Lauri Räsänen

Digistä paperille

7 viestiä aiheessa

Terve!

Tuo hakumasiina ei tuottanut toivottua tulosta, joten kysäistäämpä sitten. :)

Elikkä  olisko hyviä vinkkejä/ohjeita miten saisi muokatuista valokuvista ihan "konkreettisia" paperikuvia ja mielellään hyvälaatuisia sellaisia. Olen kokeillut

1.) Siirtää kuvia muokkauksen kokeneina takaisin muistikortille ajatuksena kiikuttaa kortti tämän jälkeen valokuvaliikkeeseen paperiversioiden tekoa varten.

--> onglemana siirto kortille. Kamerani (S3) ei anna siirtää kuvia muistikortille esim. koossa 1024 x XXX , vaan ehdottaa koon muuttamista 640 x XXX kokoon. Tällöin paprikuvista tulee ihmeellistä  pikselisuttua ja muutenkin epätarkkaa. :(

2.) Kuvien tulostusta suoraan valokuvatulostimella valokuvapaperille.

--> ongelmana laatu. Valitettavasti tulostin jättää läheltä katsottaessa ikävää pystyrantua kuvaan, vaikka muuten värit yms. ovat kohdallaan.

Eli olisiko jokin keino saada mahdollisimman virheettömiä (tai ainakin  lähellä kameran alkuperäistä kuvanlaatua olevia) kuvia esim. tauluiksi jne.? ??? Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta aloittelijana ei voi tietää kaikkea. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä!

Onkos jollakulla kokemusta niiden laadusta? :P

Hyviä kuvia niistä kaikista tulee se riippuu ihan siitä minkälaista laatua niille lähetät. Itsellä on tuossa seinällä 75*54cm malmin kuvataulu joka on tilattu Ifiltä ennen kuin he lopettivat prokuvien kehityksen.

mm. fotonetissä on se hyvä puoli että he tarjoavat tulostusprofiilin jolloin voit photoshopilla muuttaa kuvat heidän profiiliin. Silloin värit on paremmin kohdillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt ifiä ja extrafilm paikkoja, juuri tänään lähti extralle 70kuvan pino.. eikä ole kallistakaan ja laatu on mielestäni hyvä eivätkä (tietääkseni) korjaile kuvia automaattisesti kuten ifi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään