Kirjoitettu Lokakuu 21, 2006 Mikäs ihmeen tilataideteos (OFF TOPIC: Googleen pikkuinsinööri ja pilataideteos ) se tässä kuvassa on? [ attachment removed ] Bonuskysymys: Missä otettu, ja miten ko paikka on edelleen merkittävä ilmailuun liittyvä paikka... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2006 Ohoh, ei vielä edes yritystä! Täytyy tunnustaa etten tiennyt minäkään, mutta nyt kun tiedän kun paikallinen asian minulle selitti, niin se tuntuu maailman luonnollisimmalta selitykseltä. Vinkki: Aika monelta löytyy kotoa vastaava rakenne, vaan paljon pienemmässä mittakaavassa.... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2006 Säleverho? Edit: Tarkoitan että tuolla rakenteella pyritään välttämään ilma-aluksen ohjailijaa häikäistymästä maa-ajoneuvojen ajoratavalaisimista? Sijainnista ei hajuakaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2006 EDIT: Filtterit eli ilman puhdistus.. kai ?! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2006 Ramille pisteet! Tarkoituksena nimenomaan ehkäistä lentokoneen ajajia häikäistymästä, ja toimii toki toisinkin päin. Tuonne eteenpäin kun katsoo, niin tuohan muodostaa vaakasuoraan asennetun sälekaihtimen. EDIT: Paikka helpottuu olennaisesti tällä (huonolla) kuvalla paikallisesta AirVeteran:ista: [ attachment removed ] Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2006 Hampuri EDDH? Nimenomaan, en olisi uskonut että tähän noin kauan menee. Museokone: http://www.airport.de/en/boeing_707.html Hampuri taasen nivoutuu ilmailuteollisuuteen siten että se on Airbus:n Saksan suurin tehdas. Se työllistää yli 10 000 henkeä, ja sen ohi useamman kerran kuun alussa ajellessa oli tien toisella puolella Lufthansan isohko konttoritalo sopivasti. Hampurissa tehdään kaikkien A318, A319 ja A321 loppukokoonpanot. Siellä tehdään myös A300/A310 ja A320 matkustamojen asennus sekä loppumaalaus. A380:n rungon pätkät ennen siirtoa Ranskaan, matkustamon viimeistely ja maalaus tehdään siellä, sekä Eurooppaan ja Lähi-Itään menevien (A380) koneiden lopputestaus ja luovutus. Hamburger Abendblatt taas kertoo 4.10. "Vom Superjet zum Problemflugzeug" että A380 yksin työllistää Hampurissa 2500 henkeä, ja pelkkä sen maalaus 200, joten ovat huolissaan projektin vastatuulista... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2006 Kiitos kysyjälle tiedosta. Paikan läpi on ajettu muutaman kerran veren maku suussa. Koskaan ei ole ollut aikaa miettiä mitä tuli nähtyä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla