Guest niko korpela

"RC-Kone 1/1" eli Falcon on nätti kone... EFHK 27.09.06

9 viestiä aiheessa

Tänään taas tapahtui paluu arkeen..., työmatkalla piti käydä tsekkaamassa onko Business as usual...?

Eli businekselle oli taas saapunut kaikessa rumuudessaankin kaunis?, vanha tuttu F-HBAI Piaggio Avanti P-180, Brittany Ferries, työntöpotkurikone, mutta äänet kuin RC-Koneessa...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja tässä oma silmä lepää, mielestäni maailman kaunein lentokone Dassault Falcon 2000, NTA/NetJets Europe, CS-DNS,  Ex F-WWVR

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja koska Ilmavoimat oli peruskalustolla paikalla, pitihän sekin kortille ikuistaa, eli tuttuakin tutumpi PC-1, tällä kertaa

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tuo usva toi oman "mausteensa" kuviin, joten kommentia saa antaa kiitos, niin hyvässä kuin pahassa...! ;). Siinä oma "raportti" tältä päivältä, palaillaan taas huomenna... ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siisti toi piaggio on 8) Kaiken lisäks mukavaa kun ei tarvi kyllä tolla ständillä jalustaa, ja ISO 400 riittää :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

@hk nyt 767 viellä kerkii kuvaa. en nyt pysty laittaaa

 

Tarkotitko kenties tätä? :o

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas "mustavalkoinen" kuva..

 

MikkO

 

Vähän sellanen ständi että kun valo osuu melkein vaan terävästi koneeseen niin kaikki muu jää tummaks :) Tosin varmaan meinasit WB:tä mutta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän sellanen ständi että kun valo osuu melkein vaan terävästi koneeseen niin kaikki muu jää tummaks :) Tosin varmaan meinasit WB:tä mutta..

 

Kyllä mä ihan koko kuvaa kokonaisuutena tarkoitin. Toki toi sun harrastama "kliininen" WB lisää tuota tuntua. WB-totuuksia on just niin monta kuin on kuvaajaa/käsittelijää.

 

Tästä kyseisestä kuvasta en ole ihan vielä pystynyt muodostamaan mielipidettä... Ehkäpä siitä syystä myös avaus tähän arvosteluun oli tuollainen mitään sanomaton.  "Kunhan nyt jollain avaan pelin ja kuuntelen mahdollista reaktiota enkä hyökkää suoraan kimppuun."

Toisaalta kone erottuu selkeästi taustastaan eikä rungon ääriviivoista jää epäselvyyttä (joka muuten vähän vaivaa tuota 767-kuvaa).  Toisaalta taas kuvasta "pomppaa" erilleen paljon muutakin tuolta mustan seasta ja ne vähän häiritsevät, koska niiden yhteyttä koneeseen/taustaan pitää hakea vähän...  Sitten jos oikein jaksaisin häiriintyä, niin sahalaitaakin näkyy olevan, mutta siitä on rehellisyyden nimissä sanottava, että ne pistivät silmään vasta siinä vaiheessa, kun oikein pähkäilemällä pähkäilin, että mikä tekee tästä kuvasta niin ristiriitaisen. Ja vaikka ne pistävätkin silmään helpommin (kun ne kerran on nähnyt), niin ei ne todellakaan ratkaise tuon kuvan hyvyyttä/huonoutta. Etenkin kun osa sahalaidasta on kuitenkin teknisten rajoitusten mukanaan tuomaa..

 

Toivottavasti pystyin hiukan selvittämään näkemystäni.

 

MikkO

tai sitten mun monitorissa vaan on kaikki säädöt ihan ketullaan (jota en sitäkään ihmettelisi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä ihan koko kuvaa kokonaisuutena tarkoitin. Toki toi sun harrastama "kliininen" WB lisää tuota tuntua. WB-totuuksia on just niin monta kuin on kuvaajaa/käsittelijää.

 

Tästä kyseisestä kuvasta en ole ihan vielä pystynyt muodostamaan mielipidettä... Ehkäpä siitä syystä myös avaus tähän arvosteluun oli tuollainen mitään sanomaton.  "Kunhan nyt jollain avaan pelin ja kuuntelen mahdollista reaktiota enkä hyökkää suoraan kimppuun."

Toisaalta kone erottuu selkeästi taustastaan eikä rungon ääriviivoista jää epäselvyyttä (joka muuten vähän vaivaa tuota 767-kuvaa).  Toisaalta taas kuvasta "pomppaa" erilleen paljon muutakin tuolta mustan seasta ja ne vähän häiritsevät, koska niiden yhteyttä koneeseen/taustaan pitää hakea vähän...  Sitten jos oikein jaksaisin häiriintyä, niin sahalaitaakin näkyy olevan, mutta siitä on rehellisyyden nimissä sanottava, että ne pistivät silmään vasta siinä vaiheessa, kun oikein pähkäilemällä pähkäilin, että mikä tekee tästä kuvasta niin ristiriitaisen. Ja vaikka ne pistävätkin silmään helpommin (kun ne kerran on nähnyt), niin ei ne todellakaan ratkaise tuon kuvan hyvyyttä/huonoutta. Etenkin kun osa sahalaidasta on kuitenkin teknisten rajoitusten mukanaan tuomaa..

 

Toivottavasti pystyin hiukan selvittämään näkemystäni.

 

MikkO

tai sitten mun monitorissa vaan on kaikki säädöt ihan ketullaan (jota en sitäkään ihmettelisi)

 

Ihan hyvät mielepiteet, en usko että monitorissa on vika ;) Joo toi Blue Panorama on paska kun nokka ja teili on tumma niin varsinkin toi nokka hukkuu oikeen rumasti tonne metsään, ei voi mitään :( No onhan koko kuva aika sekundaa mössöä kun ei oikein tuo ISO 1600 ja 1/5s käsivara toimi enään. Ja kyllä mun "kimppuun" saa hyökätä heti ja säälimättä, osaan pitää pintani ;D Kiitos omasta mielipiteestäsi :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvät mielepiteet, en usko että monitorissa on vika ;) Joo toi Blue Panorama on paska kun nokka ja teili on tumma niin varsinkin toi nokka hukkuu oikeen rumasti tonne metsään, ei voi mitään :( No onhan koko kuva aika sekundaa mössöä kun ei oikein tuo ISO 1600 ja 1/5s käsivara toimi enään. Ja kyllä mun "kimppuun" saa hyökätä heti ja säälimättä, osaan pitää pintani ;D Kiitos omasta mielipiteestäsi :)

 

Kuvasitko nuo 24-105 zoomilla? Siinä on mainio vakaaja, kuvasin tampereen eu-kokouksessa sillä kokeeksi ekoja yökuvia 105mm 1/4-1/6 s käsivaralta ja olin kyllä totisesti hämmästynyt saadessani täysin terävää jälkeä, ei siis melkein vaan täysin terävää. Kyllä on vakaajat kehittynyt 100-400mm versiosta.

 

Tänään taas tapahtui paluu arkeen..., työmatkalla piti käydä tsekkaamassa onko Business as usual...?

Eli businekselle oli taas saapunut kaikessa rumuudessaankin kaunis?, vanha tuttu F-HBAI Piaggio Avanti P-180, Brittany Ferries, työntöpotkurikone, mutta äänet kuin RC-Koneessa...

 

 

Ja tässä oma silmä lepää, mielestäni maailman kaunein lentokone Dassault Falcon 2000, NTA/NetJets Europe, CS-DNS,  Ex F-WWVR

 

 

Hyvä, että mainitsit ton piaggion rekkarin, kuvasin sen kesällä, mutta se oli niin parkissa, että rekkaria ei mistään päässyt näkemään, selvisi sekin asia. Kyllä se on aika menevän näköinen laite ehkä jopa kaunis. Falconissa silmä kyllä lepää, mutta en edelleenkään osaa päättää onko se kaunis vai ei, mutta oikea sana on minusta elegantti ennemmin kuin kaunis. Se ei ole sellainen "nukenpää kaunis" vaan siinä on gallialaista särmää ja sielukkuutta. Se on aika esteettinen. :P 8)

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, että mainitsit ton piaggion rekkarin, kuvasin sen kesällä, mutta se oli niin parkissa, että rekkaria ei mistään päässyt näkemään, selvisi sekin asia. Kyllä se on aika menevän näköinen laite ehkä jopa kaunis. Falconissa silmä kyllä lepää, mutta en edelleenkään osaa päättää onko se kaunis vai ei, mutta oikea sana on minusta elegantti ennemmin kuin kaunis. Se ei ole sellainen "nukenpää kaunis" vaan siinä on gallialaista särmää ja sielukkuutta. Se on aika esteettinen. :P 8)

 

Kai

 

Hienosti ilmaistu, ehkä juuri tuota samaa olen tarkoittanut, mutta tuo ulosanti ei ole parhaita puoliani, ja kiitos että rekkari tuli tarpeeseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvasitko nuo 24-105 zoomilla? Siinä on mainio vakaaja, kuvasin tampereen eu-kokouksessa sillä kokeeksi ekoja yökuvia 105mm 1/4-1/6 s käsivaralta ja olin kyllä totisesti hämmästynyt saadessani täysin terävää jälkeä, ei siis melkein vaan täysin terävää. Kyllä on vakaajat kehittynyt 100-400mm versiosta.

 

Silläpä suttuzoomillapa hyvinkin. Tai no, ihan ok terävä se on niin kauan kun kohde on tarpeeksi lähellä, niinkuin tuo Piaggio. Joo kyllähän ne on kehittyneet huimasti, mutta ei tietenkään ihan 100/400mm IS:ää voi verrata ko. linssiin muuten kuin siellä 100mm päässä, 200mm kohdalla jo aika pitkälti eri asia tietenkin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla