Guest Cougis

Metar-sanomat

7 viestiä aiheessa

Olen tässä opiskellut noiden metarien tulkitsemista, ja olen siinä kohtuullisen hyvin onnistunutkin. Olisi vaan pieni ongelma, eli toi näkyvyys ja siihen liityvät koodit (esim. nsc, drsn, mifg). Ymmärrän kyllä suunilleen, mitä noi käytännössä tarkoittaa, mutta sattuiskohan kukaan tietämään sellaista sivua, josta sais tyhjentävän selvityksen noista koodeista ja lyhenteistä? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä opiskellut noiden metarien tulkitsemista, ja olen siinä kohtuullisen hyvin onnistunutkin. Olisi vaan pieni ongelma, eli toi näkyvyys ja siihen liityvät koodit (esim. nsc, drsn, mifg). Ymmärrän kyllä suunilleen, mitä noi käytännössä tarkoittaa, mutta sattuiskohan kukaan tietämään sellaista sivua, josta sais tyhjentävän selvityksen noista koodeista ja lyhenteistä? ???

Katsopas täältä: http://vacc-fin.net/tutorials/useful/wx/

Edit: Niin ja tervetuloa joukkoon mukaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..ja briefing on siis lentoasemalla oleva lennonvalmistelutila, jonka merkkinä on keltainen neliön muotoinen kyltti jossa on musta C-kirjain.

Esim. Malmilla se on siellä pyöreän terminaalirakennuksen yläkerrassa, alakerran ovessa on tuo mainittu merkki josta portaat ylös.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..ja briefing on siis lentoasemalla oleva lennonvalmistelutila, jonka merkkinä on keltainen neliön muotoinen kyltti jossa on musta C-kirjain.

Esim. Malmilla se on siellä pyöreän terminaalirakennuksen yläkerrassa, alakerran ovessa on tuo mainittu merkki josta portaat ylös.

//Tuomas

Briefingien saavutettavuudesta tuleekin mieleeni, että joka kentällä ei ole ihan yhytä helppoa mennä käymään briefingissä. Esim. täällä Jyväskylässä joutuu soittamaan ensin kentän portin puhelimesta kunnossapitoon, joka avaa portin. Tämän jälkeen pitää vielä tornirakennuksen alaovelta soittaa ovipuhelimella briefingiin, joka avaa oven. Eli tuo on jo sellainen ketju, että pelottaa epävarmimman harrastajan pois - ellei jopa harrasteilmailijoitakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään