...

Kai sitä saa sanoa mielipiteensä? Kentän kupeessa asuvana ja liikkuvana, nuo näyttivät minustakin aika tavalliselle näylle, eli arkipäiväiselle. Kiva noita on katsella mutta kun se on miltei jokapäiväistä näkyä, niin isoja fiiliksiä ei vaan tule enään.

Kuvissasi ei ole siis mitään vikaa tai huonoa. Ja olivat kyllä poikkeavia ns. yleisestä linjasta. Kaikkea kaivataan tännekkin.

Mutta ei Olli varmaan tarkoittanut että fiilistelykuvissa pitäisi olla jokit määritelmät.

Että ne herneet pois nenästä  ;)

Minusta noissa oli hyvä verrata yhdentoista ja bussin eroja lähdössä, kuten ylempänäkin mainittiin.

Lisää siis vain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö asiaa voi ajatella niin, että kuvaajalle itselle on tullut kuvista hyvä fiilis eli kuvat ovat fiilistelykuvia. Vaikka ovatkin ihan standardi kamaa EFHK:lla kuvatessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai voisko ajatella myös niin, että ko. arvostelija laittaisi niitä "fiilistely" kuviaan, jotta

tiedetään minkälaisia niiden "pitäisi" olla  ;)

" Kauneus on katsojan silmissä "

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai nämä on Samin silmään "fiilistelykuvia", eihän hän muuten niitä sellaisen otsikon alle olisi laittanut....

Minusta Olli antoi ihan asiallisen mielipiteensä asiaan, eikä siinä sen ihmeellisempää. Ei sen takia kannata hermostua, tai vetää johtopäätöksiä, että Olli tietäisi millainen "fiilistelykuvan" pitäisi olla. Ei se tiedä, kun ei sitä tiedä kukaan. Minusta fiilistelykuva on jokaiselle erilainen. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttäristä, niinhän sitä sanotaan.

Toki usein lentokonekuvissa fiilistellään ilta-auringon kanssa, mutta ei sekään mikään vaatimus voi olla.

Kuten jo aiemmin todettu, Samille plussaa uusista kuvakulmista - eroaa EFHK:n peruskaurasta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näistä kuvista tuli minulle hyviä fiiliksiä. Itse en asu ison kentän laitamilla, enkä vieraile bongaamassakaan, joten minusta nämä olivat omalla tavallaan oikeinkin jees meininkiä. Kivaa utua ja vähän kauempanakin olevia koneita, eikä aina vaan siinä nenällä skarppina...  :thmbup:

Se on monta kertaa niinkin, että vastaanottajan sen hetkinen mielen moodi ratkaisee paljolti kuvista välittyvän fiiliksen. Minä taisin siis olla juuri nyt varsin vastaanottavaisella päällä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Mikä tarkoittaa fiilistely? Minun mielestä kuvaaja ratkaisee sen!

Kuvat ovat valokuvauksellisesti parhaimpia mitä olen nähnyt, kaikki ei tarvitse sopia samaan muottiin. ;)

Rakentavia mielipiteitä saa ( pitää ) ilmaista, nehän saavat keskustelua aikaiseksi ja se taas hyödyntää meitä kaikkia.

Sitä ainoaa oikeaa tapaa kuvata kun ei ole vielä keksitty, eikä todennäköisesti meidän aikana keksitäkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauhee vuodatus porukalta taas vaihteeks kun joku laittaa kritiikkiä/negatiivista palautetta vaikka molempia aina pyydetään tai jopa vaaditaan, aika perus settiä on tääkin jos on kuvatkin ::)

Aika perseestä jossei kuvaaja kestä YHTÄ negatiivista kommenttia, vaan ruvetaan sitten nokittelemaan ja urakalla.

Fiilistelyjutut on henkilökohtasia, jollekin joku kuva on jotain ja toiselle ei mitään ja toisin päin. Ei muakaan mitenkään erityisemmin ko. kuvat sytyttäneet, enkä mä rupea valehtelemaan että olipas jees. Olen ehkä vaan hiljaa, mutta sekään ei ole aina hyvä.

Itse en edes "fiilistely"-kuvia oikeastaan ota jne joten vähän paha sanoa yhtään mitään, mutta jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ilman että porukka hyökkää niskaan niinkun täällä on tapana. Vielä jos se on asiallisesti esitetty, niinkuin tässä tapauksessa. Eri asia jos Olli ois kirjottainut, että "Paskat kuvat, noita voi ees sanoa fiilistelyiksi hah :laugh:" tms.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä lienee keskusteluryhmä ???

Sitä paitsi, Samihan ei edes pyytänyt kommenttia vaan halusi jakaa omia fiiliksiä. Jos kuvaajalle tulee hyvä fiilis jostain kuvasarjasta, päättää panna sen jakoon niin onko se ylipäänsä pakko latistaa, edes "hyvässä hengessä"?

Sitä paitsi, eikös nää "turpakäräjät" ole niitä luetuimpia juttuja?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai, kritiikki on osa elämää.

Mutta  jos me alamme liian herkästi toisten fiiliksiä puhkomaan, niin aremmat kaverit eivät uskalla kohta kuviansa tänne laittaa ja sitten hommasta häviää monipuolisuus.

Tämän foorumin hieno puoli on ollut se, että tänne on voinut tuupata jos jonkinlaista kuvaa riippuen fiilareista/kuvan sisällöstä tms. Ei tehdä tästä, kärjistetysti sanoen, mitään kakkos-a.nettiä.  ;)

Oma mielipiteeni on, että huonoa lentokonekuvaa ei ole ja niistä voi sopivasti kuvattuna saada kiksejä. Siksi kuvaan!

Mutta niinkuin aiemmin sanoin, miksei annettaisi kaikkien kukkien kukkia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mutta  jos me alamme liian herkästi toisten fiiliksiä puhkomaan, niin aremmat kaverit eivät uskalla kohta kuviansa tänne laittaa

Jos tosta Ollin kommentista menee yöunet niin sitten on kyllä ihan oikein että menee, eiköhän tollsen kommentin aikuinen ihminen kestä :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla Ollin kommentista yöunet menny. Odotin vaan vesi kielellä, koska alkaa napina ja ei siinä kauaa menny  ;)

Ja en mä kyllä ihan tätä fiilistely-sotaa ajanut takaa, mutta on vaan herättäny miettimään, että mikä materiaali "enää" EFHK:lta on sellasta, mitä ei olla nähty. Ja totta, tööttäsin noi kuvat tänne vähän erilaisen meininkin takia ja itteä kyllä noi sinäänsä miellytti. Oli hienoa katsella kun A343:nen kerää hitaasti vauhtia kaartaen taivaalla...... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli hienoa katsella kun A343:nen kerää hitaasti vauhtia kaartaen taivaalla...... :)

joo ehkä silloin kun ois kunnon valot...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla