Guest laurindo

Ilmavoimien teknillinen koulu

161 viestiä aiheessa

Olen siis itsekin ylioppilas.

Ei tuossa nyt ihan tuota tarkoitettu vaan sitä, että nyt sinne haluaa kaikki juuri kirjoittaneet ylioppilaat jolloin vaadittu taso on korkeampi kuin talven erässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kaivaa tämä haudasta, kun hakuajan loppu lähestyy. Hakijoita nyt syksyllä? Minun pitäisi suorittaa tällä tai ensi viikolla kuntotesti ja pistää paperit matkaan, josko nyt menisi kuntokin läpi. Toivottavasti sitten Halliin tammikuussa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä taida enää hakea. Kun en päässyt ekalla kerralla niin en sitten halua/viitsi hakea toistakaan kertaa kun siellä pitää olla niin pitkään. Pääsisin pois sieltä vasta tammikuussa 2008 eli armeija-aika vähän venyisi. Lisäksi kun ilmailuopistoon on haku jo ensi syksynä niin haluan olla vapaa jo ensi kesänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä taida enää hakea. Kun en päässyt ekalla kerralla niin en sitten halua/viitsi hakea toistakaan kertaa kun siellä pitää olla niin pitkään. Pääsisin pois sieltä vasta tammikuussa 2008 eli armeija-aika vähän venyisi. Lisäksi kun ilmailuopistoon on haku jo ensi syksynä niin haluan olla vapaa jo ensi kesänä.

Ihan totta. Minun suunnitelmissa on puolen vuoden aukko: pois tammikuussa mutta opiskelut voi aloittaa vasta syksyllä. Kaksi puolen vuoden välivuotta siis. ::) Teknilliseen kouluun meneminen on kuitenkin vaivan arvoista -ainakin minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaako oikeasti jättää yhden kortin varaan? Olet sen verran nuori kaveri että pääset kyllä myöhemmässäkin haussa SIO:oon jos olet yleensäkään päästäkseen. Tuon teknillisen päälle voi lähteä rakentamaan vaikka mitä ilmailun alalla vaikka ei lentäjän hommiin pääsiskään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaako oikeasti jättää yhden kortin varaan? Olet sen verran nuori kaveri että pääset kyllä myöhemmässäkin haussa SIO:oon jos olet yleensäkään päästäkseen. Tuon teknillisen päälle voi lähteä rakentamaan vaikka mitä ilmailun alalla vaikka ei lentäjän hommiin pääsiskään.

Itse suoritin palvelukseni juuri IlmavTK/LapLsto (I/05) ja ei voi muuta kuin kehua. Kieltämättä yksi fiksuimmista tavoista suorittaa intti. Omassa saapumis erässä oli ainakin yksi kaveri joka pääsi vasta kolmannella sisään. Sitäpaitsi nopeasti se vuosi menee, jos on mielekästä tekemistä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mulla toki muitakin suunnitelmia kuin tuo SIO. En vain halua että tuo armeija-aika venyisi niin pitkäksi.    Jos olisin päässyt teknilliseen nyt kesällä niin se olisi mennyt yksiin suunnitelmieni kanssa, mutta jos menen sinne nyt talvella ja pääsen pois vasta 2008 niin muut suunnitelmat kariutuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En vain halua että tuo armeija-aika venyisi niin pitkäksi. 

6kk, 9kk, 12kk. Noita miettiessä kannattaa aina muistaa, ettei se puoli vuottakaan mikään itsestään selvyys ole. Itse olen Korkalaisen Mikon kanssa samassa saapumiserässä käynyt tuon Teknillisen koulun ja kyllä vuosi vierähti nopeasti.

Entinen luokkakaverini on varoittava esimerkki tuosta 6kk oletuksesta, hän oli tulossa Teknilliseen kouluun, mutta lopulta sitten päätyikin ns. normaaliin palveluspaikkaan. Hyvä työpaikka silmissä päätti jättää Teknillisen koulun väliin ja selvitä puolella vuodella. Tällä hetkellä kyseinen kaveri 12kk miehenä Parolassa.

Mutta mitään paikkaa väheksymättä, onnea inttiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Kalle tuossa sanoin, niin on tosiaan väärin olettaa pääsevänsä sillä 6kk:lla. Kaikista helpointa on kun itse asennoituu jo valmiiksi siihen, että siellä menee se vuosi. Huomattavasti pidemmältä se aika tuntuu jos on valmis olemaan puolivuotta, mutta "joutuu" olemaankin sen vuoden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suoritin palvelukseni juuri IlmavTK/LapLsto (I/05) ja ei voi muuta kuin kehua. Kieltämättä yksi fiksuimmista tavoista suorittaa intti. Omassa saapumis erässä oli ainakin yksi kaveri joka pääsi vasta kolmannella sisään. Sitäpaitsi nopeasti se vuosi menee, jos on mielekästä tekemistä... ;)

Näin on, ehdottomasti yksi parhaimmista tavoista suorittaa varusmiespalvelus! Itse olin samassa saapumiserässä Mikon kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja eikun hakemaan .. Ehdottomaksi yksi järkevimmistä paikoista suorittaa asevelvollisuus.. Ei turhaa äkseeraamista ja pääsee ropaamaan lenskareita  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minua on jäänyt askarruttamaan sellainen juttu, että mitenkä moni oikein lopulta pääsee tuonne kurssille? Ja sitten vielä, että onko ne sinne sisälle pääsemiseksi suoritettavat kuntotestit miten vaativia?

Ystävällisin terveisin

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minua on jäänyt askarruttamaan sellainen juttu, että mitenkä moni oikein lopulta pääsee tuonne kurssille? Ja sitten vielä, että onko ne sinne sisälle pääsemiseksi suoritettavat kuntotestit miten vaativia?

Ystävällisin terveisin

Junnu

Tänä kesänä sisään otettiin porukkaa seuraavasti: "Kurssille oli 255 hakijaa. Valintatilaisuuteen osallistui 210 henkilöä. Kurssille valittiin 103 oppilasta, joista ammattioppilaitoksen suorittaneita oli 26 ja lukion suorittaneita 77"

Jos muistan oikein niin kuntotestit arvostelitiin tämän sivun taulukon mukaan, niin että yhteensä piti saada 3p. Lajeina etunojapunnerrus, vatsalihasliike ja selkälihasliike.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänä kesänä sisään otettiin porukkaa seuraavasti: "Kurssille oli 255 hakijaa. Valintatilaisuuteen osallistui 210 henkilöä. Kurssille valittiin 103 oppilasta, joista ammattioppilaitoksen suorittaneita oli 26 ja lukion suorittaneita 77"

Jos muistan oikein niin kuntotestit arvostelitiin tämän sivun taulukon mukaan, niin että yhteensä piti saada 3p. Lajeina etunojapunnerrus, vatsalihasliike ja selkälihasliike.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,25445.msg249385.html#msg249385

Nuo kuntotestin pisteetkin ovat lähinnä ohjearvoja, itse en tuota kolmea pojoa tainnut saada mutta silti taloon pääsin. Valintakokeisiin vastaa järkevästi ja loogisesti niin mahdollisuudet valintaan nousee huomattavasti.

Mutta tosiaan papereita vaan sisään ja kaikki Halliwoodiin! Itse aloitin palvelukseni heinäkuussa ko. kurssilla, huomenna pitäisi alkaa itse AUK. Saas nähdä mitä tuleman pitää. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos muistan oikein niin kuntotestit arvostelitiin tämän sivun taulukon mukaan, niin että yhteensä piti saada 3p.

Nyt menee kyllä aivan OT:ksi, mutta miten ihmeessä naisilta vaaditaan 20 leukaa saadakseen kiitettävän tuloksen vs. miesten 14? :o

Mitä olen itse havainnut, niin kyllä naisille tuo leukojen vetäminen on sen verran raskasta puuhaa, että todella harvassa on sellaiset teräsnaiset, kun 20 saavat. Aika harva mieskään saa 20 leukaa...

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä olen itse havainnut, niin kyllä naisille tuo leukojen vetäminen on sen verran raskasta puuhaa, että todella harvassa on sellaiset teräsnaiset, kun 20 saavat. Aika harva mieskään saa 20 leukaa...

Vuonna -86 kun itse kävin intin, lihaskuntotesteissä 20 leukaa oli täydet pisteet, eli oliskohan taulukossa lipsahtanut nuo väärinpäin. Kun nuo muut maksimin antavat näyttää olevan samoja kuin ennen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuonna -86 kun itse kävin intin, lihaskuntotesteissä 20 leukaa oli täydet pisteet, eli oliskohan taulukossa lipsahtanut nuo väärinpäin. Kun nuo muut maksimin antavat näyttää olevan samoja kuin ennen.

Kyllä mä melko varmana muistaisin 3 vuoden takaa, että 14 antoi täydet pisteet.

T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä melko varmana muistaisin 3 vuoden takaa, että 14 antoi täydet pisteet.

Jep, myös -91 riitti 14 kiitettävään. Googlella löysin intin suorituskykytestien testausohjeet, eli näemmä eivät käytä koko omaa painoaan leuanvedoissa. Kuva on sivulla 15.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

14 tais kyllä viime vuonna olla kans kiitettävä (3p) ja 10:llä sai jo 2 pistettä.  :thmbup:

Niin ja vauhditon pituus kuuluu myös tohon testiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, myös -91 riitti 14 kiitettävään.

Jahas, iskeekö meikäläiseen jo dementia :'( Muistista kumpuaa väkisin tuo luku 20, mutta tuskin sitä mihinkään on tuossa välissä muutettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään