Jouni Asteljoki

Lapin puskalento toiminta UHATTUNA

4 viestiä aiheessa

LAPIN " PUSKALENTOTOIMINTA" miekan terällä :'(

Aloitan uuden aiheen todella vakavasta ammattikunnasta, kuin ennen Jarria ja sen jälkeen täällä pohjolassa:

 

Aluksi täytyy sanoa, ennen tehtiin asioita kuulopuheella, kokemus ja JÄRKI kasvoivat sitä mukaa ja hyvin asiat tuppasivat kulkemaan. Se olikin aikaa ennen pyrökratiaa. Silloin juotiin kahvit siellä, sun täällä ja sitä sanottiin "kuppilatiimaksi". Tänä päivänä neuvottelu tuokioksi.  Sitä tiimaa mulla piisaa monelta sektorilta kuultuna ja onhan sitä täällä Laplandiassa monella muullakin tavalla kerennyt kartuttamaan. Tuli tässä viime kuussa 40 täyteen ja monia kokeneempia ja ikääni katsottuna KOKENEEMPANA tältä palstalta tunnen.

 

Kysynkin, että tähän "pyrö" viidakkoon se "Prysseli" meidät hukuttaa, kun ns. taitavat hommia hoitaa? MIKSI ME EMME VOI VAIKUTTAA YHDESSÄ?! Kyllä voimme, sillä meillä on järjestöt, liitot jne. 8)

Terv, Jouni Aslak Asteljoki / Entinen VLP OY, Vuotso / Sevettijärvi  lähtöjä 9800.tunteja 2990,jne. Kaikki OMIA ja siihen 1001/ järveä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osio 2. Tällä hetkellä täällä pohjolassa operoi 3 vesi-koneella operoivaa yhtiötä, joista viime talvena 2 operoivat myös kevät- talvisin suksiversiossa. Tulevana talvena EI ensimmäistäkään?! Joku kysyy miksi? Nykyinen systeemi ÄLYTÖN. Lento_yhtiöiltä vaaditaan yleisesti saman-suuntaiset säännöt ympäri unionin?! Jokainen jäsen tekee poikkeavia muutoksia vedoten johonkin heidän valtiota koskien. Meillä: Terva,Puikula_pottu ja mämmi on saatu siihen suojeltavaan uomaan; miksi puskalentämistä lentämisenä ja elämisen muotona ei siihe vois saada.?! Onhan sekin elinkeino, joka siihen oppii ja rupeaa. Moni nuorempi haluais  tehdä tätä kotimaassa, kuin matkustaa esim:. Alaskaan. P.S. Melkein sama leveys-piiri.

Terv, "Vittuuntunut" Aslak

P.S. Moni ISON YHTIÖN kippari tuli hakemaan VOIMAA omaan työhönsä ja sille yhtiölle  meikäläisen kautta. Ja,niin me oltiin, kuin parhaat kaverit tulilla. Hänen horisontti saattoi olla 3-6 m meikäläistä korkeammalla työssään, mutta makkarat paistui samalla tasolla ja hauskaa oli ja on ollut ollut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puskalentämisestä en mitään tiedä enkä lentämisestä juuri muutenkaan mutta mieli tekee kommentoida vaikka ehkä "vaarallisella" pohjalla liikunkin. Mä tein Lapissa Jounin työtä hatarasti liippaavia maaoperaatioita -90-luvun ja uskoisin että mulle ainakin aukesi mitä Jouni tarkoittaa.

 

Ajatellaan asiaa fiktiivisesti vaikkapa näin: Lapissa lennetään kalastajia järville. Koneeseen mahtuu kolme ukkoa varusteineen, paluu viikon kuluttua. Samaan aikaan Kreikassa, Maltalla, Monacossa ja Portugalissa lennätetään rantaturisteja lähibiitseille, koneeseen mahtuu 20 ukkoa, akkaa ja infanttia, paluu samana iltana. Lapissa lennetään usealle eri järvelle, muissa esimerkeissä aina samalle asvaltille tai laituriin. Sattuupa sitten niin että Belgialainen saman koko/yhtiöluokan lentolaite tulee niittyyn ja komissio päättää julkisuudenkaipuussa tehdä lentoturvallisuudelle jotakin, vaikkapa määrittää että pienilläkin lentoyhtiöllä pitää olla tiettyjä varusteita, tiloja, valoja, laitureita sun muita käyttämissään kohteissa ja tähän nippuun tasapäistetään _kaikki_ unionin pelialueet, mukaanlukien Suomen Lappi. Rakenna siinä sitten laituri joka v**un lampeen, terminaali paskahuusseineen ja tyyppihyväksytyt valot niiden kaveriksi.

 

Kyse on ankarasta tasapäistämisestä unionin sisällä, kokoluokkien määrittämisestä valtavilla toleransseilla, samaan tapaan kuin neuvostoliitossa konsanaan. Tämä väite on helppo ampua alas vanhoilla fraaseilla, "jos ei kannata niin eti muuta työtä" tai "unionin demokratia vaatii kaikille tasapuolista kohtelua". No, yrittäkää kersat sitten 15v kuluttua päästä johtokuntanne kanssa kolmeksi päiväksi Lappiin rauhassa - Ei onnistu ilman viikon patikointia, molempiin suuntiin. Valitettavasti teillä ei ole aikaa siihen.

 

Älä vaivu Jouni epätoivoon, sä olet Lentäjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään