Jukka Joutsijärvi

Suomi-Englanti-Suomi sanakirja

4 viestiä aiheessa

Tämmönen vaatimaton kymysys kun mulla on edellinen sanakirja ostin vuonna 1983 ollessani perämiesluokalla merenkulkuopistossa ja nyt pitäisi päivittää uudempi sanakirja joka tuntisi myös tietokonesanastoa reippaasti.

Vanha opuksenihän ei tunne sitä sanastoa kuin muutaman käännöksen verran...

Katsoin tuossa yhtä kun oli painettu 2003 aika uusi laitos siis ja oli tarjouksessa(yli 60 000 sanaa väitti oleva)

mutta yllätyin kyllä aika ikävästi kun teos ei tuntenut edes sanaa motherboard tai video card tai edes suomihaku  emolevy

tai näytönohjain...!! Ihmettelen kyllä suuresti noin tuore laitos ja silti tietotekniikkasanasto aivan hukassa, muistaakseni kiintolevy löytyi..

Eli ihan maallikko en ole itsekään sillä olen harrstanut 386 ajoista lähtien PC juttuja ja kaikki koneeni ovat komponenttiklooneja ei merkkihärpättimiä eli kotona lueskelen ohjekirjoja englanniksi;väliin tulee outoja sanoja jotka kyllä arvaa asianyhtreydestä mutta semmonen sanakirja olisi siis hakusessa josta saisi kunnon tulkkauksen pc sanastoon mukaan lukien myös eri ohjelmissa esiintyvät yleiset sanastot ja termit. Mutta en siis etsi pelkästään ATK sanakirjaa vaan kaikenkattavaa yleisanakirjaa Suomi-Englanti_Suomi. Ja siis painetussa muodossa, ei sähköistä.

Arvaan että Herra Kari Virtanen jari pozz(suippokorvainenko?) ainakin omistaa tällaisen(sia) teoksia??

Kiitosta vaan

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa mistä ainakaan minä olen tietoinen on kahdeksankielinen ATK-sanakirja, joka  on saatavissa kirjana (13. painos lokakuussa 2004 sisältää myös tekstihaulla varustetun PDF-muotoisen CD-ROM levykkeen) hyvin varustetuista kirjakaupoista sekä suoraan julkaisijalta: Talentum Oy, Uudenmaank. 4, 00120 Helsinki, puh 020 442 4730, faksi 020 442 4723, sähköposti kirjatilaus @ talentum. fi, Internet www.talentum.com/kirjat

Tosin tuo on kai vain muista kielistä suomeksi.

edit : suora linkki Talentumin kirjasivulle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en ainakaan ole tuommoista juuri kaivannut ATK-sanastoon, vaikka aina joskus törmääkin suomenkieliseen sanaan, jonka merkitystä ei ymmärrä. Ongelmahan on tuollaisessa nopeasti uudistuvassa sanastossa, että kirja on vanhentunut jo painosta tullessaan. Kyllä kait parhaat edellytykset vastata kaikkia toiveitasi olisi suursanakirjoilla englanti-suomi ja suomi-englanti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on WSOY:n 2006 julkaisema "Bisnes- ja it-sanasto suomi-englanti-suomi". Kovakantinen opus, tuntuu ihan pätevältä. ISBN 951-0-31563-x.

Terveisin

Jaakko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään