Guest laurindo

Ilmavoimien teknillinen koulu

161 viestiä aiheessa

Noniin, tässä olen haeskellut tietoa tulevasta palveluspaikastani ja törmäsin tähän keskusteluun :) Kirje siis kolahti postiluukusta jokunen viikko sitten ja ilo oli mitä suurin! Kiitokset vielä Tatulle joka minut silloin pääsykokeessa haastatteli :D Onkos ketään muita lähdössä Halliin II/10? Odotan jo innolla palveluksen alkamista. Sellainen vielä mietityttää että eräs aiemmin IlmavTK:ssa palvellut kertoi minulle että Aukkiin pitää saada Coopperissa se 2200 ja että juostessa jokainen 300m:n kierros on mitattu 15m alakanttiin? Keväällä tuli PorPrissa juostua 2250 kun sinnekin huvikseen hain, ja olen myös käynyt aktiivisesti lenkillä sen jälkeen, mutta silti hieman mietityttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IlmavTK:ssa palvellut kertoi minulle että Aukkiin pitää saada Coopperissa se 2200

Ei tuo 2200m cooperissa mikää lukkoon lyöty ole. Jos vedät P-kauden hyvin ja osoitat halukkuutta Aukkiin niin ei pitäis esteitä olla.  :thmbup:

t. IlmaSK:n kasvatti, GonaTJ36

...ps. AAMUJA! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, tässä olen haeskellut tietoa tulevasta palveluspaikastani ja törmäsin tähän keskusteluun :) Kirje siis kolahti postiluukusta jokunen viikko sitten ja ilo oli mitä suurin! Kiitokset vielä Tatulle joka minut silloin pääsykokeessa haastatteli :D Onkos ketään muita lähdössä Halliin II/10? Odotan jo innolla palveluksen alkamista. Sellainen vielä mietityttää että eräs aiemmin IlmavTK:ssa palvellut kertoi minulle että Aukkiin pitää saada Coopperissa se 2200 ja että juostessa jokainen 300m:n kierros on mitattu 15m alakanttiin? Keväällä tuli PorPrissa juostua 2250 kun sinnekin huvikseen hain, ja olen myös käynyt aktiivisesti lenkillä sen jälkeen, mutta silti hieman mietityttää.

Ei sieltä Aukista tipu pois jos et saa 2200m juostua. Meillä eräs taistelija ei ensimmäisellä yrityksellä saanut kuin jotai 2000m koska polveen sattui. Toisella yrityksellä taisi saada melkein 2200. Ei se niin tarkkaa ole.

TJ 34 täällä Hävittäjälentolaivue 11:ssa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika heikossa hapessa on alokas, joka tulee armeijaan ja juoksee alle 2200.

Nuoria miehiä ja naisia  :(. Per.....)  Jotain 2600 on  normi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palvelukseenastumismääräys on haettu postista jo muutama viikko sitten ja Halliin pitäis lähtä parin viikon päästä. Mielenkiinnolla kyllä odotan jo armeijan alkamista, mulla on useampikin tuttu joka on tämän saman linjan käynyt ja kaikilta on tullut positiivista kommenttia. Pitää jatkaa meidän perheen perinteitä, eli ilmavoimiin varusmieheksi. Pääsykokeet oli kyllä vähän naurettavan helpot mulle, olin tehnyt puolet testeistä jo aiemmin keväällä kun hain lentorukkiin. Mulla ei kunnossa pitäis suurempia heikkouksia olla, oon koittanu nyt kevään pitää kuntoa yllä ettei heti alkuun joudu keskeyttämään  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tosiaan nuo kuntotestit kyllä ovat karsivia hakuvaiheessa, mutta kun olet kerran tullut valituksi IlmaVTK:on, niin ei sieltä helposti tuollaisten asioiden takia joudu pois. Onhan se jo selvääkin, että kun tarkoitus on kouluttaa tietty määrä apumekaanikkoja, ja jo tietystä määrästä hakijoita on jo karsittu ne, jotka valitaan, niin eihän siinäkään hirveästi järkeä ole ilmavoimillekkaan tiputella porukkaa pois keskenkaiken. Meillä silloin yks lens viereiseen keilakomppaniaan kun kävi ilmi, että hänellä oli tullut tuomio rattijuopumuksesta... Myös joitakin pahoinpitelyepäilyjä muistan joidenkin oppilaiden joutuneen selittelemään päällystölle, eli tuollaiset ovat vähän vakavempia sitten. Mutta meidän saapumiserässähän ainakin ekan Cooperin veti eräs mukava herrasmies satoja metrejä alle 2000 metrin, tosin toinen Cooperi taisi sitten ehkä mennä yli 2000, enpä tuota enää muista, mutta tuollaisista asioista turha ottaa ressiä.

Mitenkäs muuten siellä IlmaVTK:ssa nykyään, omasta visiitistäni on kohta neljä vuotta... Tatu ei taida enää olla siellä yksikön johdossa vai kuinka?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisestä viestissä tässä ketjussa on kulunut jo aikaa, mutta toivottavasti joku vastaisi seuraaviin kysymyksiin.

Elikkäs itelle tuli nuo kutsuntalaput, jotka pitäisi täyttää ja sitten ennakkolääkärintarkistuksessa palauttaa. Jos haluaisi hakeutua tuonne ilmavoimien teknilliseen kouluun niin miten sen tulisi osoittaa lapussa. Tuossa palvelua koskevat toivomukset on yksi kohta ilmavoimien varusmieskurssi, mutten tosiaankaan lentäjäksi haluaisi:D Lisäksi jos haluaa hakea teknilliseen kouluun pitääkö joukko-osasto/palveluspaikkakuntaan laittaa jotakin. Tuonne teknilliseen kouluunhan on soveltuvuuskokeet, joten kaikki eivät sinne pääse.

Lisäksi kysyisin, kun on lukiossa, niin mitä viimeisimpään koulutodistuksen numerokohtaan matikasta ja liikunnasta tulisi laittaa. Kaikkien kurssien keskiarvo luultavasti, koska esim. pitkässä matikassa numerothan voi vaihdella runsaastikin kursseittain. Sekä vielä kysymys että miten lykkäystä koulun vuoksi haetaan?

Lyhyesti siis haluaisin kuulla miten olette hakeneet ja miten haetaan ilmavoimien teknilliseen kouluun.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisestä viestissä tässä ketjussa on kulunut jo aikaa, mutta toivottavasti joku vastaisi seuraaviin kysymyksiin.

Elikkäs itelle tuli nuo kutsuntalaput, jotka pitäisi täyttää ja sitten ennakkolääkärintarkistuksessa palauttaa. Jos haluaisi hakeutua tuonne ilmavoimien teknilliseen kouluun niin miten sen tulisi osoittaa lapussa. Tuossa palvelua koskevat toivomukset on yksi kohta ilmavoimien varusmieskurssi, mutten tosiaankaan lentäjäksi haluaisi:D Lisäksi jos haluaa hakea teknilliseen kouluun pitääkö joukko-osasto/palveluspaikkakuntaan laittaa jotakin. Tuonne teknilliseen kouluunhan on soveltuvuuskokeet, joten kaikki eivät sinne pääse.

Lisäksi kysyisin, kun on lukiossa, niin mitä viimeisimpään koulutodistuksen numerokohtaan matikasta ja liikunnasta tulisi laittaa. Kaikkien kurssien keskiarvo luultavasti, koska esim. pitkässä matikassa numerothan voi vaihdella runsaastikin kursseittain. Sekä vielä kysymys että miten lykkäystä koulun vuoksi haetaan?

Lyhyesti siis haluaisin kuulla miten olette hakeneet ja miten haetaan ilmavoimien teknilliseen kouluun.

Kurkkaappa koulun sivuille, siellä kyllä opastetaan, ei täällä. Siellä lukee mm. näin : ""Vaikka kutsunnat olisivatkin jo takana, voit silti vielä itse vaikuttaa siihen, missä palveluksesi suoritat. Ilmavoimien Teknilliseen Kouluun, Lentoteknilliselle aliupseerikurssille voit hakea elokuun loppuun 2011 saakka.""

Itsekin siellä palvelleena, kun 189cm oli liikaa ohjaamotyöskentelyyn, kannatan vahvasti ko. koulua. 

Taitaa olla sama meininki kuin n. 30 v. sitten eli ensin kutsuntoihin ja hakemuksiin "ilmavoimat" ja sitten hakupaperia täyttämään.

Muista, vaikka nykydigiaikaa eletäänkin, ei ne hakulomakkeet tule sinne feischbookkiin.. vaan itse täytyy toimia.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palvelukseen astumista voi säätä ilman lykkäyksiä muutaman vuoden marginaalilla. Minulla se oli muistaakseni 2006-2007. Jos suoritat kolmessa tai neljässä vuodessa lukion ja sen jälkeen lähdet isänmaata puolustamaan, ei ole mitään ongelmaa. Jos sitä pidempään tarvitaan lykkäystä niin  kyllä kutsunnoissa siitä kerrotaan ja neuvotaan. Puolustusvoimien rullissa on se hyvä puoli että kaikki neuvotaan ja opetetaan ennen kuin vaaditaan. :) Voit tosiaan hakea sinne vaikka vasta kutsuntojen jälkeen keksisit ajatuksen, mutta minä mainitsin siitä minua haastattelevalle upseerille joka sitten ruuvasi pakollisen palvelukseenastumispäivän mahdollisimman kauas jotta saisin mahdollisimman monta kertaa yrittää.

Lukionumeroista varmaan suoritettujen kurssien keskiarvo, sehän sitten aikanaan tulee päättötodistukseenkin.

Niin kuin Tapani sanoi sinne haetaan lomakkeella Hakemus erikoisjoukkoihin joka sitten postitat koululle. Täytät kohdat 1-4 (matkalippujen tarvekohtaan kotikunta-Halli) ja kohdan 6 lomakkeesta.

Hakemus erikoisjoukkoihin lomake

Teknillisen koulun rekrysivut

Voin kyllä suositella tuota koulua lämpimästi! :) Inttivuosi ei mennyt todellakaan hukkaan ja pääsi tekemään ja kokemaan juttuja joita tosiaan kuka tahansa 19-vuotias ei pääse kokeilemaan. 100-0 voittaa normaalin varusmiespalveluksen Mustia ulkoiluttaen. Ja meille sattui vielä todella hyvä porukka aukkiin ja lennostoon...

Vielä ylimääräisenä hyvityksenä sain kuitattua TKK:n lentokonelinjan työharjoittelun kuitattua intillä -kätevää nykyisinä lama-aikoina kun harjoittelupaikkoja ei ole kivienkään alla.

Muistan koko vuodelta tasan yhden kerran jolloin v******i ihan kunnolla. Maanantaina oli paraati ja sunnuntaina harjoittelupäivä joten jouduin jo koulujen loppumislauantaina palaamaan koululle. Kauniina kesäpäivänä ei ollut kovinkaan kiva kulkea kurkkusalaateissa Tampereen kaduilla. :P Mutta siitäkin sai sitten kuntsarin hyvityksenä....

Onnea hakuun ja vinkkinä: älä masennu jos kesän erään ei tärppää, talvella on helpompi päästä sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo.

Elikkäs siis tuohon kyselylomake palvelusta lappuun ei tartte ruksata että ilmavoimien varusmieskurssi, koska sinne voi pyrkiä kutsuntojen jälkeenkin? Myöskään noilla joukko-osastoilla yms. ei ole väliä ,jos sitten pääsee teknilliseen kouluun ja jos ymmärsin oikeen niin silloin, jos ei kouluun pääse niin suorittaa siellä palveluksen minne on laitettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ei tarvi rustailla. Mutta minä rustailisin ja kertoisin haastattelijalle niin hän osaa laittaa sinulle mahdollisimman myöhäisen palvelukseenastumisajan jotta saat aikaa hakea jos ekalla yrityksellä ei pääsekään sisään.

Ja joukko-osastolla ei ole väliä; jos pääset sinne sisään, palveluspaikka ja aika muuttuu automaattisesti Ilmavoimien teknilliseksi kouluksi eikä sinua kaivata sinne mihin aluksi olit menossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään