Guest yammu

Yak 52

24 viestiä aiheessa

Kyseinen kone kuuluu Bosse Sjödinille. Kuvattu Härnösandissa 2006.

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jees! Hyvin sopii toi mustavalkoinen/seepia valkotähtiselle punatähdelle :)

 

Pistäs vertailun vuoksi pari värikuvaakin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Värinä muutama...

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upeita kuvia upeasta koneesta!! Tästä pisteet!

 

Itse asiassa nuo ensimmäiset on jopa hieman parempia - tunnelmallisempia ainakin - kuin nuo värikuvat...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jees! Hyvin sopii toi mustavalkoinen/seepia valkotähtiselle punatähdelle :)

 

Pistäs vertailun vuoksi pari värikuvaakin...

 

Tosiaan sopii kyllä erinomaisesti.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan sopii kyllä erinomaisesti.  8)

 

Kyllä! Silti pidän itse ehkä eniten tuosta viimeisestä kuvasta (värikuvasta siis). En tiedä miksi... Pitää nyt vielä ruinata sen verran, että voisitko Jarmo pistää tuon kädenheilutuskuvan värillisenä versiona?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovat Liettuassa tuunanneet Yakkia vielä hienommaksi; kannuspyörä on ainoa oikea pyörä! Ja laittaneet pari lisäkoristetta vielä..

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ovat Liettuassa tuunanneet Yakkia vielä hienommaksi; kannuspyörä on ainoa oikea pyörä! Ja laittaneet pari lisäkoristetta vielä..

 

 

Jaahas....eipä ole Jakolevi näyttänyt koskaan noin hyvältä....    :P;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama poiminto lisää...

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos, tässäpä muutama lisää kyseisestä kohteesta...

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän taitaa toi Jarmo olla melkonen poika kuvailemaan eikä mestoissakaan ole valittamista  :P

Juu ei ole Jarmolla kamera ihan ensikertaa kädessä ei... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu ei ole Jarmolla kamera ihan ensikertaa kädessä ei... :thmbup:

 

Eikä toivottavasti viimeistä :)

 

Mutta. Joko nyt saa alkaa antamaan kritiikkiäkin? Jos saa, niin aloitetaan forumin perinteinen virsi ;D Eli seuraavalla kerralla jos saisi potkuriin vähän liikettä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos saa, niin aloitetaan forumin perinteinen virsi ;D Eli seuraavalla kerralla jos saisi potkuriin vähän liikettä :)

Stillikuvissa harvemmin on suuresti mikään liikkunut... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika!

Kyl se liike saadaan stillikuviinkin aikaiseksi, jos ei kuvattaessa, niin photoshopissa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbup:Kannus-kone se oikea, mutta monikohan tätäkin foorumia seuraava sen homman ns. hallitsee? Itsellä vielä paljon opittavaa ja monta tarinaa kerrottavana. Joku varmaan osaa lisätä kertomuksia asiaSTA. Tätä aihe-aluetta sanoisin KUPPILA TIIMAKSI ?!. Kaffeet vain puuttuu.

Terv, Jouni Aslak from Laplandia..... Kuulemma 90 % maastureista on rekistöröity Hesan vaikeille "teistöille."

Onhan tuokin EGoa, jos muuhun ei kykene.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi Jouni itse sekä Lapissa että Hesassa autoilleena voin kertoa,Hesassa sitä talvella maasturia vasta tarvitaan,ei täällä kukaan auraile mitään,teillä on siellä pohjoisessa hyvät talvitiet,myös kesä. ;D 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannus on ainoa oikea, nokkapyörä on keksitty dummyjä ämöriikkäläisiä varten jotka tarvitsevat myös ruorin lentokoneen ohjaamista varten.

 

Mää en tiedä varmaan mitään kannuskoneella lentämisestä, vain 1869 kertaa olen maahan törmännyt 10:llä erilaisella koneella joista tuo loistava keksintö löytyy. Siis moottorilla varustettuja laitteita, ilman pärisevää laitetaan kolmisen kymmentä tyyppiä  lisää, laskuja nelisen sataa lisää. Lisädetaljina yksikään niistä ei ole Cessna, kolmessa tyypissä on tähtimoottori ja kaksi tyyppiä on kaksitasoja. MTOW vaihdellut välillä 415-5700kg, tehot 39-1000hp.  Kertaakaan en ole onnistunut spinnaamaan enkä raapimaan maata potkurilla, ainakaan vielä. Mutta, mitään en varmaankaan tiedä.. Mutta aina se nokkapyörän voittaa!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen ajatellut, että olen jo jotain kannuspyöräkoneella lentämisestä oppinut. Tyyppejä on 2 enemmän kuin Kimmolla, mutta An-2:sta olen sompaillut vain ilmassa. Ja Pawnee puuttuu myös listalta. Mutta Jak-52:lla taas olen ihan oikeasti tehnyt useamman startin ja laskun. Eikä siinä oikeasti haittaa, vaikka kannuspyörä puuttuukin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla