Guest seaandtr

Digikameraa hankimassa, lausuntopyyntö.

39 viestiä aiheessa

Jup, elikkä nyt ollaan niin pitkällä että kameraa aletaan ostamaan. Hintahaarukka siinä 500 € kaikkinensa, siis tuolla pitäisi saada myös muistikortit, laturit ym.

Kävin eilen läpi NYC:n listan ja haaviin jäi tasan neljä mallia + uusi Panasonic mistä ei vielä ole speksejä.

Pankaahan haukkuen, katsokaas.... Te niitä kuvia täällä joudutte kärsimään useamman vuoden, joten... ;D

No 1 Minolta Dimage Z-1 EUR 298,00

[ Attachment removed / expired ]

Tekniikka tästä linkistä.

============================================

No 2 Kodak DX 6490 333 €

=============================================

No 3 Minolta Dimage Z2 388 €

==============================================

No 4 HP Photo Smart 945 inkl.Dockingstation ### 394 €

=========================================

no 5 Panasonic FZ 10 EG-K 597 € liian kallis. Kuitenkin 12x opt.

Tästä linkistä Panasonicin speksit.

==========================================

No. 6 Canon Powershot S 1 IS 488 €

Tästä linkistä Canonin tekniset tiedot.

============================================

No. 7 Olympus C-750 Ultra Zoom 407 € Ei löytynyt uutta hintaa.

Tästä linkistä tekniikka.

---------------------------------------------------------------------------------

Siis tarvitsen kameran missä on optista zoomia tarpeeksi, en kuitenkaan paljoa kuvaa koneita Lemminkäisellä. Tai mistä senkään tietää. Vaan etupäässä landareita lentoasemalla.

::):P.

Kuvat pitäisi olla helppoa siirtää koneelle ja muisti, of course, hyvää ja halpaa. Sitähän useamman viikon reissulla tarvitaan, I hope. ::) Niin ja semmonen jutska, en käytä koskaan salamaa. Vaikutusta valintaan ?

ps. Lisätty kamerat no. 6 ja 7, Canon ja Olympus luetteloon.

ps. Päivitetty hintoja, kaikki hinnat NYC listalta. Alaspäin ollaan tultu, osin kovastikkin. Tosin noissa alkaa näkymään pientä hintojen laskun tasaantumista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihtellä on tuo HP:n edellinen versio. 850 ja ei ole ollut valittamista. 8x optinen ja 4 megapikseliä ajaa asiansa. Hiukan on shutterlagia tarkennuksessa, mutta esitarkennuksella sen kanssa pystyy elämään vallan mainiosti.

Docking station on kinkula, josta ei ole mitään havaintoja. Itse näin sen turhaksi ja otut perinteisellä USB-kaapelilla, joka toimii loistavasti.

Kähkösellä on tuo Z1 ja kuulemma toimii kivasti. Kuvan laatukin on ihan kohallaan.

Kähmy saanee kertoa asiasta lisää.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihtellä on tuo HP:n edellinen versio. 850 ja ei ole ollut valittamista. 8x optinen ja 4 megapikseliä ajaa asiansa. Hiukan on shutterlagia tarkennuksessa, mutta esitarkennuksella sen kanssa pystyy elämään vallan mainiosti.

Shutterlagia ? Jaa katsoin sanakirjasta. Siis tarkennus laahaa jäljessä ?

Docking station on kinkula, josta ei ole mitään havaintoja. Itse näin sen turhaksi ja otut perinteisellä USB-kaapelilla, joka toimii loistavasti.

Elikkä kameran ja pc:n väliin usb kaapeli ja homma skulaa sillä ?

Kähkösellä on tuo Z1 ja kuulemma toimii kivasti. Kuvan laatukin on ihan kohallaan.

- J

Hyviä kuvia teillä ainakin on molemmilla, mitä nyt olen seuraillut. Lisää vaan. :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minulla on myös tuo Z1 ja ihan asiallisia kuvia sillä saa aikaiseksi. Mitään hienoja yökuvia en kylläkään ole saanut aikaiseksi, mutta se vika taitaa olla enemmän kameran takana kuin itse kamerassa... Itse toki katsoisin noista tuota Z2 vähän tarkemmin, se lienee uudempi versio tuosta samaisesta mallista. Tosin pikapikaa vilkaisemalla en sieltä mitään hienoa uutta havainnut...

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Shutterlagia ? Jaa katsoin sanakirjasta. Siis tarkennus laahaa jäljessä ?Elikkä kameran ja pc:n väliin usb kaapeli ja homma skulaa sillä ?Hyviä kuvia teillä ainakin on molemmilla, mitä nyt olen seuraillut. Lisää vaan. :) :)

Juu, tarkennus hiukan hidastelee toisinaan. En itse ole tuon kanssa havainnut hankaluuksia. Tuo shutter lag on kamerassa kuin kamerassa. Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Sitä on jopa järkkäreissä, mikäli käytetään autofocusta.

Ja juu. Ihan USB-kaapelilla. Kammera näkyy normaaliin tapaan siirrettävänä kiintolevynä.

Kannattaa pistää kamerat viivalle. Kahtoa että mitä asioita itse painottaa eniten ja sen mukaan valita. Ja toki, katsoa jonkin verran myöskin mallikuvia.

Olympuksen kanssa muuten on ollut joskus ongelmia sinisiirtymän (vai mikä se oli) kanssa. Eli rajuihin kontrastieroihin ilmestyy synertävä pystypalkki.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?storeId=11251&catalogId=11005&modelNo=DMC-FZ10K Tuolta löytyy noi Panasonicin speksit. Itse olen myös etsimässä uutta digi kameraa lähes samoilla ehdoilla ja lisäisin noihin

vaihtoehtoihin vielä Canon Powershot S1 IS:sän. Canonin ja Panasonicin hyvä puoli olisi se että niistä löytyisi kuvanvakain josta voisi olla hyötyä pitkällä zoomilla käsivaralta kuvatessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?storeId=11251&catalogId=11005&modelNo=DMC-FZ10K Tuolta löytyy noi Panasonicin speksit. Itse olen myös etsimässä uutta digi kameraa lähes samoilla ehdoilla ja lisäisin noihin

vaihtoehtoihin vielä Canon Powershot S1 IS:sän. Canonin ja Panasonicin hyvä puoli olisi se että niistä löytyisi kuvanvakain josta voisi olla hyötyä pitkällä zoomilla käsivaralta kuvatessa.

Niin löytyy, siis kuvanvakain. Tiesin tuon Panasonicin osalta, mutta eikö sitä siis ole noissa muissa ? Menikin kiinalaiseksi. Täytyy kahlata vielä läpi nuo ja ottaa tuo mainitsemasi Canon Powershot S 1 IS (498 €) mukaan tuohon alkuperäiseen luetteloon.

Jalusta kyllä löytyy, mutta olen vaan huomannut että se jää kotiin lähes säännöllisesti reissuun lähdettäessä. Käsivaralta on tullut kuvatuksi ja on turhaa itsepetosta jos tässä nyt lähtisi kuvittelemaan, että raahaan jalustaa mukana. Hyvä kun viitsii ottaa kamerankin mukaan. ;):)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kuvanvakain tosiaan on melkoisen kätevä. Itselläni Powershit Pro 90 IS:ssä on tuo kuvanvakain ja kyllä siitä on paljon ollut hyötyä, kun lähes aina kuvaan pitkällä zoomilla enkä ole vielä hankkinut jalustaa. Tuo 12x Panasonic tuohon hintaan kyllä vaikutti melko kiinnostavalta. Joskus olen olen kaupassa ja kaverilla kokeillut tuota Minoltan Z1:stä ja minulle jäi siitä huono maku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkki kuvia HP945:lla http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=42;action=display;threadid=21871 ja juuri sellaisia kun aiot itse kuvata siis platan vierustalta.Kamerassa riittää pelkästään USB:n kautta piuha kiinni ja kuvat lataukseen.Muistina toimii SD eli ei kallein vaihtoehto

Moikka. :)

Kuvissa ei ainakaan ole mitään vikaa. Katselin niitä jo aiemmin, mutten kirjoittanut mitään kommenteja, taisin olla väsy. ;D Ööö, SD ?

Btw. kaikki tähänastiset vastaukset palkittu karmalla, paitsi joku onneton millä on ollut rajoitin päällä. HEH HEH HEH. 8) ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kuvanvakain tosiaan on melkoisen kätevä. Itselläni Powershit Pro 90 IS:ssä on tuo kuvanvakain ja kyllä siitä on paljon ollut hyötyä, kun lähes aina kuvaan pitkällä zoomilla enkä ole vielä hankkinut jalustaa. Tuo 12x Panasonic tuohon hintaan kyllä vaikutti melko kiinnostavalta. Joskus olen olen kaupassa ja kaverilla kokeillut tuota Minoltan Z1:stä ja minulle jäi siitä huono maku.

Jup, katselin tuota Panasonicin vanhempaa mallia jo aikaa sitten, mutta se kaatui pieneen pixelimäärään (2 Megaa). Nuo Minoltat, ja monet muutkin varmaan tuntuvat alkuun leikkikaluilta kun on tottunut painavaan rautaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka, mihin unohtui Olympus C-750UZ? Hinta NY-Camerassa 407€. Siinä on 10x optinen zoom, 4 mpix ja hyvä optiikka muutenkin. Mukana tulee sitten akut & laturi, hihna, linssinsuojus ja muuta hyödyllistä. Tuosta voinee katsoa muistin hintoja.

Ja jos ei megapikseleillä ole niin väliä, tuosta löytyy halvempi (327€) versio, eli C-740UZ, jossa on vain 3 megapikseliä, mutta samat zoomit ym.

Itse ainakin olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon C750UZ:hen. Ainoa syy miksi tekee mieli vaihtaa järkkäriin on, että kaipaa sitä painoa ja kunnon otetta siihen kameraan + käsizoomia & tarkennusta. Kuvanlaatuun ja optiikkaan tuossa Olympuksessa olen kuitenkin hyvin tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka, mihin unohtui Olympus C-750UZ? Hinta NY-Camerassa 407€. Siinä on 10x optinen zoom, 4 mpix ja hyvä optiikka muutenkin. Mukana tulee sitten akut & laturi, hihna, linssinsuojus ja muuta hyödyllistä. Tuosta voinee katsoa muistin hintoja.

Se tosiaan unohtui. :D Hyvältähän tuo näyttää. Äyh, tämä menee vaikeaksi. LOL Kyllä noita pixeleitä saa olla samantien enemmänkin, ei ne leipää pyydä, paitsi ostettaessa. :)

Ja jos ei megapikseleillä ole niin väliä, tuosta löytyy halvempi (327€) versio, eli C-740UZ, jossa on vain 3 megapikseliä, mutta samat zoomit ym.

Itse ainakin olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon C750UZ:hen. Ainoa syy miksi tekee mieli vaihtaa järkkäriin on, että kaipaa sitä painoa ja kunnon otetta siihen kameraan + käsizoomia & tarkennusta. Kuvanlaatuun ja optiikkaan tuossa Olympuksessa olen kuitenkin hyvin tyytyväinen.

Lisään vielä tuonkin tuonne yläosan luetteloon, on muillekin jotain hyötyä kun pääsee vertailemaan ja täällä voi pyytää tositteita jos ei muuten usko. ;D

Totta puhut Antti. Minulla on pari järkkäriä (filmi) ja molemmista saa kunnon otteen, on käsizoomit (sikäli kun on) ja tarkennukset saa toisessa rungossa täysin manuaalisesti ja toisessa miten haluaa. Ei vaan riitä putki, ja valo on toinen tekijä. Kamerassa perusfilmiä ja pitäisi kuvata käsivaralta hämärässä. Ei onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halvemmallakin pääsee. Mbnetin hintaseurannasta Pekalle poimittuja keskihintoja:

Secure Digital 128 Mt 57 euroa

Secure Digital 256 Mt 96 euroa

CompactFlash 128 Mt 45 euroa

CompactFlash 256 Mt 76 euroa

Smart Media Card 128 Mt 46 euroa

xD 128 Mt 68 euroa

xD 256 Mt 136 euroa.

Eli summa summarum valintaa ei kannata tehdä muistikortin hinnan perusteella vaan kameran perusteella koska noissa hinnoissa ei kauhean suuria eroja ole pl. Xd.

Tietty on hyvä varmistaa, että tuki löytyy Microdrivelle, kokoja löytyy 340mt, 1Gt ja 2.2Gt.

Hinta 2.2 gigaisella vähän yli 200 euroa niin se kannattaa hankkia ennemmin kuin iso muistikortti.

http://www.sandisk.com/retail_sd_card.html siis secure digital muisti 128mb näyttää olevan 66.8 €

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äkkiseltään katsottua nuo mallit läpi ainakin tuo Canon tukee Microdrivea.

Tietty on hyvä varmistaa, että tuki löytyy Microdrivelle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on HP:n Photosmart 635. Ihan tarpeeksi hyvä kamera mulle, kun en mikään himokuvaaja ole. Hintakaan ei päätä huimannut. Kyllä vielä ainakin toimii... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

====================clip======================

Tietty on hyvä varmistaa, että tuki löytyy Microdrivelle, kokoja löytyy 340mt, 1Gt ja 2.2Gt.

Hinta 2.2 gigaisella vähän yli 200 euroa niin se kannattaa hankkia ennemmin kuin iso muistikortti.

Mikrodrive ? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on tällä hetkellä käytössä Canon Digital IXUS 500 ja on riittänyt minulle ;) Suosittelen lämpimästi kyseistä kameraa. Hintaa on noin pikkasen yli 500e. Ainakin minä maksoin siitä 484e.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu eli se on pienikokoinen kovalevy joka on CF-muistipaikan kokoinen. Kohtuunopeakin se on eli ei kuvatessa tule sen suurempaa viivettä. 340mt-versiossa on kuulemma ollut ongelmia, mutta ainakin tuo 1Gt-versio on kovin suosittu.

Loistava media ja erikoista kun ei ole tullut juttua siitä aikaisemmin.

Mikrodrive ? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu eli se on pienikokoinen kovalevy joka on CF-muistipaikan kokoinen. Kohtuunopeakin se on eli ei kuvatessa tule sen suurempaa viivettä. 340mt-versiossa on kuulemma ollut ongelmia, mutta ainakin tuo 1Gt-versio on kovin suosittu.

Loistava media ja erikoista kun ei ole tullut juttua siitä aikaisemmin.

Mutta tuohan kuullostaa hyvälle. Reissuun mukaan ja kuvaa sinne, mahtuu ainakin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Canonin verme vaikuttaa sinänsä aika mielenkiintoiselta. Yleensä Canonin kamerat on ollu varsin hyviä ja 380mm:stä vastaavalla putkella tuo IS voi olla varsin kiva lisä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, ihan hyvä pitää mielessä tuommoinenkin vaihtoehto. En tiedä jos noin paljoa tilaa tarvitsee, mutta kyllä sulla reissuillasi on hyvä tilaa kuville olla ilman, että koko ajan pitää kortteja vaihdella. :D

Itse olen käyttänyt veljeni Olympus C-5050 kameraa jossa on tuo 1Gt Microdrive, aivan loistava yhdistelmä.

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=C%2D5050ZOOM

Mutta tuohan kuullostaa hyvälle. Reissuun mukaan ja kuvaa sinne, mahtuu ainakin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, ihan hyvä pitää mielessä tuommoinenkin vaihtoehto. En tiedä jos noin paljoa tilaa tarvitsee, mutta kyllä sulla reissuillasi on hyvä tilaa kuville olla ilman, että koko ajan pitää kortteja vaihdella. :D

Itse olen käyttänyt veljeni Olympus C-5050 kameraa jossa on tuo 1Gt Microdrive, aivan loistava yhdistelmä.

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=C%2D5050ZOOM

Sanoisin että parempi idea on 2 x 512MB Flash, tuo on microdrive kovalevy ja se tarkoittaa että siinä on pieniä liikkuvia osia. Ja kaksi korttia on hyvä idea. Se, että kesken joutuu vaihtamaan on pieni harmi silloin kun kortti hajoaa (sitä tapahtuu, uskokaa pois) ja menee bittitaivaaseen vain puolet kuvista sen sijaan että kaikki.. puhumattakaan siitä että on vielä toinen kortti ehjä jotta voi kuvata. Digikamera ilman korttia on vähän turha kapistus...

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

itse olen myös ollut digikameraa hankkimassa ja viimein tein eilen ratkaisuni ja päädyin Minolta Dimage Z1:een. Tilasin sen verkosta (suomalainen yritys) hintaan 358 EUR ja siihen Sandiskin 256 mb SD-kortti hintaan 80,10 EUR. Katselin eri testejä ja vertailuja sekä a.netin ja jetphotosin kuvia, sekä tietysti lompakkoani ja näiden osatekijöiden summana päädyin Z1:een. Kriteerinä myös tietty Z1:n 10x zoomi.

Tähän asti olen kuvaillut matkoilla töistä lainatulla Canon Ixus V2:lla ja spottauskeikoilla Olympuksen E-20:llä. Niilläkin olen saanut muutaman läpi A.netiin ( http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Jukka+Hemilä) mutta Jetphotosiin mennyt helpommin. Tässä jetphotosin kuviani: http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=2403

Käytännössä se on käyttäjästä kiinni millasia kuvia saa aikaan ja siihen ripaus kuvankäsittelytaitoa.

Mutta nyt siis odottelen 29.-30.3. tulevaa Z1:stä ja sitten pääsen tositoimiin heti pääsiäsenä kun V-birdillä reissataan Saksaan ja sitä kautta Hollantiin. Mutta kameran todelliset kyvyt punnitaan sitten kun lapsi syntyy 3.7., sitten alkaa kovalevy täyttymään!

T:Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään