Elina Lindholm

EFHK:lta menneeltä kesältä.

18 viestiä aiheessa

Terve!

Ajattelin tehdä tällaisen katsauksen EFHK:n kesään. Suurin osa kuvista on peruskauraa, mutta joukossa on myös muutama harvinaisempi vieras. Tässähän on tietenkin vain murto-osa kesän vierailijoista, ja suurin osa (ellei kaikki) jo täällä kertaalleen nähtyjä. Kuitenkin näin syksyn tullen on kiva katsella mitä kesällä tapahtui.  :)

Pitkän talven jälkeen oli mukava kuvailla taas näitä iltavieraita. LOTin 737 Star-väreissä, SP-LKE.

[ attachment removed ]

Air Balticin Fokker YL-BAR.

[ attachment removed ]

Kesän tullen tulivat myös kesächarterit. Bulgariasta tuli vaikka mitä, tässä kuitenkin se ehkä eniten nähty, Hemus Airin 737 LZ-HVB.

[ attachment removed / expired ]

Mallorcalle pääsi Spanairin kasikymppisellä, tässä EC-GGV.

Pullmantur lensi myös tänä kesänä risteilylentoja. Koneena taisi olla koko kesän tämä EC-JFR.

TUI-koneita on näkynyt EFHK:lla kesän mittaan useampikin, tässä SE-DZV.

Tässä muutama harvinaisempi vieras. Air Slovakian OM-ASB lensi Air Finlandin lennon 20.8.

dba:n 737 D-AGEJ poikkesi myös.

23.7. kävi kaksi Yak-42:sta. Tässä toinen, Saratov Airlinesin RA-42432.

Yksi harvinaisimmista oli tämä Atyrau Airwaysin Tu-134, UN-65070.

Sitten kotimaisiin. Blue1 päätti Saab-kautensa 2.9. Viimeiselle lennolle EFHK:lta lähti OH-SAU.

Finnair puolestaan päätti tänä kesänä MD80-kautensa. LPC laskussa 22L:lle.

Muumit palasivat tänä kesänä pitkän tauon jälkeen. OH-LGB.

OH-LGF.

Finnairin kaukolaivaston uusin tulokas OH-LQA on herättänyt paljon keskustelua. Itse olen sitä mieltä, että Airbussiksi tämä on tyylikäs.  :)

Kuvista kuulisin mielelläni kommenttia ja palautetta! Edellisen kerran laitoin kuvia toukokuussa, toivottavasti jotain edistystä on tapahtunut.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nö jöö ei hassumaa, osa koneista oli sellasia joista en ees tienny että ne on täällä käyny. Lienee töillä osaa asiaan. Mutta joo ihan jees, vähän terävöittää vois jotain. Mutta hyvä kooste joka tapauksessa joops :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni kivan näköistä settiä, ja vähän harvinaisempiakin vieraita peruskoneiden väliin, kevättalvesta sitten ilmeisesti syksyn kuvia...? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtään liioittelematta, aivan loistava kertauspaketti! :thmbup:  En edes tiennyt, tuollaisen Saratovin yakin käyneen. :D

Nyt en kyllä keksi yhtäkään huonoa kuvaa noista! :thmbup:

No aavistus ehkä puhkipalamista joissakin, mutta vain aavistus ;)

Edit: Ja mun silmään istuu noi matalammat rajauksetkin ihan erinomasen hyvin, varsinkin jos taustalla/taivaalla ei ole mitään kovin "kuvauksellista". :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tämmöstä settiä katselee ihan mielikseen. Itsekkään en ainakaan muista(saatan olla väärässä), että täällä olisi ollut kuvia tuosta Saratovin yakista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kevättalvesta sitten ilmeisesti syksyn kuvia...? ;)

Katsotaan milloin saa taas inspiraation..  :)

Kiitos kaikille kommenteista, lisääkin saa laittaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lisääkin saa laittaa!

Miksei kuviakin, kiitos, jos sinulla niitä vielä on...? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Itsekkään en ainakaan muista(saatan olla väärässä), että täällä olisi ollut kuvia tuosta Saratovin yakista..

Kyllä on ollut tosiaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta Tupolevista palautui mieleen eilen näitä Elinan kuvia katsoessa, että olin kadottanut ko. koneen laskukuvat +läjän muita samana päivänä ottamiani kuvia. Olin päätynyt ja jo totuttautunut ajatukseen, että roskis oli ne syönyt avustuksellani. Ja siitä olen itseäni useaan otteeseen rankaissut.

Äsken kuului postiluukulta sellainen kolina, että luulin pihan lasten käyneen tiputtamassa kiviä sisään. No siellähän olikin kodakilta diapaketteja, ja aloin muistelemaan sinne niitä toimittaneeni. Katselin vastakuitit ja totesin että puolet oli vasta saapunut. Samalla havaitsin siellä olevan Tupukan käyntipäivää vastaavia päivämääriä. Ne rullat eivät kyllä vielä saapuneet.

Heh. Taitaa Tupukka olla dialle kuvattuna, eikä kuvia ehkä olekkaan hävinnyt :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin laadittu kuvasarja ja sopivasti cropattuna esitelty  :thmbup:.

Paljon on komeita kuvia koneista, joista ei ole kyllä itsellänikään mitään havaintoa EFHK:lla. Hyvä idea pistää muumit peräjälkeen, niin näkee noi eri tyyliset tarrat/teippaukset. Itse pidin niitä samanlaisina....

Pietarisen tahtiin ( 2 x vuodessa ) ei kannata kuvia esitellä, kun kykyjä riittää, vaan annetaan kaikien ruusujen kukkia omaan tahtiinsa ja tässä tapauksessa tahtia voi hieman kiristää ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Pietarisen tahtiin ( 2 x vuodessa ) ei kannata kuvia esitellä, kun kykyjä riittää, vaan annetaan kaikien ruusujen kukkia omaan tahtiinsa ja tässä tapauksessa tahtia voi hieman kiristää ;).

Hei äläs nyt, mun tahdilla se ois 4 kertaa vuodessa ;D

No muta noin vakavasti niin ei mulla oikein ole kuvia enempää kun ton verran vuodessa esiteltäväksi.. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No muta noin vakavasti niin ei mulla oikein ole kuvia enempää kun ton verran vuodessa esiteltäväksi.. :(

Lopetat sen joutavanpäiväisen autojen kuvailun, jos vaikka sitten saisit sen viidennen lentokonekuvasarjan laitettua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lopetat sen joutavanpäiväisen autojen kuvailun, jos vaikka sitten saisit sen viidennen lentokonekuvasarjan laitettua...

;D

Nääh, autot on kivoja ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi harvinaisimmista oli tämä Atyrau Airwaysin Tu-134, UN-65070.

Mun paras kuvausreissu ikinä oli kyllä toi kun Atyraun kävi visiitillä.  ;D

Hienoja kuvia kyl.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, katsotaan josko jossain vaiheessa saisi taas sen inspiraation laittaa lisää kuvia.  :)

Kiitokset taas kaikille kommenteista! Kritiikkiä kuulisin myös mielelläni, Sami jo terävöityksestä mainitsikin, onko jotain muuta mihin pitäisi kiinnittää huomiota?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt kun kattelin, niin parissa kuvassa on vaan vajausta ton terävöityksen suhteen oikeestaan. Tuo Jakki on ehkä näkyvin kuva, missä voi sitä tööttää lisää. Muuten en keksi mitään miksei noi kelpais ihmettelyksi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla