Jari Tanskanen

Saab toimittaa 25 konetta Australiaan

7 viestiä aiheessa

Australialainen Regional Express (Rex) on tilannut Saab Aircraft Leasingiltä 25 kpl Saab 340Bplus -koneita pitkäaikaisella leasing -sopimuksella. Koneet tulevat Australian sisäiseen liikenteeseen lyhyille reiteille.

 

Ensimmäiset nyt tilatuista koneista aloittavat liikenteessä tammikuussa 2007 ja loput toimitetaan kolmen vuoden aikana.

 

Tilauksen arvo on yli 50 milj. USD, kertoo Saab Aerotechin viestintäjohtaja John Belanger. Yhtiö sulki Saab340 -tuotantolinjan vuonna 1999 ja nyt tilatut koneet tulevat  USA:n markkinoilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

The Saab 340Bplus aircraft features a redesigned extended wing, which is designed to increase flight performance capabilities as well as improve on fuel efficiency.

 

Eli koneisiin tulee uudet siivet....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saab Aircraft Leasingin sivuilta selviää kätevästi entiset ja seuraavat leasingoperaattorit, mikä on avointa tiedottamista, mutta sopimushintoja ja muita salaisuuksia sieltä ei tietenkään löydä. Tämän verran tietoa kuitenkin:

 

Saab 340B sarjanumerot 360-459 ovat jo valmiiksi 340BPlus-versioita.

 

Sitten, kun sivuilta klikkaa amerikkalaiset operaattorit, niin AMR Eaglella on 77 kpl ja Mesaba Airlinesilla 50 kpl 340-koneita.

 

Ja kun klikkaa Mesaban kohdalta, niin sieltä löytyy kaikki seuraavat leasing-operaattorit, jotka ovat tiedossa. 6-7 klikkausta eteenpäin, niin tulee vastaan tieto, että Regional Expressille on menossa 25 kpl Mesaban konetta, eli siis Amerikan markkinoilta, juuri niinkuin ykkösviestissä sanottiinkin.

 

Oletettavasti siis Mesaban leasingsopimukset umpeutuvat pikkuhiljaa ja koneet siirtyvät Regional Expressille Australiaan.

 

Ja kun A.netistä etsii Mesaban 340-kuvia, niin sieltä löytyy mm. seuraavat sarjanumerot: 407, 412, 443, 445, 422, 435, 402 ja 439.

 

Siis ainakin nämä yllämainitut Mesaballa toistaiseksi olevat leasingkoneet siis ovat jo valmiiksi Saab 340BPlus-versioita.

 

Tosin Mesaballa on myös vanhempia, 340A ja 340B-koneita. Jos niistä on tässä kysymys, niin silloin voisi olettaa, että Saab uusii ne vanhemmat yksilöt 340BPlus-versioiksi. Sehän olisi loogista, että vanhimpien koneiden leasingsopimukset umpeutuvat ensiksi.

 

Toisinsanoen, eipä tässä tullut esille paljonkaan muuta varmaa uutta tietoa kuin se, että koneet tulevat Mesabalta. Mutta tulipahan nyt kuitenkin tarkistettua sen verran kuin nettisurffailutaito antaa myöten.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

The Saab 340Bplus aircraft features a redesigned extended wing, which is designed to increase flight performance capabilities as well as improve on fuel efficiency.

 

Eli koneisiin tulee uudet siivet....

 

 

Ööö....

 

Ootkos nyt aivan varma, millä linjalla tuollainen homma tehtäisiin kun SF340 linjat on suljettu ajat sitten? (Harmi sinänsä)

 

Taitaa tarkoittaa, että paranneltu siipi verrattuna Saab 340 B -malliin. ;) Eli niihin Plussiin ei ole tulossa mitään uutta, vaan ne liisataan uudelle firmalle... (Siis Saab 340B Plus on ollut jo olemassa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku paremmin asiat muistava Saabguru voi korjata, mutta olisko se jatkopätkä vaan tulossa tohon olemassa olevaan siipeen. Manuskasta muistelen katelleeni aikoinaan että se jatkopätkä on ihan ruuveilla tms kiinni??

 

Juu, eiku noinhan se taitaakin olla että vanhoja vessoja jotka jo pitkällä siivellä ja saavat vaan uuden käyttäjän... hehe no, tulipa höpistyä päättömiä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saabin sivuilta poimittuna kärkiväli pitenee plus-mallissa 1.3 metriä. Normaali B on 21.44 metriä ja plus on 22.75 metriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään