Guest miikkimies

MiG-21


12 viestiä aiheessa

Sanokees poijaat, miks nyt hornettien aikaan kaikki Miikki asia on pois suljettua: Kaikki Miikki roju kiiresti poltettiin, tai muuten tuhotiin. Itse olen Miikkimies toisessa polvessa. Isäni oli plohajavassa hakemassa ensimmäisiä F:fiä P.S Oma poika (17v) haluaa saada MG-pätevyyden. Olen sanonut, että samalla lailla, kuin isäsi ja isoisäsi. Eli kaikki muistiinpanot teet kynällä. Minulla on isän veäjänaikaiset muistiinpanot tallessa omassa MiG-baarissa. Tämä baari on omalla mökillä, ja tahty vain MiG-21 kunniaksi. Jos teillä on M G-tavaraa, olen kinnostunut. Poislukien bissin jarruvarjo. Olen luultavasti ainoa suomessa, joka on tahnyt jarruvarjo pysähdyksen Hiacella. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MiG-vieroitusoireisiin auttaa käynti kunnon museossa  ;).

[ attachment removed / expired ]

 

Vyskovista ( Tsekin tasavalta ) tarttui MiG-virus. Oireet alkoivat olla jo niin pahat, että piti tilata Blue1:n 38 (65 ml. kaikki kulut  ) euron lentolippu Varsovaan. Varsovasta löytynee pari MiG-häätäjää, Pe-2:lla, Tu-2:lla, Il-2:lla, Yak-9:llä etc. höystettynä paikallisesta sotamuseosta. Tarkoitus on myös käväistä junalla Krakovassa, josta löytynee kymmenkunta MiG:iä Vyskovin tapaan rivissä. Höystöinä PZL P.11C & Bf-109. Laivaston museo Gdyniassa, Poznam, Wrocklac, Drzonow ja muutamat paikalliset bensa-asemat ovat omineet myös MiG-häätäjiä, joten täytynee tehdä uusi reissu paremalla ajalla ensi keväänä.

 

http://free.polbox.pl/l/leszekch/

 

http://www.muzeumlotnictwa.pl/

 

http://lotnictwo.net/pomniki/pomn.php?pt=mig21pf

 

Ensiapua saa myös:

 

1. Bulgariasta ( esim. BIAF 2007 yhteydessä ): http://www.airliners.net/open.file/1059080/M/

 

2. Slovakista ( esim. SIAD 2007 yhteydessä ): http://www.airliners.net/open.file/1052924/M/

 

3. Prahasta: http://www.airliners.net/open.file/1095915/M/

 

4. Unkarista: http://hampage.hu/repules/e_szolnok.html

 

Niin ja Varsovasta jatketaan sitten Duxfordin syysnäytökseen, jossa lentänee Belgialaisten Fouga vimosen shownsa:

 

http://duxford.iwm.org.uk/upload/pdf/O06_Participation_list_web_v2.pdf

 

Ryanairilla Krakovasta alle 50:llä...mutta itse menen BA:lla, joka ei ollut paljon kalliimpi juttu  :thmbup:.

 

Mutta, mutta vastaus kymysykseen on tässä:

 

http://www.airliners.net/open.file/1032280/M/

 

Ei meillä vaan Suomessa osata vielä tätä (maalaus)puolta ( pl. Draken )  ???. Niin unohdetaan se Tikkakosken MiG-17/Lim-5:n häpäisy  :'(. Vietnamissa MiG-17 taisi tehdä pahempaa jälkeä kuin 21:n USAF:n riveissä....

 

Niin ja polkimet sauvalla löytyvät Sukhoin sauvan ja DC-9-51 simuprojektin välistä...vain koppa puuttuu MiG:n ympäriltä  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Ei myynnissä. Saksan eBay:stä voit saada koko MiG-21:n tai pelkän ohjaamon. Osia ainakin on tarjolla jatkuvasti. Babimostin MiG-purkaamosta irtosi 5,5 metriä MiG-21:n ohjaamoa 2 500 eurolla pari vuotta sitten. Tosin rahti voi moninkertaistaa ko. summan.....

 

2007 - The Year of The MiG-21

 

Vodka - The Spirit of The MiG-pilot

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parasta.

Kyllä tuo Mesachnizel eli Me-109 oli sen ajan ykkös-lentsikka.

 

Karhilan Kössikin lähti Malmilta Kymiin ja ihmetteli Me:n verkkaista matkanopeutta, kunnes huomasi ajavansa lähes tyhjäkäynnillä. Pisti kaasun matkatehoille ja johan kuulemma maisemat vaihtu liukkaasti.

Kössi naureskeli siitä mullekin kertoessaan. ;D

 

Tässä yhteydessä on ihan pakko poiketa aiheesta ja kertoa hauska juttu Kössistä.

Pyhäaamuna soi Kössin ovikello ja Vaimo avasi oven. Oven takana seisoi muutama vaahtosammuttimen kokoinen vesseli, lennokit kädessään.

"Pääseeks Kössi ulos": oli heidän sanomansa.

Kössi veti näes Kauniaisten Lennokkiporukkaa. ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vähän rönsyilee aihe, mutta kyllähän yhdistelmä nimeltään Karhila & Mersu olivat aikaansaavaa sakkia, kaikilla rintamilla  ;). Kannattaa lukaista itse Karhilan päiväkirjoihin pitkälti perustuva Tuomo Soirin ISKULAIVUE :

[ attachment removed / expired ]

 

Ja pari Mersu-miestä rivissä männä vuodelta  ;).

[ attachment removed / expired ]

 

Ja miesten työkalu. Ja p...ka lentää:

 

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5746254

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen näistä "parhaimmuus"-jutuista yksi tarina Aeroplane Monthlystä 80-luvun alusta. Tarinan kirjoittaja lensi Israelin ilmavoimissa 1948. Israelin ilmavoimien kalustona oli Spitfirejä, Mersuja ( Tsekkien Aviat ) ja Mustangeja. Kaveri oli lentänyt RAF:n riveissä Hurricanella ja Spitfirellä toisen maailmansodan aikaan. Vastustajan puolella ( Egypti ) lensi ex-Luftwaffen pilotteja Hurricaneilla, kun RAF:n kundi puikotteli Mersuja  ;D.

 

No mutta asiaan! Koska saman päivän aikana alla saattoi olla Spitfire, Mersu ja Mustang...niin hän tietänee parhaimmuusasteen  ;).

 

Artikkelisarjan lopussa hän totesi, että loppusodan osapuolet olivat ominaisuuksiltaan tasa-arvoisia...mutta parhaimpana hän itse piti kuplamallin kuomun omaavaa Mustangia, koska papukaijan pään omaavalla pilotilla oli siinä tyypissä parhaimmat näkyvyydet  ;).

 

Mutta eiköhän sillä kuskilla ja koulutuksellakin ole joku osuus asiaan. Tosin noita tsekkien MiG-rivistöjä ja yleensäkkin Varsovan liiton ilmavoimien historiaa tutkiessa tulee mieleen, että meillä taisi olla nuo MiG-hommatkin olla aikalailla pilipali touhuja vertaillessa kaluston määrää.... No koulutuksen tasoon en ota kantaa, mutta rynnäköintikyky taisi olla ainakin Varsovan liiton piloteilla hanskassa ( museoarsenaalista päätellen ).

 

Nimimerkillä Karhila & Curtiss Hawk  :thmbup:.

 

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5747371

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen näistä "parhaimmuus"-jutuista yksi tarina Aeroplane Monthlystä 80-luvun alusta. Tarinan kirjoittaja lensi Israelin ilmavoimissa 1948. Israelin ilmavoimien kalustona oli Spitfirejä, Mersuja ( Tsekkien Aviat ) ja Mustangeja. Kaveri oli lentänyt RAF:n riveissä Hurricanella ja Spitfirellä toisen maailmansodan aikaan. Vastustajan puolella ( Egypti ) lensi ex-Luftwaffen pilotteja Hurricaneilla, kun RAF:n kundi puikotteli Mersuja  ;D.

 

No mutta asiaan! Koska saman päivän aikana alla saattoi olla Spitfire, Mersu ja Mustang...niin hän tietänee parhaimmuusasteen  ;).

 

Artikkelisarjan lopussa hän totesi, että loppusodan osapuolet olivat ominaisuuksiltaan tasa-arvoisia...mutta parhaimpana hän itse piti kuplamallin kuomun omaavaa Mustangia, koska papukaijan pään omaavalla pilotilla oli siinä tyypissä parhaimmat näkyvyydet  ;).

 

 

 

Samaisessa lehdessä oli muutama vuosi sitten muistaakseni Ray Hannan kirjoitus LA-7:sta (saattoi olla 5:nen tai 9:kin),mainiten sen suoritusarvoiltaan ja lento-ominaisuuksiltaan paremmaksi kuin mainitut länsivehkeet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ainakin IL-2FB simussa La:t rules  ;). Tosin voivat olla huhujen mukaan ylimallinnettujakin....

 

Suosikkini on La-5FN.

 

T: von Moukku

 

PS mutta tosiaan noi kundit jotka ovat päässeet puikottelemaan kaikkia tyyppejä...niin tietänevät asian ja parhaimmuusasteen parhaiten  :thmbup:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MIG-21 oli kovin peleistä.

 

Sillä ei vaan kovaa pakenevaa "häädettävää" voinut kauas häätää kun kerosiiniä kului toivottoman paljon.

 

;) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polttoainepulaa saattoi kuulema lievittää sillä että kulutukseen perustuvaa PA:n määrämittaria saattoi kuski ruuvata paremmalle mallille ettei minimit alitu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MiG-faneille tarjolla raudan lujaa luettavaa uusimmassa lokakuun AirForces Monthlyssä  ;).

 

Bulgarian ilmavoimista laaja artikkeli. Bulgarian MiG-21bis kalusto jatkanee vuoteen 2010 asti. Rivissä myös vielä Su-25:a ja MiG-29:ä. Kaikki laivuetunnukset esitelty, tukikohdat kartalla ja hienot valokuvat siivittävät artikkelia. Englanniksi Bulgarian ilmavoimat lyhennetään muuten BuAF, jottei sotketa BAF:n ( Belgian Air Force ). CIAF2006:ssa oli unkarilaisten MiG-29UM:n evässä HuAF, jottei sotketa HAF:n ( Hellenic Air Force ). Joten lienee viimeinen niitti FiAF:lle, jottei sotketa FAF:n ( French Air Force )  ;D.

 

Samassa numerossa artikkeli Romanian RoIAS 2006 ilmailunäyttelyn artikkeli. Yhdeksän MiG-21 Lanceria tekivät pari kertaa ohilennot. Vauhdikkas Lancer kuva kaupan päälle.

 

Suosittelen!

 

 

Tuleeko joskus Soomi HN:n FiAF 31st FS eviin... ::).

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään