Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Tässä olisi kuvasarja Boeingin hienoista koneista taivaalla. Easyjet 6711 matkalla Belfastista Palmalle (19.09.) [ attachment removed / expired ] AIr Europan B767 [ attachment removed / expired ] B757 kuutamolla [ attachment removed / expired ] Berliinin B737-800 [ attachment removed / expired ] Unitedin triplaseiska [ attachment removed / expired ] Air Europan B737-800 [ attachment removed / expired ] Ja Malevin tumppi [ attachment removed / expired ] Mitkä kannut!! Pakistanin pojat triplaseiskalla matkalla Islamabadista Manseen pinnalla FL380 viime maanantaina (PIA701) [ attachment removed / expired ] Luftiksen 747-400 [ attachment removed / expired ] Thomas Cook B757-200 [ attachment removed / expired ] Ryanairin kasisatanen 737 ilman winglettejä [ attachment removed / expired ] Yorkshiren Jet2 B737 [ attachment removed / expired ] Berliiniläinen toistamiseen [ attachment removed / expired ] Triplaseiska savuttaa. Mikähän yhtiö lienee kyseessä? [ attachment removed / expired ] Sterlingin viissatanen? [ attachment removed / expired ] Tämäkin yhtiö jää arvailujen varaan [ attachment removed / expired ] Jalkapallonokkainen Jumbo 400 [ attachment removed / expired ] Deltan 767 [ attachment removed / expired ] BMI Babyn 737 [ attachment removed / expired ] Pari fiilistelykuvaa [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Turkkilaiset B737 kasisatasella [ attachment removed / expired ] Ja Thomson B737 wingleteillä [ attachment removed / expired ] Thomsonin 757 [ attachment removed / expired ] Varigin 767 [ attachment removed / expired ] Toivottavasti piditte kuvista. Osa on valitettavan heikkolaatuisia, kun putki ei riitä, kone tärisee, tuulilasi antaa vääristymiä ja kuvaaja on amatööri. Late Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Taitaa olla Sun Express se 737 mikä jäi arvailujen varaan. Turkkilainen osittain Condorin ja LH:n omistama. 737-700W ja 757-200 löytyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Voisiko olla Continentalin triplaseiska tuo yksi outolintu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Mahtavan kauniita kuvia! Tykkäsin erityisesti siitä ekasta 747:stä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Mahtavaa jälkeä, ja todellakin hieman erilainen setti täällä Itseäni tykästyin ehdottomasti tuohon PIA:n T7:aan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Ai että 8) Näitä kuvia katsoo mielellään. Air2air kuvat ovat lentokonekuvia parhaimmillaan Näitä jaksaa katsoa loputtomiin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Voisiko olla Continentalin triplaseiska tuo yksi outolintu? Epäilen näin .. http://www.airliners.net/open.file/0439107/M/ , samalle näyttää ?! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Voisiko olla Continentalin triplaseiska tuo yksi outolintu? Itse sanoisin että se olisi Air Francen, mutta voin olla väärässäkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Wautsi 8) Olipas todella komea ja erilainen setti. Tuo PIA:n tripla ja Luffen 747 iskivät minuun. Lisää näitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Tämäkin yhtiö jää arvailujen varaan [ attachment removed / expired ] SunExpress? http://www.airliners.net/open.file/1109386/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Mukavia lentelykuvia. Lieneeköhän Tomssonin 737:lla APU käynnissä kun peffastakin tulee huurua? (jälkipään kuvia) Taitaa pojilla olla jotain rikki, eikös nuo kuvat ollu kumminkin kaikki jostain pinnoilta jossa APU yleensä nukkuu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Upeita kuvia! Lentokoneet omassa elementissään, eli korkealla taivaalla Tuo mysteerinen T7 lienee se Continental sittenkin, vaikka minusta tuo pyrstö näyttää erilaiselta. Ihan kuin tossa sivuperäsimessä (liekö sen oikea nimi?) olis alareuna vaalea. Continentalilla on koko peräsin tummansininen. Toisaalta, runko ainakin tossa kuvassa näyttää kaksväriseltä, eli silloin se ei olis myöskään Air France. 36 sivua selasin A-netistä triplaa, mutta en löytänyt parempiakaan vaihtoehtoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Mukavaa jälkeä ja mä varskin tykkään näistä air to air -kuvista. Ja jos toi T7 ei ole Continentalin, niin veikkaisin sitten United Airlinesin vanhoissa väreissä olevaa konetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Upeita kuvia! Mahtoi olla melkomoinen ruuhka... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Upeita kuvia totta tosiaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 UPEITA kuvia ! Lentokoneet on todellakin kuvauksellisimmillaan tekemässä niille tarkoitettua hommaa lentämistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Kyllä on hyviä kuvia. Löytyiskö lissää? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Kyllä on hyviä kuvia. Löytyiskö lissää? Multa löytyy muutama, mutta ei pelkkiä Bojoa, eikä läheskään niin hyviä kuvia kuin LL:lta, mutta jos sallitte... Air China ajoi nopeammalla ohi, eli 747:llä oikealla alhaalla joku venäläinen Tu-134 [ attachment removed / expired ] British Airwaysin 767, luulisin [ attachment removed / expired ] KLM:n 767? [ attachment removed / expired ] Pari kuvaa SAS:n A330:stä Islannin yläpuolella [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] SAS:n A340 [ attachment removed / expired ] Turkkilaisten A330, luulisin [ attachment removed / expired ] Sorry vaan, että laatu putosi (siis kuvien, Bojo vs Airbus en ota kantaa), en ole keksinyt konstia, millä noista vastaantulijoista, tai edes samaan suuntaan menijöistä saisi kunnollisia kuvia, ehkä joku osaa neuvoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2006 Itseäni kiinnostaa millä kalustolla kyseiset kuvat on otettu? Ja ilmeisesti vakituisesti ohjaamon puolelle istutaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2006 Sorry vaan, että laatu putosi (siis kuvien, Bojo vs Airbus en ota kantaa), en ole keksinyt konstia, millä noista vastaantulijoista, tai edes samaan suuntaan menijöistä saisi kunnollisia kuvia, ehkä joku osaa neuvoa. Tällaisissa kuvissa ainakaan mulle toi laatu ei ole niin oleellinen seikka, mutta kun kerran kysyit.... Vertailin sinun ja LL:n kuvien EXIF-tietoja, eikä niiden suhteen näytä juuri eroja olevan, paitsi että Lassella näyttäisi olevan ainakin 4 eri kameraa käytössä, siinäkö ero? Asetuksissa ei näyttäisi olevan vikaa, aukkoarvo kaikissa sopivalla alueella. Kohina taitaa johtua suuresta rajaamisesta, koska ISO:kaan ei ole yli 200 missään kuvassa. Käytätkö vastavalosuojaa? Siitä voisi olla apua. Itse huomasin selkeän eron kuvissa jo kun veistelin itse suttuputken nokalle kytkinnestepurkista VV-suojan. Muita parannusehdotuksia; -vähän pidemmän putken hankinta, ettei tarvitse rajata niin paljoa -hopeakuula kannattaa yleensä säätää alivalottamaan pari pykälää -jälkikäsittely; kohinanpoisto ja pienempi pakkaus, kuvat on alle 100k vaikka 200k on raja -Polarisaatiosuodin?(, vai onko ikkunat jo valmiiksi polarisoitu?) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2006 Itseäni kiinnostaa millä kalustolla kyseiset kuvat on otettu? Ja ilmeisesti vakituisesti ohjaamon puolelle istutaan? Olen kokeillut näiden Air2air-kuvien ottamista useilla eri kameroilla, pokkareilla ja järjestelmäkameroilla. Hyvällä pitkäzoomisella pokkarillakin voi saada varsin hyviä kuvia (esim. oman kuvasarjani viimeinen, Varigin 767, otettu Canon S2IS:llä). Järjestelmällä ja hyvällä lasilla saa sitten vielä astetta parempia kuvia. Pokkarikuvat ovat pitkällä zoomilla yleensä vähän pehmeitä. Liian kaukaa ei kannata yrittää ottaa kuvia. Parhaat kuvat tulee n. 150mm polttovälillä kun kone on tarpeeksi lähellä. Kaukaa otettuja kuvia joutuu vaan rajaamaan paljon, jolloin kohinakin alkaa häiritä. Paksu tuulilasi vääristää kuvia hyvin helposti. Kuva tulisi pystyä ottamaan mahdollisimman kohtisuoraan tuulilasia vastaan. Viistosti otettuun kuvaan tulee yleensä heijastumia ja vääristymiä. Yrityksen ja erehdyksen kautta oppii, mistä suunnasta saa hyviä kuvia. Tarpeeksi paljon kun ottaa kuvia niin joukkoon eksyy joku helmikin. Itse olen käyttänyt säännöllisesti aika reipasta alivalotusta. Muutoin koneen valkoinen runko yleensä palaa puhki kuvissa. Valotusaikana olen pitänyt n. 1/1000s. Jälkikäsittelyn olen hoitanut sitten Photoshopilla. Tällä hetkellä minulla on käytössä Canon EOS30D ja EF 70-300mm IS USM linssi. Late Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2006 :thmbup: Juhan kuvista Kelmi taitaa olla tripla..tsiigatkaa pyrstön muotoa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2006 Tuo matkustajakoneiden ohjaamojen lasi on omioon aiheuttamaan vihertävää sävyä kuviin(tämä toki on jälkikäsittelyssä helppo korjata) ja kuulemma on kovin myrkkyä AF:lle myöskin ne.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla