Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Hei, onko täällä porukkaa joka on käynyt patrian tai on siellä? onko hyvä valinta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Mitäköhän kurssia meinaat, vai ihan yleisesti? Itse lensin siellä PPL:n. Olihan se eri meininki kuin kerhoissa, sikäli että sillä tahdilla olisi varmaan kirjan saanut 2 kuukaudessa jos itselläni olisi vain aika riittänyt, eli kaupallisuus heijastuu tehokkuutena. Joskin tstohenkilökunnan pieni määrä, näinollen suuri työtaakka/hlö ainakin vuosi sitten heijastui vähän "sähläämisenä", mutta muuten kiva kotoinen koulu. En voi ainakaan ei-suositella. PS. Tämä siis PPL d/l näkövinkkelistä. ATP-kurssilaisilla on varmaan oma käsityksensä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Itse käyn jonkin verran siellä ja jos haetaan puolueetonta näkökantaa, niin ihan hyvä paikka se Patria on. Erinomaiseksi en kutsu mitään, ku aina on kaikkialla parantamisen varaa ja kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Mutta jos siis haet hyvää lentokoulua, niin Patria on sellainen. Sinne vaan jos se kiinnostaa. Et sie siinä metsään mee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Itse käyn jonkin verran siellä ja jos haetaan puolueetonta näkökantaa, niin ihan hyvä paikka se Patria on. "Puolueeton" ja "olen siellä töissä" ei välttämättä ole ihan sama asia, vaikka muuten tietty kommentti saattaakin olla ihan asiaa //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Joskin tstohenkilökunnan pieni määrä, näinollen suuri työtaakka/hlö ainakin vuosi sitten heijastui vähän "sähläämisenä", mutta muuten kiva kotoinen koulu. En voi ainakaan ei-suositella. Allekirjoitan tämän. Kokemukseni ko. koulusta on moduuli-asiakkaana. Itse opetus on tasokasta (jopa erittäin tasokasta), mutta toimistopuolen ja asiakaspalvelun toiminta on välillä aika paljonkin "sähläämistä" ja koettelee ajoittain hermoja. Toisaalta silloin kun homma toimii, se toimii hyvin. Valinnan hyvyys/huonous riippuu siitä, mitkä ovat muut vaihtoehdot. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Mitäköhän kurssia meinaat, vai ihan yleisesti? ..niin kysehän oli ATPL -kurssista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 "Puolueeton" ja "olen siellä töissä" ei välttämättä ole ihan sama asia, vaikka muuten tietty kommentti saattaakin olla ihan asiaa //T Puolueeton siinä mielessä, et oon myös muissa suomen vastaavissa kouluissa hommissa Eli omaa lehmää ei oo ojassa suuntaan eikä toiseen. Mie vaan leimaan aamusin kellokortin ja painelen luokkaan vääntämään rautalangasta, et mitenkä ne hyrrät siellä mittareissa oikein pyörii ja mitenkä se tuuli siinä koneen ympärillä humisee... Mut siis voin luvata, että ainakin mittariopin, mass&balancen ja AGK:n opetus on tasokasta kaikissa kouluissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Ja siis ihan objektiivisesti arvioiden Patria on hyvä koulu. Vaik ei mul pahaa sanottavaa o muistakaa. Toisaalta täytyy sanoo, et esim. lentopuolen juttuihin en ota kouluissa kantaa kun vietän melkee kaiken ajan vaa luokassa ite höpisemässä asioista ja en niin kamalasti seuraa lentopuolen tapahtumia (siis missään koulussa). Eli laajemman näkemyksen saa varmaan joltain entiseltä oppilaalta. Tälläkin forumilla niitä entisiä oppilaita pyörii. Kantsii kysellä niiltä, koska siitä näkövinkkelistä en ole itse ikinä asioita katsellut... toivottavasti tämä nyt auttoi jotakuta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Puolueeton siinä mielessä, et oon myös muissa suomen vastaavissa kouluissa hommissa = Meet mihin tahansa, joudut Kimmon opetettavaksi. Ammatinvalinta kysymys blue skies, -- Olli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Kaverini opiskelee Partialla ja olen kuullut että Pilot traing kärsii parhaillaan oppilaiden ylibuukkauksesta. Toimistoväki ei ole ystävällisemmästä päästä, ja oppilaat kärsivät informaatiopulasta(ns. tornarit kiertävät).. Toimistossa on tapahtunut johdonvaihto joten tilanteet ilmeisesti muuttuvat. Lennonopettajat ovat vanhoja oppilaita, ehkä jopa katkeroituneita uusista oppilaista jotka tuovat lisää kilpailua lentoyhtiöpaikkoihin.. Kehuja olen silti kuullut ja yleisilme onkin plussaa !! :thmbup: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 ...olenkin miettinyt tuleeko pilotteja liikaa. Tosin koskaanhan ei tiedä mihin asiat muuttuvat vuoden / kahden päästä!? Mutta onko suomessa siis vaikea päästä töihin lentoyhtiöille? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2006 ...olenkin miettinyt tuleeko pilotteja liikaa. Tosin koskaanhan ei tiedä mihin asiat muuttuvat vuoden / kahden päästä!? Mutta onko suomessa siis vaikea päästä töihin lentoyhtiöille? En usko että pilotteja tulee hihnalta liikaa ulos, tai ainakaan en halua uskoa niin, kun omatkin opinnot ovat tuossa huulilla. Lentobisnes kasvaa jatkuvasti ja koko ajan yhtiöt tarvitsevat lisää kapasiteettia, nopeampaa palvelua ja enemmän kalustoa. Näkisin että tässä vaiheessa lentäjäkoulutuksen määrä ei vielä vastaa lentoyhtiöiden tarpeita, vaan lisää oppilaita tarvitaan. Tästä osoituksena muunmuassa Finncommin ab-initio haut, 2 melkein peräkkäin, sekä muiden suomalaisten yhtiöiden "jatkuvat" rekrytoinnit. Viimeksi toissa sunnuntain Hesarissa oli B1:sen ilmoitus ATPL-holdereille, tyyppikoulutukseen. Näkisin että lentäjän hommia on tulevaisuudessa kohtuullisen hyvin saatavilla. Kukaan tuskin tulee kotisohvalta hakemaan, mutta keskitetyllä työnhaulla ja muutenkin aktiivisuudella saa varmasti hyviä tilaisuuksia. Myös lennonopettajan hommia kannattaa harkita jos ei heti natsaa linja-lentäjän duuni. Opettajan hommissa saa kuitenkin tiimaa ja kokemusta joka voi olla myöhemmin eduksi. Itse suhtaudun optimistesti tulevaa uraani kohtaan, enkä pelkää itse opiskeluakaan. Taloudelliset rajat ovat tottakai suurin kynnys koko touhun aloittamiselle, mutta siinäkin alan olla jo voiton puolella. Ensi lauantaina taas täysi kuponki ärrälle . Eipä mul muuta... -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2006 Luulisi, että lentoyhtiöitä kiinnostaisi kokeneemmat lento-opettajat enemmän kuin täysin uudet ja vielä kohtuulliset kokemattomat pilottit ??? ? Eli töitä pitäisi olla tarjolla, vai? -tomi Varmasti lentoyhtiöitä kiinnostais mutta luulen että lennonopet taitaa arvostaa enemmän tuota toimistotyöaikaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2006 Varmasti lentoyhtiöitä kiinnostais mutta luulen että lennonopet taitaa arvostaa enemmän tuota toimistotyöaikaa. Heh, täytyy vielä varmistaa, että olihan tuo vitsi. Minulla kun on sellainen käsitys, että ainakin USAssa lennonopettajan pesti on kurssin (-ien) jälkeen monesti ensimmäinen askel kohti liikennekoneen ohjaamoa. Olenko ihan väärässä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2006 Varmasti lentoyhtiöitä kiinnostais mutta luulen että lennonopet taitaa arvostaa enemmän tuota toimistotyöaikaa. Ei se lennonopettajan duuni kyllä läheskään ole mitään 8-16 touhua vaan siellä tehdään pitkääkin päivää ja viikonloppua hyvin usein eikä palkka kuitenkaan ole samalla tasolla lentoyhtiöiden kanssa, siis vähänkään kokeneemman lentoyhtiökuskin kanssa, lisät usein maksetaan vapaina jne. Tuskin kukaan omaan laskuun ATPL-kurssia ja opekelpparia hankkinut jää lennonopettajaksi, jos on mahdollista saada lentoyhtiöduuni. Ainakaan noin yleisesti. Opettaminen on varmasti kivaa ja muutenkin antoisaa, oppii itsekin paljon, mutta eiköhän jokainen kuitenkin tähtää sinne minkä takia alunperin touhuun lähtenytkin - liikennekoneen keulille. Opettaminen on useilla nimenomaan se ainut vaihtoehto tehdä alan duunia ellei ole tärpännyt lentoyhtiöihin vielä. Yleensä se on kuitenkin vain ajan kysymys, kuten Jaska sanoi (poistetussa?) viestissään, ei ammattitaitoinen lentäjä ole vielä ilman duunia jäänyt... T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 3, 2006 Heh, täytyy vielä varmistaa, että olihan tuo vitsi. Puoli huumorilla heitin, mutta kyllä niitäkin varmasti löytyy jotka haluavat olla lähes joka ilta lukemassa lapsellensa iltasatua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2006 mutta kyllä niitäkin varmasti löytyy jotka haluavat olla lähes joka ilta lukemassa lapsellensa iltasatua. Jep. Katsokaa vaikka tuo Rouva lentokapteeni-dokkari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Taloussanomissa juuri julkaistu artikkeli otsikolla "Sadalla tonnilla lentäjäksi": Patria kouluttaa liikennelentäjiä kotimaisille ja eurooppalaisille lentoyhtiöille. Oppilaspaikka irtoaa, kun hakija täyttää vaatimukset ja maksaa kurssimaksun. Armeija tai Amerikka eivät enää ole ainoita reittejä lentäjäksi. Kaksi kaupallista lentokoulua antaa koulutusta haluttuun ammattiin. Koulutuksesta maksettava hinta saattaa tuntua suolaiselta. Koko artikkeli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Patria on oikein kelpo koulu lentäjäksi kouluttautumiselle. Jos on mahdollista saada laina koulun kustantamiseen niin kyllä kannattaa SIO on yliarvostettu Tosin nyt vähän pelottaa, että mitenkä on opettajatilanne vähän ajan päästä jos moni hakee ja pääsee Finskille duuniin. :'( EDIT: ohhoh, olihan vaan vanha ketju Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Millainen Englanninkielen testi on Patrian pääsykokeissa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Hieman aihetta sivuten Pankit tarjoavat lentäjänkoulutukseen sadan tuhannen euron lainaa. Handelsbanken ja Helsingin OP Pankki tarjoavat rahoitusta Patrian liikennelentäjäkoulutukseen. Handelsbanken tuli mukaan rahoittamaan lentäjäkoulutusta viime keväänä. Kyselyjä lainasta tulee paljon. – Suurin osa hakijoista ottaa sataprosenttisen rahoituksen, kertoo rahoituspäällikkö Antti-Jussi Hirvonen Handelsbankenista. Lainan perusraamit ovat kaikille samat, Hirvonen selvittää. Laina-aika on viisitoista vuotta. Maksimissaan kolme ensimmäistä vuotta on mahdollista maksaa vain korkoja. Marginaalimme tähän koulutukseen on yleensä 0,5–0,75 prosenttia. Korkona on prime, joka on nyt 4,25. Lainan korko on tällä hetkellä 4,75 prosenttia. Helsingin OP Pankki ei kerro tietoja lentäjäopiskelijoiden rahoituksesta, koska sen mukaan rahoitukset räätälöidään asiakaskohtaisesti. Yhteistyötä se on tehnyt Patrian kanssa useita vuosia. taloussanomat *Lisää Patrian ja SIOn koulutuksista Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Millainen Englanninkielen testi on Patrian pääsykokeissa? Aika lyhyt (olikohan 3 sivua) mutta melko hankalia käännöstehtäviä ja sit ihan perus prepositioita ja muuta kielioppia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2008 Aika lyhyt (olikohan 3 sivua) mutta melko hankalia käännöstehtäviä ja sit ihan perus prepositioita ja muuta kielioppia Minkäköhänlaisia fysiikan / matikan tehtäviä testeissä? Pitääkö lukion matematiikan ja fysiikan olla tuoreessa muistissa selvitääkseen testeistä? ;-) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2008 Minkäköhänlaisia fysiikan / matikan tehtäviä testeissä? Pitääkö lukion matematiikan ja fysiikan olla tuoreessa muistissa selvitääkseen testeistä? ;-) Nojaa, itse kävin Patrian testeissä -05 ja silloin oli yo-kirjoituksista aikaa 10 vuotta ja ihan hyvin pärjäsi. Ei mitään ihmeellisyyksiä tullut vastaan eikä mitään ylitsepääsemätöntä. Enemmän muisteltavaa olikin sitten Patrian matikan ja fysiikan oppitunneilla kun kertailtiin niitä lukion hommia.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2008 Tuli tässä vaan mieleen kanssa, että tietääkö kukaan onko noiden Blue1:n sun muiden pienempien lentofirmojen palkoissa suuriakin eroja Finnairiin verrattuna? www.ppjn.com Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla