Lasse Lautanala

Pelkkää Bojoa

24 viestiä aiheessa

Tässä olisi kuvasarja Boeingin hienoista koneista taivaalla.

 

 

Easyjet 6711 matkalla Belfastista Palmalle (19.09.)

[ attachment removed / expired ]

 

AIr Europan B767

[ attachment removed / expired ]

 

B757 kuutamolla

[ attachment removed / expired ]

 

Berliinin B737-800

[ attachment removed / expired ]

 

Unitedin triplaseiska

[ attachment removed / expired ]

 

Air Europan B737-800

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Malevin tumppi

[ attachment removed / expired ]

 

Mitkä kannut!!  Pakistanin pojat triplaseiskalla matkalla Islamabadista Manseen pinnalla FL380 viime maanantaina (PIA701)

[ attachment removed / expired ]

 

Luftiksen 747-400

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook B757-200

[ attachment removed / expired ]

 

Ryanairin kasisatanen 737 ilman winglettejä

[ attachment removed / expired ]

 

Yorkshiren Jet2 B737

[ attachment removed / expired ]

 

Berliiniläinen toistamiseen

[ attachment removed / expired ]

 

Triplaseiska savuttaa.  Mikähän yhtiö lienee kyseessä?

[ attachment removed / expired ]

 

Sterlingin viissatanen?

[ attachment removed / expired ]

 

Tämäkin yhtiö jää arvailujen varaan

[ attachment removed / expired ]

 

Jalkapallonokkainen Jumbo 400

[ attachment removed / expired ]

 

Deltan 767

[ attachment removed / expired ]

 

BMI Babyn 737

[ attachment removed / expired ]

 

Pari fiilistelykuvaa

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Turkkilaiset B737 kasisatasella

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Thomson B737 wingleteillä

[ attachment removed / expired ]

 

Thomsonin 757

[ attachment removed / expired ]

 

Varigin 767

[ attachment removed / expired ]

 

Toivottavasti piditte kuvista.  Osa on valitettavan heikkolaatuisia, kun putki ei riitä, kone tärisee,

tuulilasi antaa vääristymiä ja kuvaaja on amatööri.

 

Late

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Sun Express se 737 mikä jäi arvailujen varaan. Turkkilainen osittain Condorin ja LH:n omistama. 737-700W ja 757-200 löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa jälkeä, ja todellakin hieman erilainen setti täällä :thmbup: Itseäni tykästyin ehdottomasti tuohon PIA:n T7:aan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai että 8) Näitä kuvia katsoo mielellään. Air2air kuvat ovat lentokonekuvia parhaimmillaan :thmbup:

Näitä jaksaa katsoa loputtomiin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko olla Continentalin triplaseiska tuo yksi outolintu?

Itse sanoisin että se olisi Air Francen, mutta voin olla väärässäkin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavia lentelykuvia. Lieneeköhän Tomssonin 737:lla APU käynnissä kun peffastakin tulee huurua? (jälkipään kuvia)

Taitaa pojilla olla jotain rikki, eikös nuo kuvat ollu kumminkin kaikki jostain pinnoilta jossa APU yleensä nukkuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upeita kuvia! Lentokoneet omassa elementissään, eli korkealla taivaalla :P

Tuo mysteerinen T7 lienee se Continental sittenkin, vaikka minusta tuo pyrstö näyttää erilaiselta. Ihan kuin tossa sivuperäsimessä (liekö sen oikea nimi?) olis alareuna vaalea. Continentalilla on koko peräsin tummansininen. Toisaalta, runko ainakin tossa kuvassa näyttää kaksväriseltä, eli silloin se ei olis myöskään Air France. 36 sivua selasin A-netistä triplaa, mutta en löytänyt parempiakaan vaihtoehtoja. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa jälkeä ja mä varskin tykkään näistä air to air -kuvista. :thmbup: Ja jos toi T7 ei ole Continentalin, niin veikkaisin sitten United Airlinesin vanhoissa väreissä olevaa konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

UPEITA kuvia ! Lentokoneet on todellakin kuvauksellisimmillaan tekemässä niille tarkoitettua hommaa lentämistä  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on hyviä kuvia. Löytyiskö lissää? ;D

 

Multa löytyy muutama, mutta ei pelkkiä Bojoa, eikä läheskään niin hyviä kuvia kuin LL:lta, mutta jos sallitte...

 

Air China ajoi nopeammalla ohi, eli 747:llä oikealla alhaalla joku venäläinen Tu-134

[ attachment removed / expired ]

 

British Airwaysin 767, luulisin

[ attachment removed / expired ]

 

KLM:n 767?

[ attachment removed / expired ]

 

Pari kuvaa SAS:n A330:stä Islannin yläpuolella

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

SAS:n A340

[ attachment removed / expired ]

 

Turkkilaisten A330, luulisin

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sorry vaan, että laatu putosi (siis kuvien, Bojo vs Airbus en ota kantaa), en ole keksinyt konstia, millä noista vastaantulijoista, tai edes samaan suuntaan menijöistä saisi kunnollisia kuvia, ehkä joku osaa neuvoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseäni kiinnostaa millä kalustolla kyseiset kuvat on otettu? Ja ilmeisesti vakituisesti ohjaamon puolelle istutaan?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sorry vaan, että laatu putosi (siis kuvien, Bojo vs Airbus en ota kantaa), en ole keksinyt konstia, millä noista vastaantulijoista, tai edes samaan suuntaan menijöistä saisi kunnollisia kuvia, ehkä joku osaa neuvoa.

 

Tällaisissa kuvissa ainakaan mulle toi laatu ei ole niin oleellinen seikka, mutta kun kerran kysyit....

 

Vertailin sinun ja LL:n kuvien EXIF-tietoja, eikä niiden suhteen näytä juuri eroja olevan, paitsi että Lassella

näyttäisi olevan ainakin 4 eri kameraa käytössä, siinäkö ero? :)

 

Asetuksissa ei näyttäisi olevan vikaa, aukkoarvo kaikissa sopivalla alueella. Kohina taitaa johtua suuresta

rajaamisesta, koska ISO:kaan ei ole yli 200 missään kuvassa.

 

Käytätkö vastavalosuojaa? Siitä voisi olla apua. Itse huomasin selkeän eron kuvissa jo kun veistelin itse

suttuputken nokalle kytkinnestepurkista VV-suojan.

 

Muita parannusehdotuksia;

-vähän pidemmän putken hankinta, ettei tarvitse rajata niin paljoa

-hopeakuula kannattaa yleensä säätää alivalottamaan pari pykälää

-jälkikäsittely; kohinanpoisto ja pienempi pakkaus, kuvat on alle 100k vaikka 200k on raja

-Polarisaatiosuodin?(, vai onko ikkunat jo valmiiksi polarisoitu?) 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseäni kiinnostaa millä kalustolla kyseiset kuvat on otettu? Ja ilmeisesti vakituisesti ohjaamon puolelle istutaan?  :)

 

Olen kokeillut näiden Air2air-kuvien ottamista useilla eri kameroilla, pokkareilla ja järjestelmäkameroilla.  Hyvällä

pitkäzoomisella pokkarillakin voi saada varsin hyviä kuvia (esim. oman kuvasarjani viimeinen, Varigin 767, otettu Canon S2IS:llä).

Järjestelmällä ja hyvällä lasilla saa sitten vielä astetta parempia kuvia.  Pokkarikuvat ovat pitkällä zoomilla yleensä vähän pehmeitä.

 

Liian kaukaa ei kannata yrittää ottaa kuvia.  Parhaat kuvat tulee n. 150mm polttovälillä kun kone on tarpeeksi lähellä.  Kaukaa otettuja

kuvia joutuu vaan rajaamaan paljon, jolloin kohinakin alkaa häiritä.

 

Paksu tuulilasi vääristää kuvia hyvin helposti.  Kuva tulisi pystyä ottamaan mahdollisimman kohtisuoraan tuulilasia vastaan.  Viistosti otettuun kuvaan

tulee yleensä heijastumia ja vääristymiä.  Yrityksen ja erehdyksen kautta oppii, mistä suunnasta saa hyviä kuvia.  Tarpeeksi paljon kun ottaa kuvia

niin joukkoon eksyy joku helmikin.

 

Itse olen käyttänyt säännöllisesti aika reipasta alivalotusta.  Muutoin koneen valkoinen runko yleensä palaa puhki kuvissa.  Valotusaikana olen pitänyt

n. 1/1000s.

 

Jälkikäsittelyn olen hoitanut sitten Photoshopilla.

 

Tällä hetkellä minulla on käytössä Canon EOS30D ja EF 70-300mm IS USM linssi.

 

Late

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo matkustajakoneiden ohjaamojen lasi on omioon aiheuttamaan vihertävää sävyä kuviin(tämä toki on jälkikäsittelyssä helppo korjata) ja kuulemma on kovin myrkkyä AF:lle myöskin ne..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla