Guest arttula

Kannettava tilttailee

8 viestiä aiheessa

Terve

Taalla kongossa on kaverille ilmaantunut outo ongelma kannettavaan. Se kaatuilee ilman ennakkovaroitusta (Blue Screen), ja kaynnistaa uudelleen. Tuon BSOD:n teksteja ei ehdi lukemaan, ennen kuin kone buuttaa. Olen nyt pari iltaa viettanyt sen parissa, eika tuo tunnu siita paranevan. Kyseessa on Fujitsu Amilo, n. 3 kk sitten ostettu. Olen yrittanyt jarjestelman palautusta syyskuulle, ei auttanut. Ei myoskaan rekisterin siivous. Mitaan uusia ohjelmia tai ajureita koneeseen ei ole asennettu. Tietenkaan kaverilla ei ole XP:n asennuslevyja mukana, joten kayttiksen uudelleenasennuskaan ei nyt onnistu. Avasin koneen, ja tarkistin, ettei muistikampa tms ole loysalla. Norton on ollut koko ajan kaytossa ja paivitettyna.

Voisiko silti kyseessa olla hardware-vika ?

Ok. Aika epamaarainen ongelmahan tama on diagnosoida nailla tiedoilla, mutta ehka jollekin tulee jotain mieleen....

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin... Sita tietoa minakin kaipaisin... :P Tuo blue screen tosiaan vilahtaa ruudussa vajaan sekunnin ajan, ja sitten kone buuttaa. Kirjoittaako se jotain logia jonnekin ?

Arttu

Mikä aiheuttaa sen BSOD:n? Sen selviäminen voisi hieman valasita asiaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos muistikampoja on pari, ota vuorotellen toinen pois ja koita vieläkö ongelma tulee.

Mulla oli mennyt yksi muistikampa hajalle, aiheutti juuri tuollaisia oireita. Plus sotki windows-asennuksen totaalisesti...

a

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sieltä kun järjestelmäasetuksista ottaa automaattisen uudelleenkäynnistyksen pois, niin ehtii lukea. Ohjauspaneelista järjestelmä - lisäasetukset - käynnistys ja palautuminen, asetukset - käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen, jos on suomenkielinen. BSOD on kyllä harvemmin järin informatiivinen, mutta joskus siinä saattaa olla palikan nimi, josta voi jotain päätellä.

Voi olla rautavika, ja aika todennäköisestikin on, kun kerran oireilu alkoi ilman softamuutoksia, mutta kyllä softanyrjähdyskin on mahdollinen. Löytyykö mitään yhteistä nimittäjä kaatumisiin, esim. aina samaa ohjelmaa käytettäessä tms.?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve !

Joo, ei nayta kuntoutuvan tuo kone :( Kokeiltiin Windowsin uudelleenasennustakin, mutta bluescreen tulee asennuksenkin aikana. Eli taitaa olla rautavika.

Taalla on eras kenraali vierailulla, joten han saa Suomeen viemisikseen rikkinaisen koneen. Kaveri saa takuuseen uuden koneen - kuulemma.

Kiitos kaikille auttaneille !

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta, ei kai koneeseen asennettu ennen oireita Google Earthia?

Mulla on tuntuma, että tuossa olis yks mahdollinen syy. Kotikoneessa sama oire sekä työläppäriin tuli sama asennuksen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on kans yhden kerran tullut tuo ongelma missä ennen työpöydälle pääsyä näyttö menee siniseksi, jossa näkyy epämääräistä tekstiä, tais olla kirjaimia ja numeroita. Sain tuon pois vain asentamalla koko Windowsin uudestaa, tai käyttämällä levyn korjausta siinä heti tietokoneen käynnistyessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään