Guest Jufernaut

Oasis - erilainen halpalentoyhtiökonsepti?

19 viestiä aiheessa

Oasiksen tähtäimessä Finnairin Aasian lennot...tai sitten ei.

 

Ainakin halavalla pojjaat lentävät HKG-Lontoo m/p 200 euroa  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noin kolmen vuoden kuluttua pystyy tuostakin sanomaan että mikä se todellinen Oasiksen hintataso tulee olemaan.

Jos on kolmen vuoden päästä vielä pystyssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noin kolmen vuoden kuluttua pystyy tuostakin sanomaan että mikä se todellinen Oasiksen hintataso tulee olemaan.

Jos on kolmen vuoden päästä vielä pystyssä.

 

Suihkumatkustajakoneet kuluttavat polttoainetta noin 3-4 litraa per matkustajapaikka per 100 km. Siitä voi laskea paljonko Hongkong-Lontoo -menopaluun polttoainekustannukset ovat per matkustaja. Veikkaan, että menevät yli reilusti 200 euron.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä edelleenkin vähän ihmetyttää nämä otsikoinnit ja uutisoinnit. Ilmeisesti Finnair on sellainen nimi jolla houkutellaan Suomessa lukijoita.

 

Nyt tämäkin että Gatwick-Hong Kong -lennot olisivat jotenkin erityisesti Finnairin kilpailijoina.

Viimeksihän Air Chinan mahdollinen lentojen aloitus Moskovasta Beijingiin Talouselämän mukaan vesittää Finnairin Aasian strategian ja uusien laajarunkojen hankintakin oli jo vaakalaudalla. Hong Kong on sitäpaitsi kuitenkin vain yksi kohde Aasiassa josta monet vielä jatkavat eteenpäin kohteisiin kuten Taipei, Sydney.

 

Tuo Raivion kaivama hinta HKG-LHR on sieltä kalleimmasta päästä, ilmeisesti kaivettu Finnairin omilta sivuilta jotka eivät ole ihan ajan tasalla HKG:n lipuista. Sielläkin kun marssii matkatoimistoon niin Finnairin hinnat Eurooppaan ovat jotain muuta kun netissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair jatkaa halpisyhtiöksi itsensä nimenneen Aer Linguksen osakkeenomistajien painostusta myymään Aer Linguksen osake-enemmistö Ryanairille.

 

Jos Ryanair saa enemmistöosakkuuden ja sen myötä määräysvallan, O´Leary sanoo melko suoraan potkaisevansa pihalle kolmanneksen Aer Lingusin 3200 työntekijästä. Ei kuitenkaan lentävästä henkilökunnasta eikä tekniikasta ?

 

Ryanairin sivuilla on pitkä ja vaikeaselkoinen tiedote, jossa puolustetaan Ryanairin kantaa, ja tänään pitäisi sivuille ilmestyä vielä uusi ostotarjouksesta kertova tiedote. Asiaa puidaan kohtalaisen paljon jo Airwisen uutisessa:

 

http://news.airwise.com/story/view/1161388762.html

 

(Melkoinen määrä pop-uppeja muuten yrittää ängetä näkyville Airwisen sivuilla nykyisin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(Melkoinen määrä pop-uppeja muuten yrittää ängetä näkyville Airwisen sivuilla nykyisin)

 

Ihan off-topiccina mutta oletko nyt ihan varma ettei kyse ole jostain muusta koneellasi kuin tuosta sivusta. Onhan tuolla sivustolla melkein joka sivulla mainoksia (esim.Googlen), mutta itse en törmännyt kuin yhteen pop-up mainokseen ja sen mainoksen tulon jälkeen tuolla sivulla ei tule yhtään muita pop-uppeja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suihkumatkustajakoneet kuluttavat polttoainetta noin 3-4 litraa per matkustajapaikka per 100 km. Siitä voi laskea paljonko Hongkong-Lontoo -menopaluun polttoainekustannukset ovat per matkustaja. Veikkaan, että menevät yli reilusti 200 euron.

 

Mulla ole mitään kokemusta 744 kulutuksesta, mutta Lufthansan mukaan a340-600 hörii 3.6litraa/pax/100km. Jos olettaisi, että jumbossa suuremman kokonaiskulutuksen vastapainoksi onkuitenkin enemmän matkustajia, niin sanottaisko vaikka 3.5litraa???

 

Tällöin, eikös Helsingistä Hong Kongiin ole jotain about 4900nm? Eli about 9100km, jolloin kulutus yhtä matkustajaa kohden olisi noin (jälleen hieman tolareanssipyöristystä) 320 litraa. Keväällä Jet-A1 oli muistaakseni 0,75 euroa suunnilleen, eli pelkkä löpölasku olisi per pax noin 240 euroa. Mukaanhan tulee vielä paljon muutakin kuten koneen leasing kuluja, huoltomenoja, miehistöä, ateriaa, navi maksuja, kenttämaksuja, veroja jne... -Ja Oasis lentää vielä Lontooseen asti. Saas nähdä kauanko tuolla hintatasolla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama vuosi sitten Finnairin vuosikertomuksessa polttoainekustannukset olivat noin 10 prosenttia yhtiön kaikista kustannuksista. Nykyisillä polttoaineen hinnoilla ne ovat varmaankin lähempänä 20 prosenttia. Halpalentoyhtiöillä, jotka pystyvät karsimaan (?) muita kustannuksia, on polttoaineen prosentuaalinen osuus kaikista kustannuksista suurempi.

 

Tuossa Villen laskelmassa pitää huomata myös, että se koskee yhdensuuntaista matkaa ja Oasiksen hinta on meno-paluulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla ole mitään kokemusta 744 kulutuksesta, mutta Lufthansan mukaan a340-600 hörii 3.6litraa/pax/100km. Jos olettaisi, että jumbossa suuremman kokonaiskulutuksen vastapainoksi onkuitenkin enemmän matkustajia, niin sanottaisko vaikka 3.5litraa???

 

Tällöin, eikös Helsingistä Hong Kongiin ole jotain about 4900nm? Eli about 9100km, jolloin kulutus yhtä matkustajaa kohden olisi noin (jälleen hieman tolareanssipyöristystä) 320 litraa. Keväällä Jet-A1 oli muistaakseni 0,75 euroa suunnilleen, eli pelkkä löpölasku olisi per pax noin 240 euroa. Mukaanhan tulee vielä paljon muutakin kuten koneen leasing kuluja, huoltomenoja, miehistöä, ateriaa, navi maksuja, kenttämaksuja, veroja jne... -Ja Oasis lentää vielä Lontooseen asti. Saas nähdä kauanko tuolla hintatasolla...

 

Tuskin keskihinta Oasiksella meno-paluulle on kuitenkaan 200€. Halpalentoyhtiöiden hinnoittelulle on tyypillistä, että ensimmäiset liput myydään selvästi alle keskimääräisten kustannusten kuitenkin niin, että lipunhinta ylittää tavallisesti rajakustannukset (yhden lisämatkustajan kuljettamisesta aiheutuneet lisäkustannukset: matkustajaa kohden perityt lentokenttämaksut ja -verot, pieni lisäys polttoaineenkulutuksessa, lennoilla tarjotut ateriat jne.).

 

Kuten Ilkka aiemmin mainitsi, todellisen hintatason näkee vasta pitkässä juoksussa, kun taitavat operoida aluksi lentoja tappiollisina mainosmielessä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oasiksen sivujen mukaan 747-400:ssa (muuten entinen mm. Singapore Airlinesin, China Airlinesin ja Iberian käytössä ollut yksilö) on 81 bisnesluokan paikkaa ja 278 economy-luokan paikkaa.

 

Gatwickistä HongKongiin one way bisnes taitaa maksaa 470 puntaa ja one way economy 75 puntaa.

 

Muuttaako tämä laskelmia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Gatwickistä HongKongiin one way bisnes taitaa maksaa 470 puntaa ja one way economy 75 puntaa.

 

Tuo 75 puntaa  on joku ihme hotdeal-hinta.... Mielenkiintoiset ehdot advandced purchaselle muuten ...

 

The sooner you book, the better this is! Only available if you book the specified number of days in advance (45, 21 or 14 days). And if you need to, you can modify this booking (at an extra fee).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo 75 puntaa  on joku ihme hotdeal-hinta.... Mielenkiintoiset ehdot advandced purchaselle muuten ...

 

The sooner you book, the better this is! Only available if you book the specified number of days in advance (45, 21 or 14 days). And if you need to, you can modify this booking (at an extra fee).

 

Tähänhän on mm. Finnairkin mennyt. Ostat 60 päivää ennen lähtöä niin se on usein halvimillaan, tosin muutettavissa se ei ole edes lisämaksusta.

 

Sitten kun on kaikki keinot käytetty ja tilaa jollekin vuorolle jää niin se menee Viikkotarjouksiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun tulkintani mukaan nuo Oasiksen ehdot tarkoittavat, että sun on ostettava lipputtarkalleen 45, 21 tai 14 päivää ennen lähtöä. Voin toki olla väärässäkin  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin halavalla pojjaat lentävät HKG-Lontoo m/p 200 euroa  :thmbup:

Eikös tuo ole veroton hinta? Ja verojen kera 390 euroa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oasis-yhtiön ensimmäinen lento, tänään, on ainakin BBC:n mukaan täynnä, joskin TV-lähetyksessä kerrottiin, että halpoja paikkoja on vain 10 % penkeistä ja muut maksavat enemmän:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6082816.stm

 

TV:ssä haastatellut ympäristöjärjestöt ovat muuten huolissaan ilmansaasteiden lisääntymisestä, mikäli pitkän matkan lentoja aletaan myydä entistä halvemmalla ja siis lennetään useammin ja pitempään. Ikuisuuskysymys.

 

UPDATE: Saman BBC:n päivitetyn uutislinkin mukaan Oasiksen kone ei päässytkään lähtemään HongKongista, koska Venäjä eväsi koneelta ylilentoluvan. Harmillinen takaisku?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

UPDATE: Saman BBC:n päivitetyn uutislinkin mukaan Oasiksen kone ei päässytkään lähtemään HongKongista, koska Venäjä eväsi koneelta ylilentoluvan. Harmillinen takaisku?

 

Joo, Oasiksen O8700 HKG-LGW on siirretty lennettäväksi ehkä huomenna (26.10.). Nolo aloitus. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään