Toni Kaarto

Pienkoneen nopeus rullausteillä?

32 viestiä aiheessa

:) Melkoista jeesustelua taas kerran. Ihanko oikeesti täällä vängätään siitä että joku meni sanomaan

sanan knotsi?

Oon lueskellu tätä foorumia pari vuotta, enkä vieläkään ymmärä läheskään kaikkia sanoja tai ennenkaikkea

lyhenteitä mitä täällä käytetään. Oon luullut että täällä pääasia on juuri esittää tietämystään käyttämällä

mahdollisimman ihmeellisiä sanoja. Ja nyt "knotsi" tuotti ongelmia.  :) Ihan niinkun ilmailusanasto ei olisi

muuten englanninkielisiä väännöksiä pullollaan.

Onneksi Mikko M. sentään uskaltaa sanoa asiat niinkun ne on, miettimättä moderaattorin titteliä.

Anteeksi hirveästi, tarkoitin siis "sovintotuomarin" tai "toimittajan" titteliä. (eurowordin käännös) ((siis tarkoitin

"eurooppasanan" tuottamaa käännöstä)).

Mä lähden nyt sitimarkettiin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomenkielisiä termejä sisältävä viesti poistettu toisia häiritsemästä.

Knotsi vain kuulosti liian tyhmältä, mutta ei näköjään muiden mielestä.

Anteeksi vaan.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai aiheestakin saa sanoa?

Kauan sitten katselin MAlmilla rullailua, jos ei oikeastaan ollut yhtään pyörää edes maassa. Taisi olla tehokone C-150. Toki renkaat varmaan vielä pyörivät, mutta ilmassa se oli.

Tilanteeseen sopiva nopeus oli ehkä ylittynyt vähän.

Reipas kävelyvauhti kai on opetettu termi rullausnopeudesta. Lensakrin mittarista sitä ei yleensä voi päätellä johtuen tuulen suunaan sopimattomuudesta usein kun rullitaan myötätuuleen radan päähän. Vähintään kai ainakin yhden pyörän pitäisi olla maassa, muuten tarvitaan selvitys lentoonlähtöön, ainakin valvotuilla lentopaikoilla ???

Pitääkö rullatessa olla vyöt kiinni?

-M-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne vähäiset kerrat jolloin olen Malmilla liikennettä seuraillut, huomio on aina kiinnittynyt rullausnopeuksiin jotka ovat olleet mielestäni huimaa katsottavaa! Kiitotielle 18 mennään siis mielestäni tosiaankin kaikkea muuta kuin ripeää kävelyvauhtia. Tosin maallikko olen joten tämä vain mielipiteenäni.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tykkää käyttää. Ei kaikki ole samanlaisia.Jotkut tykkää käyttää suomenkieltä jotku taas ei. Solmua termi on minun mielestä paljon parempi veneily hommissa. Ei ilmailussa. Mutta se on taas minun mielipide. Ja tästäkin varmaan tulee kommenttia että "ei veneilyssä käytetä solmua termiä".  :P

Tuli tästä mieleen, että ilmailuhan liittyy jollain "mystisellä" tavalla purjehdukseen ja muuhun merenkäyntiin, puhutaanhan myös ilmalaivoista, lentolaivueesta, purjelentokoneesta yms. Mikä tämän historiallinen tausta onkaan, ken voisi valaista asiaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään