Guest Henkka

FS X:lle sopiva kone (Oli: Flight Simulator X)

34 viestiä aiheessa

Muuten varmaankin pyörii, mutta tuo näyttis. :-\

Osoitan taas kerran viisauteni! Mikä FSX:ssä pitäii olla näyttis?

Tämän mukaan demo pyöii samoilla tehoilla kun koko peli simu! Ja tuo toimii hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitystä aiheeseen.

Vanhalla pöytäkoneella on sitkeästi tahkottu jo kuusi vuotta ja se koneen vaihto ja kannettava on edelleen hankinnassa. Ja kun ei ole aktiivisesti mukana tuossa maailmassa, olen saanut tehdä taas taustatyötä "sen oiken" löytämiseksi. Ilmeisestä tämän päivän teholäppäreillä alkaa jo FSX taipua jotenkin.

Nyt kuitenkin kysyisin mielipiteitä mm. tästä:

FSC AMILO XI2550-26P

Suunnitelmissa on ruuvata tuohon kiinni vielä yhteensä 4gb muistia.

Muutamia kysymyksiä, jos ajatellaan nyt vain FSX:n käyttöä.

-5400 vs 7200rpm. Iso ero?

-Onko tuosta "penryn" prossusta oikeaa hyötyä? Mulle ei ole edes täysin valjennut tuon tekniikan tuoma lisäarvo. Varmasti tietysti potkua enemmän?

-ATI:n HD 2700  256 Mt näyttis. Siitä ei löydy vielä oikein mitään testituloksia. Olenko käsittänyt oikein, että enään ei pidä liikaa tuijottaa näyttiksissä tuohon, onko se esim. 256 Mt vai 512 Mt?

Tuosta muuta kommentoitavaa? Hinnakkaita nuo läppärit on, tiedetään. Meille se on nyt vain käytännön syistäkin ainoa vaihtoehto. Kone ei ole myöskään tarkoitettu kannettavaksi vaan siirrettäväksi. Jaa paljon muuhunkin kuin FSX:n tahkoamiseen mutta se on se mittapuu millä etsin laitetta, jolla pitäisi pärjätä taas jopa "FS2012" maailmaan asti.

Asuksen G2SG on myös mietityttänyt.

GeForce 8700M GT GPU 512Mt on käsittäkseni Fujitsun ATI:a tehokkampi, mutta kiintolevy pyörii vain nopeudella 4200rpm. Takkuaako siinä?

Lisäksi ulkonäkö en minulle ehkä liiankin "nuorekas", vaikkei ylitsepääsemätön.

Uusi GeForce 8800 GTX lienee kannettaviin kirkkain näyttis, mutta kotimaasta niillä varustettuja läppäreitä löytyy 0 kpl. Maailmalla niitä toki alkaa olla.

Kannettavien näyttisten vertailuja olen saanut silmiini laihanlaisesti. Tässä yksi:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?∨=&search=&sort=sorting&type=specs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-5400 vs 7200rpm. Iso ero?

Ei ole kokemusta FSX:n kanssa, mutta itse pyrkisin aina ottamaan mahdollisimman nopean kovalevyn.

Nopeampi levy vaikuttaa kuitenkin kaikkeen, näennäismuistin lukuun/kirjoitukseen, ohjelmien lataamiseen jne.

-Onko tuosta "penryn" prossusta oikeaa hyötyä? Mulle ei ole edes täysin valjennut tuon tekniikan tuoma lisäarvo. Varmasti tietysti potkua enemmän?

Penrynin suurin etu on se, että se tuottaa vähemmän lämpöä kuin vastaavantehoiset 65nm tekniikalla tehdyt prosessorit. Ylikellotusta ajatellen se on aika isokin etu. Kannettavassa ero ei ole ehkä niin radikaali, mutta ovathan nuo uudet prosessorit aina hieman tehokkaampia kuin vanhat, vrt. E6850 vs. E8400 esim. pöytäkoneissa.  Molemmat 3Ghz kiviä, mutta niin vaan tuo uudempi on nopeampi ja onhan siinä toki enemmän "kakkuakin".

Ahti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Penrynin suurin etu on se, että se tuottaa vähemmän lämpöä kuin vastaavantehoiset 65nm tekniikalla tehdyt prosessorit. Ylikellotusta ajatellen se on aika isokin etu. Kannettavassa ero ei ole ehkä niin radikaali, mutta ovathan nuo uudet prosessorit aina hieman tehokkaampia kuin vanhat, vrt. E6850 vs. E8400 esim. pöytäkoneissa.  Molemmat 3Ghz kiviä, mutta niin vaan tuo uudempi on nopeampi ja onhan siinä toki enemmän "kakkuakin".

Niin, tuottaa vähemmän lämpöä ja kuluttaa myös vähemmän virtaa. Kannettavia ajatellen tuo on itse asiassa aika tärkeäkin ominaisuus, rippuen tietysti siitä aikooko läppäriä pitää piuhan päässä koko ajan.

Intel julkaissee taas uuden Centrino alustan kesäkuun alussa, jolloin julkaistaan myös uudet 45nm mobiiliprossut. Jossei läppärin hankinnalla ole mikään iso kiire, niin itse ehkä odottaisin kesään, jolloin alkaa olla tarjolla noita uuden sukupolven Centrino läppäreitä. Lisäksi tuolloin on varmaan jo GeForce 9xxx sarjan näyttiksiä saatavilla kannettaviin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ovat kannettavat 8800M näyttiksillä rantautuneet Suomeenkin, HP:n toimesta.

Tässä tapauksessa tosin ennemmin siirrettävät mallit

Vaikka konetta haetaankin nimenomaan pöytäkoneen tilalle, niin tuo 20" näyttö tuo kokoa ja painoa aika lailla. Mutta FSX alkaa vissiin jo tuollakin kannettavalla taipua joutuisasti?

Tässä vielä testin tynkääkin: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4297

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Itse sain tälläisen tarjouksen:

Atx miditorni 500W musta

Asrock conroe 1333

Intel core quad q6600 2.4 ghz

4x 1gb ddr2 667mhz

Kiintolevy 250gb

dvd+-rw dual layer 20x

Asus gf 8800gts

Ja käyttikseksi Windows vista ultimate.

Näyttö vielä avoin

Eli toimiiko fsx hyvin tolla?

T:Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei edes Q6600 tuo tehoa riittävästi. Riittävillä detaljeilla ja efekteillä tökkii tuollakin :P. Mulla tosin näytönohjaimena ATI HD3850. Tuntuu välillä siltä, että vanha Athlon 3000+ pyöritti ainakin tasaisemmin, joskaan ei nopeammin. Taitaa tosin vika olla Vistassa, kun alkaa tuntua siltä että tuo ME:kin oli aikanaan

luotettavampi:

[ attachment removed ]

Statistiikkafriikit tulee hulluksi jos alkavat seurata tuota Vistan omaa luotettavuusindeksiä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX on kokoonpantu niin että jo detaljit puolessakin se peittoaa vanhemmat simut hulppeesti.Sitä myöten kun kalusto paranee ,siittä saa enemmän irti.Ei sitä pidä ajatella niin ,että se olisi huono jos ei heti saa kaikkea maximoitua.Teemulle sanoisin että tuolla kombinaatiolla simu kulkee ihan mukavasti.Onhan GTS uudempi G92 piiriin perustuva 512mb malli,muita ei kannata hyväksyä.Toinen juttu ,että uudet AsRock-emot ovat ihan käypäsiä ,mutta kellotukseen ne eivät ole kovin suositeltavia.Vielä toteaisin omasta kekemuksestani,että Vista -käyttiksessä ei ole simun pyörittäjänä mitään suurempaa vikaa.Suosittelen 64-bittistä ja 4gigaa muistia.Jos joku lisäosa ei siitä tykkää ,ei lisäosan valmistaja ilmeisesti halua myydä sitä.

Vexi

Vista raportoi senkin ,jos käyttäjällä on eripari sukat jalassa.Ei noilla merkinnöillä suurimmalla osalla ole käytännön merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään