Mikko Maliniemi

Ifi lopettaa PRO-tuotteiden toimituksen - Korvaavia palveluja tiedossa?

58 viestiä aiheessa

Jees, niin se vaan on, että Ifi lopettaa PRO-laatuisten kuviensa valmistuksen ja toimituksen 20.6., eikä mitään korvaavaa systeemiä ole kuulemma tiedossa. Tässä pitääkin ruveta miettimään sitten jotain toista palvelua. Onko ehdotuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kuvapulssi voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, mutta enpä tiedä onko tuo toiminnassa. Ja jos on, niin hidasta siellä ainakin on. Sivuilla kun lukee vielä uudenvuoden toivotukset tälle vuodelle. Extrafilm on myös olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HÖH, juuri kun IFI alkoi pääsemään edes hieman sieltä alimmasta kastista ylös niin sitten tämä...

no kai sieltä saa vielä uudet tyhjät tiedostot kehitettyjen tilalle  8) kohinaiset tietysti....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just, eli ilmeisesti teidän teksteistä päätellen Ifillä ei olisi kannattanut teettää kuvia alkuunkaan? Eipä ole koskaan tullut edes ajatelleeksi moista, saati sitten muita palveluja, kun minulle se laatu on riittänyt. Joskin tietty hyvin vähän olen edes teettänyt mitään. Pitäisikö tässä nyt tuntea olonsa tyhmäksi?  :-[

Mitäs te sitten suosittelette tai itse käytätte?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikön käsitit väärin, IFI oli ihan LLLLoistava juttu minunkin mielestä, no kaippa ilman PRO:ta tulee myös toimeen... olin vain niin pettynyt  ;) 8)

ja se kasti tuli niistä 80-luvun alun ilmaisfilmeistä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikön käsitit väärin, IFI oli ihan LLLLoistava juttu minunkin mielestä, no kaippa ilman PRO:ta tulee myös toimeen... olin vain niin pettynyt  ;) 8)

Mutta kun ei tule ilman Pro:ta toimeen nääs kun profiilien käyttö loppuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja se kasti tuli niistä 80-luvun alun ilmaisfilmeistä  ;D

Niin, ilman tota roota taitavat tehdä itse kuvaan sellaiset "korjaukset", jotka heidän mielestään parantaisivat kuvaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs te sitten suosittelette tai itse käytätte?

Paikallinen valokuvausliike? Hinnatkin alkaa olemaan varsin kilpailukykyisiä. Ja voi katsoa niiden ruudulta, että miltä kuva tulis näyttämään samalla kun vie sinne muistikortin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikallinen valokuvausliike? Hinnatkin alkaa olemaan varsin kilpailukykyisiä. Ja voi katsoa niiden ruudulta, että miltä kuva tulis näyttämään samalla kun vie sinne muistikortin.

Olen toki paikallisessa teettänytkin joskus jotain suurennoksia. Jälki on toki todella laadukasta, vielä kun itse olin mukana loppusäädössä, mutta hinta ei valitettavasti ole vielä kilpailukykyinen, ei edes "kaverialennuksella". Saa sitten nähdä, onko asiat toisin Kuopiossa. Tosin siellä ei ole kavereita. Tai on kavereita toki, ja hyviä sellaisia, mutta ei valokuvafirmoissa töissä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen toki paikallisessa teettänytkin joskus jotain suurennoksia. Jälki on toki todella laadukasta, vielä kun itse olin mukana loppusäädössä, mutta hinta ei valitettavasti ole vielä kilpailukykyinen, ei edes "kaverialennuksella". Saa sitten nähdä, onko asiat toisin Kuopiossa. Tosin siellä ei ole kavereita. Tai on kavereita toki, ja hyviä sellaisia, mutta ei valokuvafirmoissa töissä ;D

Itse olen teettänyt paikallisessa normikokoisia kuvia hintaan 21 cnt. Katselin Ifin hinnan olevan 19 cnt joten aika lähelle päästään. Suurennosten hinnasta ei sitten ole hajuakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen teettänyt paikallisessa normikokoisia kuvia hintaan 21 cnt. Katselin Ifin hinnan olevan 19 cnt joten aika lähelle päästään. Suurennosten hinnasta ei sitten ole hajuakaan.

No niille normikokoisille (siis kymppikuva jne) nyt on sitten ihan sama, vaikka laatu ei mitään PRO:ta olisikaan ja saa niitä muualta netistä paljon halvemmallakin, kuin Ifiltä. Nimenomaan tässä on nyt kyse noista PRO-laadun suurennoksista, joiden valmistuksen Ifi lopettaa. Ja kun kysyin asiasta Ifiltä, niin täti sanoi, että mitään korvaavaa palvelua ei ole tulossa tilalle, eli minun käsityksen mukaan se tarkoittaa sitä, että suurikokoisten kuvien teko Ifillä loppuu kokonaan. Tämä johtopäätös siitä, että noita isoja kuvia saa vain PRO-laatuna...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niille normikokoisille (siis kymppikuva jne) nyt on sitten ihan sama, vaikka laatu ei mitään PRO:ta olisikaan ja saa niitä muualta netistä paljon halvemmallakin, kuin Ifiltä. Nimenomaan tässä on nyt kyse noista PRO-laadun suurennoksista, joiden valmistuksen Ifi lopettaa. Ja kun kysyin asiasta Ifiltä, niin täti sanoi, että mitään korvaavaa palvelua ei ole tulossa tilalle, eli minun käsityksen mukaan se tarkoittaa sitä, että suurikokoisten kuvien teko Ifillä loppuu kokonaan. Tämä johtopäätös siitä, että noita isoja kuvia saa vain PRO-laatuna...

Ok. Mitkä noiden PRO-laatuisten kuvien speksit sitten olivat? Vai mitä toi PRO-laatu tarkoitti Ifillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no mä kaytin tätä PRO:ta siksi että en halunnut heidän korjaavan kuvan sävyjä/kontrastia yms, paikallisessa foto liikkeessä saa saman laatuisia tai parempia ja kun muistaa sanoa että EI KORJAUKSIA niin niitäkään ei tehdä. mutta se hinta, yhden fotoliikkeen kuvan hinnalla sai IFI:ltä läjän kuvia ja vielä suoraan postilaatikkoon ilman "kylillä" käyntejä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no mä kaytin tätä PRO:ta siksi että en halunnut heidän korjaavan kuvan sävyjä/kontrastia yms, paikallisessa foto liikkeessä saa saman laatuisia tai parempia ja kun muistaa sanoa että EI KORJAUKSIA niin niitäkään ei tehdä. mutta se hinta, yhden fotoliikkeen kuvan hinnalla sai IFI:ltä läjän kuvia ja vielä suoraan postilaatikkoon ilman "kylillä" käyntejä....

Ja tuon lisäksi mun mielestä PRO-laatuun käytetään (kohta käytettiin) parempilaatuista paperia. Joskus jotain "perhekuvia" teetin kymppikokoon ja pistin muutaman kuvan vertailun vuoksi PRO:na, niin ne PRO-laatuiset olivat paksummalle paperille tehtyjä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suostuvat siis aina tuohon kuluvan kuun 20.päivään saakka tekemään PRO-kuvia? Eli jos laitan tilauksen vetämään niin teettävät vielä? Oliko aiheesta jossain mustaa valkosella?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuon lisäksi mun mielestä PRO-laatuun käytetään (kohta käytettiin) parempilaatuista paperia. Joskus jotain "perhekuvia" teetin kymppikokoon ja pistin muutaman kuvan vertailun vuoksi PRO:na, niin ne PRO-laatuiset olivat paksummalle paperille tehtyjä...

aivan totta, vaan taitaa olla "fotoliikkeessä" kans sitä paksua... mutta todellakin jos IFI:iin vertaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suostuvat siis aina tuohon kuluvan kuun 20.päivään saakka tekemään PRO-kuvia? Eli jos laitan tilauksen vetämään niin teettävät vielä? Oliko aiheesta jossain mustaa valkosella?

Juu, suostuvat toki. Ja jos teet tilauksen ennen 12. päivää, saat kuvat puoleen hintaan. Itse tilasin tuossa just muutama päivä takaperin ison nipun 30X20 kuvia...

Tai no, varsinaisesti siitä ei ole mustaa valkoisella, että jos nyt pistää tilauksen PRO-kuvista, ne tekee ne, mutta enpä usko, että niitä olisi edes tarjolla, jos eivät tekisi. Tällaisen viestin jokatapauksessa sain, kun kysyin, että pitääkö se PRO-kuvien huhu paikkansa:

Kiitos yhteydenotostanne

PRO-kuvien tuotanto päättyy 20.6.06 emmekä valmista vastaavia tuotteita.

Ystävällisin terveisin

IFI OY

Kirsti Sipilä

Asiakaspalvelu

P. (09) 348 40200

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

_Asiakas"kirjeessä"_  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selevä, mistäs helevetistä sellasen saa  :o

Olisko se se, mihin normaalisti aina vastataan jyrkkä ei? Eli se rasti tilauksen yhteydessä: "Haluatko, että lähetämme sinulle blaa blaa blaa?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko se se, mihin normaalisti aina vastataan jyrkkä ei? Eli se rasti tilauksen yhteydessä: "Haluatko, että lähetämme sinulle blaa blaa blaa?"

Voi olla  :) Noh, pääasia et olemme selvillä tilanteesta. Nyt läjä kuvia kehitykseen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla  :) Noh, pääasia et olemme selvillä tilanteesta. Nyt läjä kuvia kehitykseen  :)

Vissiin joku muukin on tilannut isoja printtejä nimim. Kuvat ollut tilauksessa jo viikon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään