Markus Nyman

JP Air hakee miehistöjä ja asiakkaita.

31 viestiä aiheessa

Toi An-12 pitää nähä noissa väreissä ja sama koskee tuota IL-76TD:tä ....  ;)

 

Tuskimpa tulet näkemään enempää kuin nuo kuvat  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei selkene tämäkään sumu:

 

Meillä MD-80-foorumissa tieto, että kreikkalainen EuroAir liisaakin JPAirille varatut kaksi MD-83-konetta viideksi vuodeksi.

 

 

Ensimmäinen koneista eli SX-BEU on lennetty keskiviikkona Ateenaan.  Airliners.netistä löytyy jo kuva koneesta Shannonissa matkalla Kreikkaan.

SX-BEV on vielä huollossa ja tulee liikenteeseen toukokuun alkupuolella. 

 

Koneet tulevat lentämään kesällä turisteja pääasiassa Keski-Euroopasta Kreikkaan ja Turkkiin. Suomessa saati Virossa niitä ei ihan heti nähdä.

 

JP Air lentoja operoi, mutta lennot tapahtuvat EuroAirin lentoluvilla, koska Viron viranomainen ei ole vielä JP Airille omia lupia myöntänyt. Matkustamohenkilökunta on pääasiassa kreikkalaisia.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.ap3.ee/?PublicationId=90f35066-9e68-4553-8eb8-109c7ae7e87f

 

Tilauslentoja tehnyt ja mannertenvälisiä reittejä suunnitellut OÜ Skyworld Airlines sai tällä viikolla väliaikaiseksi konkurssipesän hoitajaksi Rein Vaiksaaren.

 

Konkurssipesän hoitajan tulee selvittää konkurssimenettelyn aikana velallisen koko kiinteistö ja irtaimiston koostumus, arvioida se, ja myös selvittää kaikki velat. Hoitajan tulee pyytää pankeilta, ja muilta laitoksilta tiedot ja selvitykset konkurssivelallisen taloudellisesta tilanteesta, lukee virallisessa tiedotteessa.

 

Silloin vielä nimeä JP AIR OÜ käyttäneen yrityksen tuorein vuosikertomus on vuodelta 2007. Sen mukaan oli yrityksen liikevaihto vuonna 2006 46,6 ja 2007 vuonna 67,6 miljoonaa kruunua. Voittoa tehtiin vastaavasti 0,9 ja 1,2 miljoonaa kruunua.

 

Suurimman osan liikevaihdosta toivat 2007 vuonna tilauslennot Suomesta ja Ruotsista. Yritys tarjosi myöskin lentopostipalvelua.

 

Yrityksen kotisivujen tietojen mukaan suunniteltiin myöskin lentojen aloittamista Euroopasta Aasiaan, Afrikkaan ja Amerikan yhdysvaltoihin. Skyworldin päälentokenttä oli Verona Italiassa.

 

Charter-lentopalvelua tarjoavan yrityksen JP Air OÜ loivat suomalainen Jarkko Juhani Peltonen ja virolainen Pille Perli vuonna 2004, 60% yrityksestä kuului perustamisen aikaan Peltoselle.

 

Syksyllä 2006 Peltonen kertoi Äripäevälle, että hän on investoinut noin 20 miljoonaa kruunua lentoyhtiön käynnistämiseen. "Virosta on tähän asti puuttunut Charter-lentoyhtiö" hän perusteli. Eniten asiakkaita Peltonen luotti saavansa matkanjärjestäjien joukosta.

 

Suomalainen yrittäjä lisäsi että on laskelmoinut ensimmäisen toimintavuoden tappiolliseksi. Toisen vuoden lopulla suunniteltiin päästävän voitolle, jotta saataisiin ostaa lisäksi toinen lentokone. Aluksi yrityksellä oli yksi Boeing 737.

 

Aikaisemmin Võrussa työvaatteiden valmistamisen ja silkkipainon kanssa toiminut Perli kertoi samana syksynä Äripäevalle, että lentoyhtiö etsii Virosta työntekijöitä. "Suunnitelmissa on palkata 15 ihmistä, niiden joukossa lentoemännät kuin myöskin kapteeni ja perämies" hän kommentoi tuolloin mediassa ilmestyneitä suuria työpaikkailmoituksia.

 

Viime vuoden syyskuusta lähtien kuului yrityksen enemmistöosuus Jarkko Juhani Peltosen sijaan Tero Juhani Salmelalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.ap3.ee/?PublicationId=6600a269-9fbb-4f7a-9f40-cb2c72a58bfc

 

Konkurssiin mennyt lentofirma Skyworld Airlines (entiseltä nimeltään JP AIR OÜ) myi Nordea pankista otetulla lainalla ostetun lentokoneen johdon jäseneen Pille Perliin liittyvälle yhtiölle, joka vahingoitti velkojan etuja.

 

Konkurssipesän hoitajan arvion mukaan tuli Skyword Airlines maksukyvyttömäksi jo 2008 vuoden lopulla, jolloin velallinen lopetti lainasopimuksesta tulevien velvoitteiden täyttämisen. 17. huhtikuuta 2009 myytiin yrityksen taseessa ollut lentokone kolmannelle henkilölle ja sen jälkeen ei ole pesänhoitajan mukaan ollut mitään liiketoimintaa lukee oikeuden päätöksessä. Konkurssipesän hoitajan mukaan voi velallisen maksukyvyttömyyden yhtenä oleellisena syynä olla myöskin suuri virhe johtamisessa. Lopullinen arvion siitä voidaan tehdä tulevan konkurssimenettelyn aikana hän lisäsi.

 

Myöskin voidaan tulevan konkurssimenettelyn aikana antaa lopullinen arvio siitä, että esiintyikö johdon jäsenten toiminnassa rikoksen tunnusmerkkejä. Pesänhoitaja löytää myös sen, että velallisen johdon jäsenten toiminta voi olla omaisuuden "valtaamista" ja tai petoksen tunnukset täyttävää, koska tietoja siitä mihin ja kenelle menivät lentokoneen myynnistä saadut rahat ei ole.

 

Väliaikainen pesänhoitaja on näkökannalla, että kyseessä olevassa asiassa on mahdollisuus takaisinsaantiin ja takaisinsaantivaatimukseen, koska lentokone on siirretty yhden vuoden aikana ennen konkurssimenettelyn aloittamista, mikäli myyjä tiesi voi piti tietää että se vahingoittaa velkojan etuja.

 

Lentokoneen siirrossa on eittämättä vahingoitettu velkojan etuja, ja siitä piti tietämän sopimuksen toinen osapuoli huomauttaa oikeus. Sen lisäksi suorittivat toimia lähipiiriläiset, koska Pille Perli oli niin Skyworld Airlines OÛ:n kuin myös Saunalahti Eesti OÜ:n johdon jäsen ja osakas.

 

Siitä johtuen harkitsee pesänhoitaja takaisinsaamisen vaateen esittämistä Saunalahti Eesti OÜ ja XPRS Air OÜ:ta vastaan sisältäen hakemuksen ilma-aluksen takavarikoimiseksi vaateen varmistamiseksi.

 

Tsarterlentoyhtiö Skyworld Airlines on velkaa lentokoneen ostoksi lainaa antaneelle Nordea pankille 4,2 miljoona kruunua. Yhtiön konkurssi kuulutettiin 16. toukokuuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään