Nils Rostedt

Arlanda-kuvia jälleen kerran (noin 22 kuvaa)

5 viestiä aiheessa

Murphyn lain mukaisesti aina kun työmatkalla jää aikaa kuvaamiseen, keli on pilvinen  ???

 

Joka tapauksessa tässä muutamia kenties ei niin tuttuja koneita.

 

Aloitellaan albiinolla. Tässä Fokker 50:ssa oli aiemmin paljon mukavampi väritys (muistattehan tanssijat). Air Baltic.

[ attachment removed ]

 

Spanair on SAS:n liittolaisyhtiö joka käyttää MD- ja Airbus kalustoa. EC-IIZ, A320.

[ attachment removed ]

 

Mainoslogoa pukkaa. SE-DSO on Skywaysin BAE Avro 146 RJ-100. Tai ainakin näin ilmoittaa Airliners.net konetyypin nykyään.  ???

Suttuinen kuva, tiedän, mutta aihe ei sentään ole aivan peruskauraa....

[ attachment removed ]

 

Norjalaisen Wideröen DHC-8-100 Dash 8. Jos olisin norjalainen, tuossahan oli minun nimikko-rekisteritunnus  ;)

Totuus on kuitenkin se että kone on ollut aiemmin Norjan Luftfartsverketin käytössä ILS-kalibrointikoneena.

[ attachment removed ]

 

Oho, Canadair SAS-logolla. Olen tosin aiemminkin nähnyt tällaisen,  kuinka ollakaan paikka oli silloin München. Hämärän muistikuvan mukaan kyse olisi lentomiehistöjen koulutuksesta?? OY-MBU, CRJ-200LR.

[ attachment removed ]

 

Estonian Airin lippulaivakalustoa, B737-500 ES-ABD.

[ attachment removed ]

 

Ja Pulkovon samanlainen. EI-CDH. Tämäkin logo taitaa kohta poistua kun Pulkovo vaihtuu Rossijaksi, vai miten se nyt menikään. 

[ attachment removed ]

 

Boeing vastaan MD, 2:1 epäsuhta kalustovoimassa  8)

[ attachment removed ]

 

Continentalin aamuvuoro Newarkiin. N12114, B757.

[ attachment removed ]

 

Alpenbus. Swiss, A319, HB-IPS.

[ attachment removed ]

 

Sarjassamme tästä on saatava parempi kuva..... Coast Air, BAe Jetstream 31 LN-FAM.

[ attachment removed ]

 

Air Åland lentää myös Arlandaan. LY-ISR, Saab 340.

[ attachment removed ]

 

Lisää LY-maan merkillisiä yhtiöitä. Vildanden Norjasta,  eli Danish Air Transport,  eli Danu Oro Tranportas.  LY-DOT, ATR-42-300.

[ attachment removed ]

 

Tämä albiino ATR-42-300 kuuluu a.netin mukaan White Eagle Aviationille. Nimi ainakin sopii väritykseen  :P

[ attachment removed ]

 

Vaihteeksi suomalaiskalustoa eli Blue1:nn uusin MD-90, OH-BLD. Koneesta on toisteiseki vain 1 kuva airliners.netissä Blue1:n väreissä.

[ attachment removed ]

 

Turkkilainen B737-400. TC-JDH.

[ attachment removed ]

 

Seuraavana TAP Air Portugal ja A320 CS-TNJ, Jotenkin aika pirteä väritys, erottuu edukseen mielestäni.

[ attachment removed ]

 

On se B757 aika nätti kone, tässä Icelandairin väreissä, TF-FIR. Tässäkin on wingletit - taitavat ilmestyä yhä useampiin 757-koneisiin.

[ attachment removed ]

 

Ei unohdeta potkurikoneita. SAS Commuter ja DHC-8-402Q Dash 8.

[ attachment removed ]

 

Kuin muisto menneiltä ajoilta. Mikä yhtiö? (Pitäisi olla aika helppo kysymys.)

[ attachment removed ]

 

Ja tässä Arlandan vakio-jumbokalustoa. Thai:n 747-400 HS-TGF lähtee Bangkokiin. Muiden yhtiöiden jumboja ei täältä taidakaan liikennöidä säännöllisesti.

[ attachment removed ]

 

Tämä Dagens Industri-lehden mainosjetti lentää tavallisesti Brommasta, nyt oli jostain syystä tullut Arlandaan. Milloinkohan saamme Suomessa nähdä Kauppalehden mainosjetin? Malmö Aviation, BAE Systems Avro 146-RJ100, SE-DSX.

[ attachment removed ]

 

Sokerina pohjalla tällainen minulle täysin uusi SAS-tuttavuus. Pienellä etsinnällä selvisi että tämä on Transwedelta liisattu kone, jolla SAS lentää Arlanda-London City Airport-reittiä. Irlannin rekisterissä oleva kone EI-COQ on sekin minulle uusi Avron alatyyppi, eli a.netin nimitystyylin mukaan BAE Systems Avro 146-RJ70.

[ attachment removed ]

 

Sen pituinen se, harmaata oli näin syksyllä mutta toivon mukaan jaksoit kuitenkin katsella  ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonii olihan siinä normaalista Suomen konekannasta poikkeavaa.

 

Olisko Super 80 joku Bulgarian Air Charter tai vastaava, niillä tuo taisi siinä lukea...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan, että Super 80 teksti oli Alitalian koneessa...

 

Pitää paikkansa  :thmbup:. Saas nähdä kuinka Alitalialle käy, viime päivinä on tullut huolestuttavia uutisia että rahoittajien kärsivällisyys olsi loppumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla