67 viestiä aiheessa

Outlook Express vaatii toimiakseen jonkun helv**** Messengerin

Ei vaadi, mutta oletuksena se avaa sen. Asetuksista saa kytkettyä pois. Joku logiikkakin siinä taisi olla, miksi se avaa sen. Olen nyt jo monta vuotta käyttänyt Officen Outlookia kotikoneessakin, niin en enää muista, mutta aikoinaan Messengerin käynnistymisen estäminen kuului asennusrutiineihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus on tullut kyllä tilanne vastaan että vaikka asetuksissa on että ei avaa messengeriä, niin silti avaa. Sen takia Lavasoftilta ainakin löytyy ilmainen ohjelma joka blokkaa tuon automaattisen avaamisen, mutta ei vaikuta mitenkään normaaliin messengerin käyttöön.

http://www.lavasoftusa.com/download_and_buy/plugins_for_ad-aware/oew_messengerctrl.php

Itse sanon taas oman mielipiteeni tähän FF ja IE taisteluun. Itse käytän IE:tä ja tulen tod.näk. aina käyttämäänkin. Tulee helposti Windowsin mukana ja kun tuossa kerta on osoiterivi ja osaa näyttää sivut, niin minkä ihmeen takia vaihtaisin selainta.

Sitä on sitten turha väittää että IE:n kautta tulee kaikkea turhaa ruudulle ja viruksia koneelle. Viruksia ei ole näkynyt eikä myöskään muuta haittaavaa. Ei haittaa jos sivulla tulee pari pop-uppia, niitä nyt tulee selaimesta riippuen ellei ole joku blokkaus ohjelma päällä. Kun on tietoturva kunnossa ja tietää millä sivuilla käy, niin ei pitäisi olla pelkoa. Selaimesta se ei ole kiinni vaan käyttäjästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaadi, mutta oletuksena se avaa sen. Asetuksista saa kytkettyä pois. Joku logiikkakin siinä taisi olla, miksi se avaa sen. Olen nyt jo monta vuotta käyttänyt Officen Outlookia kotikoneessakin, niin en enää muista, mutta aikoinaan Messengerin käynnistymisen estäminen kuului asennusrutiineihin.

Jep sen saa kytkettyä pois mutta silti OE avaa sen ;)  Ville tuossa jo jokin näköisen ratkaisun asiaan mainitsikin.

Outlook onkin ihan "jees" mutta sillä ei Newssejä lueta nimim. kuin myös kokemusta usealta vuodelta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firefox saisi olla yhtä nopea kuin safari ja tukea OSX:n keychainia...edelleen. :)

Mahdollisesti kunhan 2nd hand raudan myyjät/ostajat tajuavat todellisen arvon niin en hetkeäkään epäile vaihtaa W:tä A:han ja kuulua parhaaseen A -ryhmään  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehee, juuri tätä viestisi asennetta tarkoitin! Firefox otetaan NIIN ilmiselvästi vastaan ilman mitään kritiikkiä ja vain haukutaan IE:tä... Jösses, ruuvaa FF-lasiesi voimakkuutta alaspäin.

Mitäpä jos sinä ruuvaisit todellisuuslasiesi arvoa suuntaan realismi :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa kaikki minkä Microsoft tunkee väkisin mukaan Windowssiin  ja mistä on hankala ellei mahdoton päästä eroon on kiukuttelun paikka.

Minusta on toisaalta aika ymmärrettävää, että Mikkisofta laittaa omaan käyttikseensä oman selaimensa mukaan.

Monille peruskäyttäjille on varmaankin helpompaa, että selaimen saa heti käyttöön kuin että joutuisi jostain hommaamaan

CD:n josta saa asennettua selaimen. Sitä paitsi ainakin seuraavissa Windows-versioissa saa valita, asentaako IE:tä vai ei.

esim. Outlook Express vaatii toimiakseen jonkun helv**** Messengerin empä ole jaksanut alkaa etsimään mistä tarvii puukottaa että saisi toimimaan ilman,

Jaa, olen käyttänyt Outlook Expressiä monta vuotta enkä ole huomannut mitään Messengeriä...

Eli sama lopputulos kuin FF vs. IE muut tekee asiat paremmin.

Minäkään en menetä yöunia, jos joku käyttää FF:ää, mutten oikein tuollaisestakaan asenteesta pidä.

Minusta Microsoftia haukutaan usein vain siksi että se on Microsoft. Kerran FsX:n ilmestyttyä luin yhtä ulkolaista foorumia,

jossa keskusteltiin simun nopeusongelmista. Sielläkin joku valopää sitten kommentoi ongelmien syystä tyyliin "sehän on

Microsoftin tuote". Jos joku muu firma olisi tehnyt yhtä monimutkaisen simun, mahtaisikohan se olla yhtään sen

hienompi tai bugittomampi kuin FsX?

Ja tämä taitaakin olla IEn ainoa "hyvä" puoli.

Kokeilepa muuten joskus IE7:n käyttöliittymää ja huomaat sen heti paljon mukavammaksi kuin FF:n.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa muuten joskus IE7:n käyttöliittymää ja huomaat sen heti paljon mukavammaksi kuin FF:n.

Mikä siinä on mukavampaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kyllähän kaikissa Linuxeissakin on selaimia mukana (Lynx ja joku graafinen jos X-ikkunat ovat asennuspaketissa mukana). Kyllä nykyään selain tarvitsee olla siinä missä tiedostonhallinta ja tekstieditorikin. Sitä minäkään en oikein ymmärrä, miksi niin monet suhtautuvat selaimeen tunteenomaisesti, niinkuin sillä olisi oikein isokin merkitys minkä merkkinen se on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkään en menetä yöunia, jos joku käyttää FF:ää, mutten oikein tuollaisestakaan asenteesta pidä.

Minusta Microsoftia haukutaan usein vain siksi että se on Microsoft.

Juuri näin. Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka joku käyttäisi Windows 95:sta ja Netscape Navigatoria tai Ubuntua ja Operaa, mutta tuo asenne on käsittämätön ja kunnioittamaton. Täysi objektiivisuus on tietysti utopiaa, mutta jotenkin tuntuu siltä, että open source-sakin tulisi hieman miettiä uudelleen subjektiivisia lausuntojaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole ko. v2.0:aa käyttänyt, mutta paljon muita versioita ja muistan vielä ne ajat, kun microsoft julisti "kukaan ei tarvitse välilehtiä". Itse en silloin tajunnut, miten joku voi edes tulla toimeen ilman niitä, enkä todellakaan tajunnut, miten joku oli ms:n kanssa samaa mieltä...mitähän mieltä nämä takinkääntäjät nyt ovat..?

Jos minulta joskus kysyttäis, mikä on maailman historian eniten patchattu ja eniten turvareikiä maailmalle esitellyt softa, ei siihen vastaukseen kahta kirjainta enempää tarvittais. Mutta ie:n "puolustajien" mielestä tämäkin voidaan tietenkin kääntää positiiviseksi asiaksi tyyliin "ms pitää huolta softastaan päivittämällä sitä koko ajan". Mutta kyllä totuus kuitenkin on, että onhan se paskasti kirjoitettu softa, jos viikottain löytyy krittiisiä aukkoja...joo, puolustajien mielestä sitä koitetaan rikkoa tahallaan, koska se on ms:n tuote...voitteko kuvitella ettei ms:llä ole porukoita jotka yrittävät rikkoa kilpailijoiden tuotteita ja sitten "vuotaa" niitä aukkoja..? Aika harvoin niitä on kuitenkin nähty, johtuisko hieman paremmasta ohjelmoinnista?

Nyt tarvin FF:ää enään yhtä tarkoitusta varten ja tästäkin olen valittanut www-sivun firmalle (www.trustfax.com).

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutten oikein tuollaisestakaan asenteesta pidä.

Minusta Microsoftia haukutaan usein vain siksi että se on Microsoft.

::) Ihan samaan kategoriaan menee tuo Microsoftin puolustaminen...

Sitä paitsi ainakin seuraavissa Windows-versioissa saa valita, asentaako IE:tä vai ei.

Siihenkin tarvittiin oikeudenpäätöksiä, uhkasakkoja, tiesmitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunhan on asennuspaketissa mukana, ettei tarvitse sentään selaimen takia ruveta erikseen asentamaan ohjelmaa.

IE:ssä ei tosiaan alkuaikoina ollut tietoturva kovin hyvällä mallilla, ja siinä MS kyllä yllätettiin housut nilkoissa. Mutta tuossa pari vuotta sitten MS:n johto teki päätöksen, että uusien ohjelmien kehitys pysäytetään ja kaikki resurssit suunnataan tietoturvan parantamiseen. Se tuotti tulosta. Nykyään IE ei ole muita selaimia turvattomampi. Olen oikeastaan harkinnut, että kiellän Firefoxin käytön meillä, koskapa IE:n päivitykset hoituu ripeästi sillä samalla WSUS:lla, millä Windowsin ja Officenkin, mutta FF:n virheet jäävät muhimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko mainita tähän väliin, että yritin äsken päivittää tuon ohje ja tuki -osion avulla windowsin, kun ei automaagiset päivitykset ole hetkeen huudelleet, niin koko ohjelma kaatui ennen kuin sai mitään aikaiseksi..  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunhan on asennuspaketissa mukana, ettei tarvitse sentään selaimen takia ruveta erikseen asentamaan ohjelmaa.

IE:ssä ei tosiaan alkuaikoina ollut tietoturva kovin hyvällä mallilla, ja siinä MS kyllä yllätettiin housut nilkoissa. Mutta tuossa pari vuotta sitten MS:n johto teki päätöksen, että uusien ohjelmien kehitys pysäytetään ja kaikki resurssit suunnataan tietoturvan parantamiseen. Se tuotti tulosta. Nykyään IE ei ole muita selaimia turvattomampi. Olen oikeastaan harkinnut, että kiellän Firefoxin käytön meillä, koskapa IE:n päivitykset hoituu ripeästi sillä samalla WSUS:lla, millä Windowsin ja Officenkin, mutta FF:n virheet jäävät muhimaan.

Eikös myös firefox päivitä itse itsensä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin mulla se antaa ehdotuksen, että nyt kannattaisi päivittää. Siitä voi sitten ihan itse päättää salliiko päivityksen tapahtuvan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei käyttäjillä ole sellaisia oikeuksia, että saisivat päivityksiä asentaa, eikä minua huvita jonkun selaimen takia juosta työasemilla kirjautumassa. WSUS:n kautta päivitykset hoitaa järjestelmässä pyörivä WUAUCLT (Windows Update Automatic Update Cient) kun minä olen serverillä antanut luvan asennukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on todella kokeilunhaluisille bittinikkareille tarjolla jo seuraava versio Firefoxista :  Firefox (Gran Paradiso) 3.0 Alpha 1 . Tätä en suosittele ihan ns. tumpeloille, koska nämä alphat saattavat aiheuttaa ison kasan ongelmia. Jos nyt kuitenkin kiinnostaa, niin Alpha-versio löyty mm. täältä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään