Pasi Ruuth

Luftwaffe ja LENinki

17 viestiä aiheessa

Tulipa taas käytyä ruokatunnilla kentän reunalla ja kerrankin kävi tuuri.

OH-LEN

[ attachment removed ]

Ja  iltapäiväkahvin aikaan lähtivätkin sitten sakemannit.

10-24 Otto Lilienthal

[ attachment removed ]

Sakujen lähtöä edelsi jonkun kaksimoottorisen kuljetuskoneen laskeutuminen. En perhana saanut kuvaan kun olin autossa lämmittelemässä.  :-[

Kuka tietää, mikä sieltä tuli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syksy on tullut ja myös LENssu/LENnu  ;).

Ompas syvän harmaa toi Luffen A310.... ???.

Kiitos kuvista ja vaivannäöstänne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toikohan  tuo A310 sen suomalaisen rauhanturvaajan sieltä Afganistanista? Senhän piti lehtitietojen mukaan tulla tänään "Saksalaisella Airbus-kuljetuskoneella"....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuo se taisi olla. Oli aamulla niin paketoidun näköinen kentällä, että varmana oli ainakin yönsä täällä viettänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuo se taisi olla. Oli aamulla niin paketoidun näköinen kentällä, että varmana oli ainakin yönsä täällä viettänyt.

Niin just, eilenkös sen pitikin jo tulla, en muista. Hulppea kyyti jos yhden miehen takia tuollainen kone pistetään liikenteeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ompas syvän harmaa toi Luffen A310.... ???.

Joo, taitaapi korostua vastavalon takia, mutta oli se kyllä suht. matta!  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yöpymisen syynä on saattanut olla lentäjien tuntien täyttyminen. Olihan kone lentänyt Saksasta Afganistaniin ja sieltä Suomeen. Muistelen jostain lukeneeni, että sotilaiden medevac-lennot Afganistanista ovat Saksan vastuulla. Arttu varmaan tietäisi, mutta mies on hieman kaukana....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A340 diverttaus? Vai oliko ihan reitillä ???

Ettei vain Tuomaksen ottama kuva olisi Frankfurtista  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt meni vanha ilmeisesti halpaan :-[ . Tarkemmin kuvaa katsoessa, taustalla näkyy B747.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tarkkasilmäinen voisi tällaista havaita ;)

Mutta nyt, suoritamme toiminnon "airbussiin nouse" - näkyy myöhemmin!

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin just, eilenkös sen pitikin jo tulla, en muista. Hulppea kyyti jos yhden miehen takia tuollainen kone pistetään liikenteeseen...

Jos olisit itse haavoittunut rintaan, niin tuskin kommentoisit että "yhden miehen takia".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yöpymisen syynä on saattanut olla lentäjien tuntien täyttyminen. Olihan kone lentänyt Saksasta Afganistaniin ja sieltä Suomeen. Muistelen jostain lukeneeni, että sotilaiden medevac-lennot Afganistanista ovat Saksan vastuulla. Arttu varmaan tietäisi, mutta mies on hieman kaukana....

Terve Juha. Medevac on tosiaan sakujen vastuulla. Pohjois-Afgoissa hekot, joista olen pistänyt jo aikaisemmin kuvia. Tuota airbussia käytetään myös koalition joukkojen kuljetuksiin eurooppaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sakujen lähtöä edelsi jonkun kaksimoottorisen kuljetuskoneen laskeutuminen. En perhana saanut kuvaan kun olin autossa lämmittelemässä.  :-[

Kuka tietää, mikä sieltä tuli?

Ranskalaisia tuli ...  Transall C-160. 

:) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo ihme radiokutsu tuolla luftwaffella ... "german airforce med-evac one" tjsp .. kielisolmussaradiossaaina.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olisit itse haavoittunut rintaan, niin tuskin kommentoisit että "yhden miehen takia".

Jos itse olisin haavoittunut rintaan, niin mullehan olisi ihan yks lysti millä sieltä tullaan kotimaahan, kunhan tullaan.

Koitappas nyt ajatella isompaa kuvaa, eli sitä mikä on taloudellisesti järkevää ja mikä ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla