Antti Laukkanen

Juuresi?

56 viestiä aiheessa

Missäs päin Parikkalaa vaikutit? Klemettisiä asustelee joo siellä Saarella jonnii verran. Meillä on mökki siellä, tai oikeestaan se on äidin kotitila evakkoajan jälkeen ja vanhukset muutti sinne just pysyvästi asumaan. Oiskohan se ollu Heikki Klemettinen, joka asusti siinä 6-tien varressa Saaren Akonpohjasta pari kilsaa Keäslahdelle päin  :D Tai sitten sotken kirkkosäveltäjä Heikki Klemettiin...

Itse olen asunut Parikkalan Kangaskylässä nuoruuteni, eli ihan kuntakeskuksessa, "siinä radan takana".

Isän kotipaikka on Saaren Honkakylässä. Ja muistat ihan oikein Heikki Klemettinen asui siinä 6-tien kupeessa. Missäs päin se teidän mökkinne on?

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen asunut Parikkalan Kangaskylässä nuoruuteni, eli ihan kuntakeskuksessa, "siinä radan takana".

Isän kotipaikka on Saaren Honkakylässä. Ja muistat ihan oikein Heikki Klemettinen asui siinä 6-tien kupeessa. Missäs päin se teidän mökkinne on?

Juha.

No justihi. Mökki on siitä ko Heikin torpalta  noin 2 kilsaa eteenpäin ja 600 m oikealle eli Pohjasuolla. Ei se oikeesti ole ihan mökki, vaan äitimuorin vanhemmat ostivat sen jouduttuaan evakkoon Kurkijoelta sotien jälkeen. Vanhemmat muuttivat sinne justiinsa asumaan ympärivuotisesti, mutta loma-asuntonahan se toimi 30 vuotta, joten "mökkinä" se varmaan tulee säilymään puheessa.

Isukin suku on syntyjään Kinnarniemestä, joskin ukki-vainaa toimi mummo-vainaan kanssa Rautalahden koulun opettajina, joten pesue syntyi siellä, vaikka sukutila olikin K-niemessä. Ja on edelleen. Melko lailla ristiin rastiin on tullut kyllä noita nurkkia kolutuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äiti helsingistä, isän(malesian kiinalainen) puolelta Persekutuan Malaysia :laugh::-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etelä-Pohjalaisia ollaan, henkeen ja vereen; vaikken siellä ikinä olekaan asunut. ( Yllättävää Köykältä, eikö  ::) ) Mausteena 1/6 rantaruotsalaista Vaasan suunlta ja pieni murto-osa hämäläistä. :P Yhden sukuhaaran perustaja eksyi Isonvihan aikana Juutinrauman Ruotsinpuoleiselta rannalta Suomeen. http://www.petterhallstrom.fi/

Kunnista löytyy ainakin Ilmajokea, Ylistaroa ja varmaan Lapuaakin.

Täydennetään, kun kaivoin Köykän sukupuun alun esiin. Sen mukaan nämä Köykät ovat lähteneet liikkeelle Lapuan Yliselästä ja sieltä levittäytyneet ympäri Etelä-Pohjanmaata ja nykyään Suomea. Näköjään minusta löytyi keskipohjalaista 1/6: Nivala.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään