Guest jokke29

F

19 viestiä aiheessa

En tiedä, mistä loungesta puhut, mutta eihän Vantaalle edes kukaan lennä F-luokan penkeillä.  Miksi niillä ylipäätänsä on sellainen?

Itse lennän vielä opiskelijana turistissa, mutta mitä nyt joitakin kertoja olen business-luokassa ollut, niin pahin rimanalitus oli mielestäni Finnairin lounge Heathrowlla.  Siellä oli ainoastaan makeaa syötävää tarjolla, lukuunottamatta 2x2 cm (nojoo...) suolapähkinäpusseja.  Niitä tuli sitten ahmittua jotain kymmenen.

Mukavuudeltaan kyseinen lounge oli tosin paljon kivempi, kuin Finnairin aiemmin käyttämä BA:n iso lounge, joka oli niin ruuhkainen ettei se ollut ollenkaan viihtyisä.  Finnairin Arlandan lounge oli kaikin puolin miellyttävä, kun kävin siellä vuonna 2003.

Ja iso miinus kaikille siitä, että rahastavat langattomasta internetistä.  Ei se verkko voi maksaa niille niin paljon, että siitä pitäisi vaivautua maksamaan erikseen.  Herranjumala kun alkoholikin on ilmaista - mieluummin päinvastoin, jos jostain pitää säästää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sotketaan nyt tänä keskusteluun löytämäni uutinen Singapre Airlinesin uudesta luxus-loungesta tai oikeastaan kyse on kokonaisesta terminaalista . Jäsenmaksu on 2000  dollaria, johon sisältyy 1000 dollarin liittymismaksu.

International Herald Tribune.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen jälkeen kun tuli käytyä taas toukokuussa uudella mantereella ja AA:n loungessa (O'Hare) niin kaikki muut lounget ovatkin tuntuneet monipuolisilta. :laugh:

Syömäpuolta ei mitään (pl. suolatikut) ja juoman sai yhtä AA:n drinkkilippua vastaan josta joku Flyertalkissakin tuumi, että baarimikolle pitäisi tippiä jättää Admiralissa vaikka ostat sillä lipukkeella. ::)

Konjakkiplaatu on ihan sama mitä se on, samaten kaikki muutkin viinat. Kunhan tuoreet lehdet ja Vichy löytyy niin siitä se matka lähtee. Joskus ehkä tulee tintattua olutpullo jos oikein hövelillä päällä ollaan.

Niin ja kotimaan loungessa Vantaalla niitä kinkkusämpylöitä on kiva mättää aamutuimaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen jälkeen kun tuli käytyä taas toukokuussa uudella mantereella ja AA:n loungessa (O'Hare) niin kaikki muut lounget ovatkin tuntuneet monipuolisilta. :laugh:

Syömäpuolta ei mitään (pl. suolatikut) ja juoman sai yhtä AA:n drinkkilippua vastaan josta joku Flyertalkissakin tuumi, että baarimikolle pitäisi tippiä jättää Admiralissa vaikka ostat sillä lipukkeella. ::)

Konjakkiplaatu on ihan sama mitä se on, samaten kaikki muutkin viinat. Kunhan tuoreet lehdet ja Vichy löytyy niin siitä se matka lähtee. Joskus ehkä tulee tintattua olutpullo jos oikein hövelillä päällä ollaan.

Niin ja kotimaan loungessa Vantaalla niitä kinkkusämpylöitä on kiva mättää aamutuimaan. ;)

Muutenkin O'Hare on mielestani eras niista tylsimmista lentoasemista missa olen koskaan joutunut viettamaan 6 tuntia, oli lounge kaytossa eli ei.

Helsinki-Vantaan ei ainakaan tarvitse haveta sen rinnalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä San Franciscon Admiral ollut sen kummempi. Samat maksuttomat suolatikut ja juomat baarista taaloilla.

Sen sijaan paras tarjonta Finnairin kortilla löytyi mielestäni Changilta ja Don Muangilta. Nyt molemmat ovat muuttaneet ja viimeksi Changilla käydessä vaimo ei päästänyt loungeen kun piti jotain kauppoja kiertää joten jäi uusi AY:n käyttämä lounge kokeilematta.

Mutta ens kerralla sitten ilman vaimoa.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.... ja juoman sai yhtä AA:n drinkkilippua vastaan... ;D ;D

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras noteeraus on minusta Cathay Pacificin F lounge Hong Kongissa. Jos on sielläpäin käymässä ja on pääsy sinne joko F-lipun tai OW Emerald kortilla niin kannattaa tutustua. Voittaa mennen tullen toisen vaihtoehdon eli Dragon loungen jota Finnair käyttää. Ruoka tarjoillaan loungen ravintolassa valkoisilla pöytäliinoilla varustettuihin pöytiin tarjoilijan toimesta. Toki myös pari muuta ruokailuvaihtoehtoa löytyy... Kannattaa vain katsoa tarkaan missä lattiatasolla olevan suihkullähteen ja lattian raja kulkee ettei jalka kastu ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lennän vielä opiskelijana turistissa, mutta mitä nyt joitakin kertoja olen business-luokassa ollut, niin pahin rimanalitus oli mielestäni Finnairin lounge Heathrowlla.  Siellä oli ainoastaan makeaa syötävää tarjolla, lukuunottamatta 2x2 cm (nojoo...) suolapähkinäpusseja.  Niitä tuli sitten ahmittua jotain kymmenen.

Mukavuudeltaan kyseinen lounge oli tosin paljon kivempi, kuin Finnairin aiemmin käyttämä BA:n iso lounge, joka oli niin ruuhkainen ettei se ollut ollenkaan viihtyisä.  Finnairin Arlandan lounge oli kaikin puolin miellyttävä, kun kävin siellä vuonna 2003.

Kyllä Heathrowlla (ykkösessä) Finnairin matkustajat voivat edelleen käyttää BA:n loungea tuon mainitsemasi Penauille Servisairin loungen ohella. Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen kyseisen loungen ankeudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muka todellakin näin ilman OW/AY korttia? Aiemmin ainakin Finnairin maksetulla C-luokan lipulla Servisairin lounge on ollut ainoa vaihtoehto LHR:lla. Vaikka onkin aikaa kun olen edellisen kerran OW loungeen pelkän lipun perusteella mennyt, niin edelleen olen sitä mieltä, että BA:n lounget LHR:lla eivät ole Finnairin yhteistyöloungeja muuta kuin OW:n kautta eli vaatii voimaa Plus-kortilta.

Jos tarkoitit Oneworldin lounge politiikkaa, niin se toki pätee kaikkialla ja on aivan eri asia kuin "Finnairin matkustajat".

Viimeksi heinäkuussa käytin ykkösen BA loungea (pelkällä) Finnairin C-luokan lipulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CX Wingia/Pieria voi myos kayttaa kaikki Oneworld J/F boordarilla varustetut matkustajat.

Samoin Heathrow'lla ainakin itse paasin BA loungeen ilman statusta. QF/BA SIN tuotti vaikeuksia kerran (2x paasin AY J pelkastaan), joskin nykyaan taas kortit kunnossa joten ei enaa.

Mita noihin Finnairin loungeihin tulee, aikalailla huonoimmasta paastahan ne tosiaan on. Ei taida edes olla juuri eroa paivalla Fresh ja Longhaul tarjoilussa, Illalla kai edelleen joku Buffet ennen BKK lentoa. VS konjakit ja Bells viskit nyt ovat suht saalittavaa tavaraa sinne Freshin puolellekin, yleensahan business loungeista loytyy vahintaan tasoa VSOP ja JW Black.

Tuo Louis Tavern Suvarnabhumilla lienee (ainakin talla hetkella) myos aika surkea lounge, ja uusi Qantas club on jo myohastymassa tammi-helmikuulle 2007.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loungesta puheenollen, onko Finnairin entisessä F-loungen tilassa porttien 30-31 väillä nykyään jotain? Kun ei ole pitkään aikaan päässyt reissuun niin ei pysty itse toteamaan asiaa. Tila oli tyhjänä pitkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loungesta puheenollen, onko Finnairin entisessä F-loungen tilassa porttien 30-31 väillä nykyään jotain? Kun ei ole pitkään aikaan päässyt reissuun niin ei pysty itse toteamaan asiaa. Tila oli tyhjänä pitkään.

Kun tänään palasin Tokiosta, niin muistin katsoa hieman ympärilleni. Entisen loungen etuosassa on nykyisin lasiseinäinen käytävä, jota pitkin ainakin porteilta 31 ja 32 mennään alakertaan passintarkastukseen. Lasiseinän takana vanhassa loungetilassa on jonkin verran penkkejä, mutta tila ei näytä olevan avoinna matkustajille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tänään palasin Tokiosta, niin muistin katsoa hieman ympärilleni. Entisen loungen etuosassa on nykyisin lasiseinäinen käytävä, jota pitkin ainakin porteilta 31 ja 32 mennään alakertaan passintarkastukseen. Lasiseinän takana vanhassa loungetilassa on jonkin verran penkkejä, mutta tila ei näytä olevan avoinna matkustajille.

Sitten se on samassa tilassa kun olen sen itse nähnyt.

OT: Missäs Harri kaartelitte sen LGG:n kanssa ennen laskeutumista tänään? Meni ainakin 10 min siitä kun ohititte Helsinki-Vantaan itäpuolelta siihen kun tulitte 04R:lle. Tulitte muuten nätisti Nagoyasta saapuvan LGC:n kanssa peräkanaa Helsingin taivaalle. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT: Missäs Harri kaartelitte sen LGG:n kanssa ennen laskeutumista tänään? Meni ainakin 10 min siitä kun ohititte Helsinki-Vantaan itäpuolelta siihen kun tulitte 04R:lle. Tulitte muuten nätisti Nagoyasta saapuvan LGC:n kanssa peräkanaa Helsingin taivaalle. :)

Menimme ilmeisesti Vuosaaren sataman päältä meren ylle, sitten Helsingin eteläpuolelta edelleen kohti lounasta ja jossakin Espoon eteläpuolella meren yllä käännyimme sitten 04R:n finaalille. Ilmeisesti aika vakioreitti silloin kun tullaan Itä-Suomen suunnalta 04R:lle.

Lisää offtopicia: Juttelin lennon jälkeen tuon Nagoyan-lennon kipparin kanssa (hän oli minun edellisellä Tokion-paluulennollani kolme viikkoa sitten). Hän kertoi, että oli ollut paljon porukkaa 04R:n finaalin vieressä. Samoin Nagoyassa oli ollut kuvaajia veneillä meren puolella myötävalossa. Poliisivene oli ollut myös paikalla, eli varmaankin kyseessä oli ollut joku järjestetty kuvaussessio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menimme ilmeisesti Vuosaaren sataman päältä meren ylle, sitten Helsingin eteläpuolelta edelleen kohti lounasta ja jossakin Espoon eteläpuolella meren yllä käännyimme sitten 04R:n finaalille. Ilmeisesti aika vakioreitti silloin kun tullaan Itä-Suomen suunnalta 04R:lle.

Olin muuten lasipalatsin kohilla kun lensitte hesan ympäri... harmi ettei ollu kamera mukana, olis saanu kunnollisen siluetti kuvan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää offtopicia: Juttelin lennon jälkeen tuon Nagoyan-lennon kipparin kanssa (hän oli minun edellisellä Tokion-paluulennollani kolme viikkoa sitten). Hän kertoi, että oli ollut paljon porukkaa 04R:n finaalin vieressä. Samoin Nagoyassa oli ollut kuvaajia veneillä meren puolella myötävalossa. Poliisivene oli ollut myös paikalla, eli varmaankin kyseessä oli ollut joku järjestetty kuvaussessio.

Tänään tuli pyörähdettyä tuolla 04R:n finaalissa kiikareitten kanssa  :D LGG ja LGC siitä taisi mennä ohi kuin myös LQA. Olit ilmeisesti jomman kumman 11:a kyydissä vaiko ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli pyörähdettyä tuolla 04R:n finaalissa kiikareitten kanssa  :D LGG ja LGC siitä taisi mennä ohi kuin myös LQA. Olit ilmeisesti jomman kumman 11:a kyydissä vaiko ?

Jani

Pari viestiä kun rullaat ylöspäin niin selviää myös nuo rekisterit..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

LGG:n kyydissä Tokiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään