Markus Mäkelä

Hjälppiä osa II

4 viestiä aiheessa

Noniin, toinen muistikampa paskana.  Aikaa tärveltyi turhaa kun ei heti hoksannut.

Sitten vielä tämä : Windowsin asennuksessa "expecting hardware config .... setting up windowsxp ...

bing ja sininen ruutu, jossa todetaan jotain häikkää että kovo ei toimi.  Mahtoiko edes löytää koko

kovalevyä (sataII) ?  Piuhat pittäis olla oikein kiinni.  Mikä mättää?

Emo : MSI P965 Neo-F

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla ainakin winukka asentu hyvin sataII kovolle... Jos sulla on raidi käytössä niin sillon asennus tarttee ne ajurit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turha enää miettiä.  Ensin toinen muistikammoista paskana ja sitten huollosta ilmoitetaan että emo

on paskana. En muuten ole itse rikkonut. Perskules et ottaa päähän  >:(

Hei Teemu! Kerrotko pässillekin, miten tsekkaan onko mulla raid käytössä?  :-[

EDIT : Löysin biosista intgr.peripherals kohdasta raid control on-off. Siis tämä off:iksi?

Kokeilin molemmin päin, sama tulos.  Kun otin jumpperin pois kovosta = 1.5gb datasiirto 3GB:seksi,

niin käynnistyksessä tuli creating raid set toiminto. Mulla on se satapiuha sata1:ssä kiinni.

Mulla on vain yksi kovo, joten pitää ottaa tuo raid pois? Vai pitääkö se olla silloin raid 0 ?

Samperi kun ei oikein raksuta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Mutu-varoitus -

raid (redundant array of inexpensive disks),  eli "halpojen levyjen vikasietoinen pino":

raid-0: data kirjoitetaan vuorotellen kahdelle tai useammalle kovolle, nopeusetu

raid-1: data kirjoitetaan kahdelle kovolle identtisenä, turvallisuusetu

jne. löytyy jostain netin syövereistä... Eli yhden kovon ratkaisussa ei ole kyse raidista.

Ja asiaan. Muistaakseni itsellä meni niinkin kivasti tuo asennus, että löin kovon kiinni ykköspaikkaan (se muiden yläpuolella oleva eri värinen), boot sequencen kohilleen (cd ennen hd:tä), median asemaan ja menoksi. Mihinkään jumppereihin en koskenut.

Herääkö se kovo henkiin kun laitat virrat päälle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään