Guest piitu

Tuhoisa liikenneonnettomuus Konginkankaalla

310 viestiä aiheessa

En tiedä oletko itse ajanut autolla ikinä, mutta jos olet, olet varmasti joskus huomannut kuinka on ihan normaali kuiva pakkaskeli ja yhtäkkiä sataa jotain paskaa tai on mahdollisesti satanut hetkeä aikaisemmin ja tie onkin aivan peilijäässä. Vaikka 2min aikaisemmin oli täysin kuiva. Että eiköhän se yllättänyt.. Ja mitä sitten jos olikin ammattikuski ja keli yllätti? Talvi yllättää joka vuosi kaikki tyhmät suomalaiset (99% kansalaisista siis) että ei kai se nyt niin paha ole jos kerran yllättää. Ajattele jos yllättäisi joka kerta.

Juu, olen toki huomannut noita hetkiä. Tämä on suomi sellaista vain tapahtuu suomessa. Joskus on liukasta ja joskus ei. Koskaan ei ole tuollainen keli minua päässyt yllättämään. Jos yllättää, niin sitten se on ihan oma moka.

Me kaikki olemme robotteja jotka emme ikinä tee virheitä. Ihminen on erehtyväinen ja inhimillisiä asioita sattuu, ja tähän ei voi muuta todeta kuin että paska tsägä.

Eï kukaan robotteja kaipaa. Itse juuri tässä myönnät että kuski jopa saattoi tehdä virheen. Äsken syy oli vielä kelissä ja tienpidossa.

Ongelmakohta on muunmuassa siinä että yleensä kovimmat tekstit tulee henkilöiltä jotka eivät ole pakettiautoa kummoisempaa vehjettä ajanut.

Saattaa olla näinkin. Itselläni kuitenkin on kokemusta hiukan isommistakin.

Painostus aikataulussa pysymiseen saattaa joskus / joissakin paikoissa olla hyvinkin rajua. Liukas keli (mikä todellakin saattaa yllättää joskus) saattaa aiheuttaa vaikka mitä jännää.

Ja aikataulu on tärkeämpää kuin ihmishenki. Pelottavia paikkoja ovat. Ei niissä paikoissa sitten varmaan ole muutkaan asiat kunnossa jos asenne on tuota tasoa.

Todistit juuri oman tyhmyytesi ja kapeanäköisyytesi yllämainitulla lauseella. Onko se välinpitämättömyyttä, että vahingossa auto lähtee hallinnasta? Tuskin niin tarkoituksella kävi. Tuskin kyseinen kuljettaja ajatteli että tuossa mäessä teen vahingossa ohjausvirheen ja menetän hallinnan ja törmään bussiin ja annan 23 henkilön kuolla. Vai ajatteliko? Enpä usko. Tokihan Herra Siirilä itse olisi toiminut täydellisesti kyseisessä tilanteessa menettämättä ajoneuvonsa hallintaa, vai mitä? Niinhän puhut, kuin olisit itse täydellisyys kun noin herkästi olet mielipiteitäsi jakamassa.

Todellakin. Olisin painanut hyppynappia autossa ja hypännyt bussin yli.

Jos nyt luet tuon tekstin uudestaan ja unohdat paatoksen, niin varmaan huomaat että en missään vaiheessa sanonut että olisin selviytynyt paremmin. Sanoin, että ei se auto itsekseen sinne ojaan hypännyt, kyllä sillä kuskillakin oli osansa asiassa.

Onnettomuustutkintalautakunnan raportti on ihan täyttä paskaa mihin en kyllä lähtisi vetoamaan ihan helposti. Kyllähän voidaan samanlaisella autolla ajaa sama tienpätkä ja laittaa niitä antureita joka puolelle ja mitata että jos siirrytään 64cm tuonne päin, että miten se vaikuttaa. Mutta tilanne ei siltikään ole sama kuin onnettomuushetkellä eikä sitä voida tarpeeksi realistisesti yrittää jäljentää. Nojoo, tämä nyt ei suoranaisesti liittynyt tähän, mutta..

Tässäpä tämä asenne tuleekin hyvin esille. Jos tienpitäjää ei syytetä tai keliä ja ammattikuskista löytyykin vikaa niin raportti on automaattisesti paskaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

J

Ja aikataulu on tärkeämpää kuin ihmishenki. Pelottavia paikkoja ovat. Ei niissä paikoissa sitten varmaan ole muutkaan asiat kunnossa jos asenne on tuota tasoa.

Näin se vain valitettavasti on. Isoherrat ei ajattele kuin että tavara on perillä mahdollisimman äkkiä ja mahdollisimman halvalla. Turvallisuuden kustannuksella. Ei kuskitkaan tästä tykkää mutta meiltähän ei mielipiteitä kysellä. Aikataulut kun saattaa suunnitella joku asiakkaista eikä näihin voi edes kuljetusliike vaikuttaa. Ja nykylain mukaan kaikki vastuu on kuljettajalla ja kuljetusliikkeellä. Asiakas siis voi tehdä vaikka kuinka tiukan aikataulun, ilman että hän joutuu vastuusee. Jos kieltäytyy ajamasta niin tervemenoa, oven takana on jono uusia kuskeja ja kuljetusliikkeitä.  Kilpailu on yksinkertaisesti mennyt niin rajuksi. Aina on joku joka ajaa halvemmalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse näkisin että liikenteen vaarantamista koskeva syyte on jokseenkin perusteltavissa, mutta ei kyllä kuolemantuottamuksesta tulevia syytteitä, koska rekkakuski ei missään nimessä ole ainut aiheuttaja siinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse näkisin että liikenteen vaarantamista koskeva syyte on jokseenkin perusteltavissa, mutta ei kyllä kuolemantuottamuksesta tulevia syytteitä, koska rekkakuski ei missään nimessä ole ainut aiheuttaja siinä.

Totta.. Tilannetta tai mitään muuta ei paranna kuolemantuottamuksesta tulevat syytteet..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilimpa tehdä "kökkövideon" tylsyyksissäni.. Kun kerta vähän aiheeseen liittyy.. Arvatkaa monta kuvaa ;)... btw..ei kannata olla yhtä tylsää kuin itselläni..nooh, sellasta sattuu että kun ei ole mitään muuta tekemistä....

http://www.koti.phnet.fi/avpk/riku/konginkangass.wmv

Multa hurahti kyllä pointti ohi yhtä nopeasti kuin tuo videokin!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keskustelu alkoi kiihtymään sen viimeisimmän uutisen jälkeen jonka mukaan yhdistelmän kuski saa syytteet 23 kuolemantuottamuksesta ja liikenteen vaarantamisesta. Huomioikaa pliis että kyseessä ovat syytteet jotka on pakko tässä tilanteessa nostaa, muutoin valtionsyyttäjä saisi itse syytteen virkavirheestä. Tämä siksi koska lakia on todistettavasti rikottu mm. ylinopeuden ja ylikuorman muodossa. Ne eivät kuitenkaan yksin ole aiheuttaneet onnettomuutta. Toivon että oikeudessa järki voittaa.

Eikö sitä juupas-eipäs vääntöä rekkakuskit vs. hannukarpot ole harrastettu jo ihan tarpeeksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomioikaa pliis että kyseessä ovat syytteet jotka on pakko tässä tilanteessa nostaa, muutoin valtionsyyttäjä saisi itse syytteen virkavirheestä.

No juu, onhan se parempi nostaa syyte ja todeta ihan oikeusteitse kuljettaja syyttömäksi, kuin jättää tilanne roikkumaan ja jossitella vielä vuosienkin päästä että miten se nyt oikein meni... Syytteen nostaminen on kuitenkin eri asia kuin tuomitseminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin luin tämän päivän lehden ja siellä Kimmo Puntti ihmetteli loppuraportin osalta,miten vähän tienhoitoon oli kiinnitetty huomiota!

Eihän se tienhoidon laiminlyönti ollut niin oleellinen syy tähän äksidenttiin?

Kyllä tänäänkin ihmettelin,mihin on pito kadonnut täällä Konginkankaan alueella :o

Olipa meinaan pikkuisen luikasta 4-tiellä!

http://www.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/KA092154.jpg?random=1134159009

Näyttää olevan pakkasta sen verran,ettei voi suolata. Pahalta näyttää taas tuo Petomäki? Yöllä on taas rekat jumissa tuossa mäessä,sitten soitellaan ja tilataan hiekkaa avuksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos aiheuttaa vaaraa muille ja sattuu olemaan vielä ammattikuski, niin se on kyllä pahimman laatuista välinpitämättömyyttä.

Olet siis ajanut kuorma-autoa ja yhdistelmää. Tapahtuiko tämä muuallakin kuin intissä, koska en ole ikinä ennen kuullut ammattikuljettajan puhuvan kollegastaan ja hänen onnettomuudestaan vastaavalla tavalla, varsinkaan kun suurin osa heistä ymmärtää, että sama voi  tapahtua omalle kohdalle milloin tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet siis ajanut kuorma-autoa ja yhdistelmää. Tapahtuiko tämä muuallakin kuin intissä, koska en ole ikinä ennen kuullut ammattikuljettajan puhuvan kollegastaan ja hänen onnettomuudestaan vastaavalla tavalla, varsinkaan kun suurin osa heistä ymmärtää, että sama voi  tapahtua omalle kohdalle milloin tahansa.

Ei tapahtunut intissä, enkä väittänyt itseäni missään vaiheessa ammattikuljettajaksi. Nykyään teen aivan muita hommia.

Tottakai sympatiani ovat kyseisen kuskin puolella. Raskas kokemus ja varmasti kurjaa. Se mitä tässä olen yrittänyt sanoa on se, että ei se tienpitäjä sitä autoa sinne ojaan heitä, kuski sen auton siihen tilanteeseen ajaa ja kuskista se johtuu jos auto menee pellolle. Tietysti tekniset viat ovat erikseen samoin hirvikolarit ja sensuuntaiset jutut.

Jos auto on ojassa ilman teknistä vikaa, niin suurella todennäköisyydellä vika on ratin ja penkin välissä. Itse olen ollut kaksi kertaa ojassa. Toinen oli oma moka ja toinen ainakin osittain toisen auton syytä, mutta oli siinä ainakin jonkin verran omaakin mokaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eï kukaan robotteja kaipaa. Itse juuri tässä myönnät että kuski jopa saattoi tehdä virheen. Äsken syy oli vielä kelissä ja tienpidossa.

Syy oli kelissä ja tienpidossa, ja kyllä kuski varmastikin teki virheen. Kaikki muutkin tekevät virheitä. Siihen juuri viittasin robottikommentillani. Ihminen tekee virheitä. Myös vahingossa. On vain turha lähteä tällaisessa tilanteessa syyttämään kuolemantuottamuksesta.

Kuljetusalan arkea. Aikataulu todellakin on ihmishenkeä tärkeämpi.

Jos nyt luet tuon tekstin uudestaan ja unohdat paatoksen, niin varmaan huomaat että en missään vaiheessa sanonut että olisin selviytynyt paremmin. Sanoin, että ei se auto itsekseen sinne ojaan hypännyt, kyllä sillä kuskillakin oli osansa asiassa.

Hermostuin kommentistasi, että kuski osoitti välinpitämättömyyttä kun aiheutti vaaraa muille.

Tässäpä tämä asenne tuleekin hyvin esille. Jos tienpitäjää ei syytetä tai keliä ja ammattikuskista löytyykin vikaa niin raportti on automaattisesti paskaa?

Ei, vaan ajattelepa nyt hieman itsekin. Tilannetta voidaan yrittää mallintaa mahdollisimman tarkasti ajamalla sama tienpätkä samanlaisella autolla. Voidaan laittaa antureita joka puolelle ja mittailla tärähtelyjä mm. perävaunun vasemman etupyörän laakereissa ja vertailla sitä mm. metallin kirskuntaan vetoauton vetokytkimessä. Mutta, yksi pidempi aivastus pahassa kohdassa saattaa heilauttaa käsiä sen verta että auto menettää pidon. En väitä että tässä tapauksessa aivastuksen seurauksena kävi näin, vaan pointti on se että ei voida tarpeeksi hyvin mallintaa kyseistä tilannetta. Toisekseen, kitkat voidaan mitata kyllä etukäteen ja ne voidaan mitata jälkikäteen. Niinhän raportissakin väitettiin, että jos kitka on riittänyt auttamaan mäen ylös, olisi sen pitänyt myös riittää pitämään auto hallinnassa myöhemminkin. Tiessä on saattanut olla vaikkapa yksi erittäin liukas kohta johon on osunut ja saman tien lähti auto heilumaan. Mahdollisuuksia on monia.

Siksi en itse lähtisi ihan heti kehumaan tuotakaan raporttia. Ikinä ei voida tietää täysin onnettomuushetken olosuhteita. Eikä mitenkään ole varmaa, että kukaan olisi pystynyt pitämään yhdistelmää hallinnassa, vaikka raportti tekeekin selväksi että siihen olisi pystynyt melkein kuka tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syy oli kelissä ja tienpidossa, ja kyllä kuski varmastikin teki virheen. Kaikki muutkin tekevät virheitä. Siihen juuri viittasin robottikommentillani. Ihminen tekee virheitä. Myös vahingossa. On vain turha lähteä tällaisessa tilanteessa syyttämään kuolemantuottamuksesta.

Siihen en halua ottaa kantaa mistä pitää syyttää tai jättää syyttämättä. Se on viranomaisten asia.

Pystyn hyvin myöntämään, että tie ei ollut parhaassa mahdollisessa kunnossa mutta sellaista elämä vain on suomessa. Talvella saattaa olla liukasta. Siihen pitää pystyä varautumaan, varsinkin jos ajaa työkseen. Muutenhan työ ei ole turvallista itselle eikä muille.

Mutta mihin vedetään raja siihen, että missä vaiheessa vanhinko muuttuu huolimattomuudeksi? Sitä en väitä, että se kuski olisi tahallaa ajanut bussin nokkaan vaan merkityksellinen asia tässä on se, että onko se tapahtunut huolimattomuudesta. Siksihän mies saa syytteet kuolemantuottamuksesta ei murhasta. Ja siinä on suuri ero.

Kuljetusalan arkea. Aikataulu todellakin on ihmishenkeä tärkeämpi.

Tämä tässä asiassa onkin se pelottavin asia. Tällä menolla seuraava tapaus vain odottaa tulemistaan.

Hermostuin kommentistasi, että kuski osoitti välinpitämättömyyttä kun aiheutti vaaraa muille.

Eikös se ole välinpitämättömyyttä jos aiheuttaa vaaraa muille? En minä ole koko ammattikuntaa leimaamassa välinpitämättömiksi idiooteiksi. Tunne monia rekkakuskeja jotka ovat oikein mukavia ihmisiä ja hyviä ammattilaisia.

Siksi en itse lähtisi ihan heti kehumaan tuotakaan raporttia. Ikinä ei voida tietää täysin onnettomuushetken olosuhteita. Eikä mitenkään ole varmaa, että kukaan olisi pystynyt pitämään yhdistelmää hallinnassa, vaikka raportti tekeekin selväksi että siihen olisi pystynyt melkein kuka tahansa.

Niin, helppo sitä on jälkeenpäin sanoa että kyllähän tuosta olisi selvinnyt kuka tahansa ja vielä ihan helposti. Kun tilanne tulee yllättäen niin reaktiot ovat yleensä myöhässä. Täydeksi paskaksi en menisi kuitenkaan sanomaan. Kyllä siinä on tehty työtä niin hyvin kuin on osattu ja pystytty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan näin! Sen verran on ammattisolidaarisuutta että kollegaa ei haukuta/moitita onnettomuuksista. Se kun voi koska tahansa sattua omalle kohdalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan näin! Sen verran on ammattisolidaarisuutta että kollegaa ei haukuta/moitita onnettomuuksista. Se kun voi koska tahansa sattua omalle kohdalle...

Ööh... Eli yrität sanoa että jos kollega aiheuttaa tahallaan vaaraa muille niin siitä ei puhuta koska kuka tahansa ammattikuski saattaa koska tahansa tehdä niin? Nyt alkaa ihan oikeasti pelottamaan tien päällä.

Minun mielestäni edelleen jos ammattikuljettaja aiheuttaa TAHALLAAN vaaraa muille on se pahimmanlaatuista välinpitämättömyyttä, koska ammattikuljettajan kuuluu tietää paremmin. Onhan hän AMMATTILAINEN. (Ei tämä kommentti ei koske kyseisen onnettomuuden kuljettajaa) Alunperin yritin saada tällä kommentilla aikaan pieniä tapahtumia synapseissa pään sisällä, jotta myös ammattisolidaariset ehjä pienen hetken ajattelisivat asiaa objektiivisesti ilman "rahtarit" asennetta. Kyllä maailmassa tapahtuu onnettomuuksia joissa se rekkakuski on syyllinen, onko se vaikea asia hyväksyä? (Taaskaan ei koske yksin tätä tapausta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööh... Eli yrität sanoa että jos kollega aiheuttaa tahallaan vaaraa muille niin siitä ei puhuta koska kuka tahansa ammattikuski saattaa koska tahansa tehdä niin? Nyt alkaa ihan oikeasti pelottamaan tien päällä.

Luuletko tosiaankin että kukaan tahallaan haluaa aiheuttaa vaaraa muille!??!?!Ei pahalla, mutta tämä keskustelu alkaa muistuttamaan  liikaa suomi24&jippii keskustelua. Siellä näitä piisaa... Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ei koskaan ole ajanut työkseen niin voisi pitää turvan tukossa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä helvetistä oikein revit tuon tahallaan? Juha kirjoitti "kollegaa ei haukuta/moitita onnettomuuksista". Eli kuljettaja ei hauku tai moiti toista erilaisista onnettomuuksista. Itse koko ajan kuvittelet että tässä nyt aiheutetaan / on aiheutettu tahallaan onnettomuuksia ja kirjoitat kaikki viestisi siihen tyyliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä helvetistä oikein revit tuon tahallaan? Juha kirjoitti "kollegaa ei haukuta/moitita onnettomuuksista". Eli kuljettaja ei hauku tai moiti toista erilaisista onnettomuuksista. Itse koko ajan kuvittelet että tässä nyt aiheutetaan / on aiheutettu tahallaan onnettomuuksia ja kirjoitat kaikki viestisi siihen tyyliin.

Aikaisemmasta viestistän johon Santeri kommentoi ja sen jälkeen Juha tuli tukemaan Santerin kommenttia.

En ole missään vaiheessa sanonut että tässä on aiheutettu mitään tahallaan. Sehän selviää jo syytteistä. Puhutaan kuolemantuottamuksesta ei murhasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luuletko tosiaankin että kukaan tahallaan haluaa aiheuttaa vaaraa muille!??!?!Ei pahalla, mutta tämä keskustelu alkaa muistuttamaan  liikaa suomi24&jippii keskustelua. Siellä näitä piisaa... Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ei koskaan ole ajanut työkseen niin voisi pitää turvan tukossa!

Onhan noitakin nähty myös ammattikuljettajien piirissä. On niistä joskus onnettomuuksiakin tapahtunut. Eräs säiliörekka meni pellolle (onneksi ei käynyt kenellekään mitenkään) koska kuski oli päättänyt ruveta ottamaan paitaa pois ratissa kesken ajamisen. (jokunen vuosi sitten) Toinen tapaus tulee mieleen kun kuski oli näpytellyt tekstiviestiä ajaessa ja auto lipsahti ojaan. (en muista miten tässä kävi) Kyllä noi ainakin minun mielestäni ovat hyvinkin tahallisia vai onko se vain vahinko, että paita päättää lähtee pois päältä kesken ajon?

Olet oikeassa Suomi24 tulee selvästi mieleen kun ei viitsitä lukea niitä viestejä kunnolla, eikä tunnu edes pikkuisen kiinnostavan se, että mitähän tuossa nyt on tarkoitettu.

Jos se, että ajamisesta on saanut rahaa, on työkseen ajamista, niin minulla on kommentointioikeus näköjään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta kai jos joku aiheuttaa vaaraa tahallaan, on se välinpitämättömyyttä. Mutta tässä tuskin kukaan on aiheuttanut tahallaan yhtään mitään, joten pitääkö sitten tuoda keskusteluun jotain pirun tahallaan-väitteitä mitkä eivät nyt asiaan edes liity.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt alkaa ihan oikeasti pelottamaan tien päällä.

Ja vinkkinä, jos liikenteessä pelottaa niin voi vallan hyvin jäädä kotiin. Ei se ole sen yksinkertaisempaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei? Eli jos ei ole koskaan ajanut työkseen, niin ei voi tietää millaista on ajaa isoa autoa tienpäällä? 

Ehkä on ajanut isolla autolla, mutta ei 60 000kg lasti ja kiire päällä! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere kuljettajat ja muut!

Itse ajelen(valitettavasti) täysperäyhdistelmää työkseni,jo 6 vuotta ja olen sitä mieltä että kuljettaja ei tietenkään aiheuttanut onnettomuutta tahallaan,mutta kyllä tosiasia on se että 80 km/t on se kuorma-autojen maksimi nopeus edelleenkin,eikä varsinkaan talvikeleillä sitä ole syytä ylittää.Ehkä ainoa poikkeus on johonkin jumalattoman suureen ylämäkeen kiihdyttäminen,jotta pääsisi sinne mäen päälle saakka.

Moni ajaa,varsinkin irtoperäkuskit jatkuvasti talla pohjassa ja silloin ei sitä pelivaraa jää kiihdytyksenkään muodossa,puhumattakaan nyt pysäytysmatkoista yms,ja varsinkin kun vielä pusketaan jonkun henkilöauton takapuskurissa kiinni yms.

Meidänkin firmassa,olkoonkin että kpl tavara puolella ajelen,löytyy kuljettajia,useitakin joiden mielestä tuntuu olevan aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa sen yhdenkin sidontaliinan kiinnittäminen sinne kuormatilaan.En tiedä mikä siinäkin on niin vaikeaa.

No meillä ei isäntä maksa sellisia omasta huolimattomuudesta koituvia turhia sakkosanktioita.ONNEKSI!!!!!!

Ylikuormista sen verran että esim.joissakin tukkiautoja omaavissa firmoissa on tapana maksaa ylikuormamaksut,olkoonkin että kuski on ne itse aiheuttanut.

Ajelevat jatkuvasti 75 tonnin ja olenpa kuullut jopa 100 tonnin kuormista....

Täytyy sanoa että siinä ei paljon taida järki enää kuskinkaan päätä pakottaa...jokainen voi kuvitella millainen tuollaisessa kuormassa ajava yhdistelmä on hallita.Se on täysin arvaamaton....

Kuulin juuri tosiaan että hinta tuollaisesta 15 tonnin ylikuormasta oli viime viikolla ollut 3800 euroa, mutta isäntä maksoi kun niin monta isoa kuormaa kuitenkin menee ilman sakkosanktioita valvonnan ohitse. >:(

Kuten kirjoituksestani voi huomata,kyllä,olen jokseenkin kyllästynyt siihen miten kautta linjan liikennekuri on löystynyt Suomessa,kun sitten näkee joka päivä niitä turhia uutisia lehdistä.Aivan turhia liikennekuolemia,joista me kaikki vielä pirun kalliisti loppupeleissä ropomme likoon laitamme.

Ja eihän sitä ikinä tiedä milloin osuu itsemurhakandidaatti tai huume yms kuski kohdalle. :'(

Puutuin nyt tässä romskussani raskaaseen liikenteeseen,koska olen nähnyt ja kuullut sen verran paljon niitä asioita sinä aikana kun olen ison auton ratissa ollut,,,,,mutta,,,

Kyllä liikenteessä on paljon hyviä,reiluja kuskeja joilta löytyy joustoa yms ja noudatetaan jopa liikennesääntöjä. :o

Ei muuta kuin turvallisia kilometrejä kaikille ja olkaahan varovaisia ja ottakaa muut kin huomioon.. ;)

T.Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere kuljettajat ja muut!

Ylikuormista sen verran että esim.joissakin tukkiautoja omaavissa firmoissa on tapana maksaa ylikuormamaksut,olkoonkin että kuski on ne itse aiheuttanut.

Ajelevat jatkuvasti 75 tonnin ja olenpa kuullut jopa 100 tonnin kuormista....

Täytyy sanoa että siinä ei paljon taida järki enää kuskinkaan päätä pakottaa...jokainen voi kuvitella millainen tuollaisessa kuormassa ajava yhdistelmä on hallita.Se on täysin arvaamaton....

T.Jukka

Valitettava homma pöllilhommissa on se, että puun paino elää hyvinkin paljon.

On kuivaa puuta ja märkää joka saattaa kerätä tienposkessa seisoessaan lisää painoa josta kuljettaja ei yksinkertaisesti ole tietoinen.

Pöllit kun vieläkin lastataan silmämääräisesti kyytiin ja kuljettaja itse arvioi kuorman painoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Antti!

Kyllä valitettava tosiasia on se että kuljettaja joka ajaa päivittäin pöllejä,niin hän kyllä osaa aika hyvin kuormansa painon arvioida,ja jos ei osaa niin muutaman kerran sahan vaa;alla käytyään asian kyllä oivaltaa...Hei 15000 kiloa ylipainoa,kyllä sen näkee jo autoa lastatessaan.Ei millään pahalla,mutta kyllä se yleensä on asenteissa tuo homma. :-\

Ja vielä sen verran että kyllä urakkatyö pitäisi kriminalisoida maantiehommissa kuten on jo länsinaapurissa tehty,ja kyllä kaikkien AMMATTIkuljettajien pitäisi enemmänkin olla tuolla tienpäällä esimerkkinä muille kuin aiheuttaa nnoita turhia lehtijuttuja.

Kyllähän kuljetusala ihan oikeasti hiukan kasvojen pesua kaipaa,jos nyt rehellisiä ollaan...

T.Jukka ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään